Marketing dla deweloperów w internecie – 7 kluczowych narzędzi

Marketing dla deweloperów

Marketing dla deweloperów w internecie to najbardziej rentowna strategia generowania leadów w branży. Wiele lat wstecz większość deweloperów reklamowała swoje nieruchomości za pomocą tradycyjnych taktyk marketingowych w środkach masowego przekazu, takich jak telewizja, radio, czy billboardy.

Oczywiście to dalej dobre sposoby na zdobywanie potencjalnych klientów, ale tradycyjne media mają dużą wadę. Nie ma sposobu, aby dokładnie zmierzyć ile pieniędzy na marketing faktycznie przekłada się na sprzedaż.

Marketing inwestycji deweloperskich w internecie zmienia to wszystko, tworząc wymierne dane dotyczące tego, skąd pochodzą potencjalni klienci i sprzedaż. Każda wydana złotówka jest identyfikowalna w całym procesie sprzedaży, dzięki czemu dokładnie wiemy, ile kosztuje sprzedaż gruntu, domu lub mieszkania

Spis treści:
Marketing dla deweloperów

Marketing internetowy w branży deweloperskiej - korzyści

Dzięki marketingowi online mamy dostęp do ważnych danych dotyczących działań marketingowych. Ponadto, można np. korzystać z technik testowania kampanii, aby stale zmniejszać koszt pozyskania klienta.

Marketing dla deweloperów w internecie oznacza większą kontrolę wydatków, która przekłada się na rentowną sprzedaż, dotarcie do większej liczby osób po niższej cenie. Jeśli wiesz jak kierować reklamy Twojej inwestycji do grupy docelowej i masz świadomość ich potrzeb, tym bardziej opłaca się to robić.

W tym artykule przedstawiamy 7 kluczowych narzędzi marketingu internetowego dla branży nieruchomości, które są najczęściej wykorzystywane w promocji inwestycji deweloperskich. Dzięki tym informacjom będziesz w stanie zrozumieć na jakich działaniach marketingowych należy się skupić. Np. jakie materiały marketingowe należy przygotować, z jakich kanałów komunikacji korzystać, co należy robić, aby zaistnieć na rynku nieruchomości online i generować sprzedaż nawet wieloetapowych inwestycji.

Marketing dla deweloperów

Jako deweloper możesz zwiększyć liczbę potencjalnych klientów i sprzedaż dzięki działaniom marketingu online. Inwestowanie w marketing internetowy w branży nieruchomości sprawi, że ludzie zobaczą Twoją inwestycję, poznają Twoją firmę i pomyślą o Tobie, kiedy zaplanują zakup. Marketing online dla branży nieruchomości sprawnie umożliwia uzyskanie informacji handlowej przez potencjalnych nabywców.

1. Strona internetowa dla deweloperów

Jeśli nie masz jeszcze strony internetowej, powinien to być pierwszy krok do uporządkowania działań związanych z marketingiem internecie. W obecnych czasach każda inwestycja musi mieć stronę www, ponieważ jest to potężne narzędzie do generowania leadów.

Posiadanie przejrzystej, profesjonalnej strony internetowej i dedykowana identyfikacja wizualna ma w dużej mierze kluczowe znaczenie dla branży deweloperskiej. Większość ludzi spodziewa się zobaczyć Twoją inwestycję online, a jeśli tego nie dostarczysz, może to wywołać zniechęcenie.

Potencjalni nabywcy nieruchomości chcą i mają prawo wiedzieć, czy deweloper jest godny zaufania. Dobrze przygotowany projekt każdej strony oraz landing page inwestycji deweloperskich tak naprawdę umożliwia uzyskanie informacji handlowej w procesie sprzedaży nieruchomości. Daje także szereg możliwości do złożenia zapytania ofertowego 24/7. 

Należy również pamiętać, że samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy. Twoja witryna powinna być nie tylko przyjazna dla użytkownika i zawierać wiele informacji, ale także zadbać o to, aby potencjalni klienci mogli ją znaleźć.

Jeśli nie inwestujesz w optymalizację SEO i pozycjonowanie strony internetowej, prawdopodobnie nie zajmiesz wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Skutkiem tego możesz nie dotrzeć do klientów.

Marketing dla deweloperów

2. Pozycjonowanie strony inwestycji deweloperskich - SEO

Jeśli masz już stronę internetową, tak dobrym krokiem jest sprawienie aby na siebie zarabiała. Pozycjonowanie strony inwestycji deweloperskiej, to technika marketingu online stosowana w celu uwidocznienia oferty użytkownikom w wyszukiwarce, którzy szukają nieruchomości w Internecie.

Pozycjonowanie strony pomaga w pojawianiu się na wysokich pozycjach wyszukiwarki, w wynikach bezpłatnych, organicznych. Strategia SEO powinna obejmować techniczne aspekty strony internetowej, przez meta opisy i tytuły, po tworzenie i optymalizację treści SEO opisujących inwestycję deweloperską.

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?

Czasy, kiedy poszukiwacze nieruchomosci znajdowali swój wymarzony dom, mieszkanie czy grunt zaglądając do okien agencji nieruchomości lub przeglądając ogłoszenia w lokalnych gazetach, dawno minęły.

Zdecydowana większość sprzedaży i wynajmu nieruchomości pochodzi z wyników wyszukiwania w internecie. Bez względu na to, jak błyszcząca jest Twoja strona internetowa, jak wspaniałe są zdjęcia i hasła marketingowe, tak nie będzie to ważne jeśli klienci nie znajdą strony Twojej inwestycji w internecie.

Marketing dla deweloperów
Jak działa SEO?

Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwania działa na wiele sposobów i jest to złożony obszar. Pozycjonowanie strony polega m.in. na słowach kluczowych, na upewnianiu się, że dana witryna zawiera frazy, których ludzie używają, szukając nieruchomości w Twojej okolicy.

Frazy kluczowe są ważne, ale źle napisany tekst może zniechęcić klientów, a Google ukarze stronę, obniżając jej pozycję w rankingu. Ważną rzeczą jest tworzenie wysokiej jakości, odpowiednich treści, które uwzględniają intencje wyszukiwania użytkowników i kontekst, w którym szukają. Poniżej mała ściąga.

Krok 1: Znajdź i przeanalizuj słowa kluczowe

Krok 3: Twórz treści SEO

Krok 4: Umieść słowa kluczowe w tytule strony

Krok 5: Umieść słowa kluczowe w adresie URL strony

Krok 6: Umieść słowa kluczowe w meta danych

Krok 7: Umieść słowa kluczowe w treści H1

Krok 8: Umieść słowa kluczowe w treści H2-H6

Krok 9: Użyj słów kluczowych w treści strony

Krok 10: Zadbaj o linkowanie wewnętrzne strony

Krok 11: Zadbaj o backlinki wewnętrzne strony

Krok 12: Korzystać z wtyczek i narzędzi SEO

Krok 13: Monitoruj pozycję swojej strony

3. Content marketing dla Twojej inwestycji deweloperskiej

Buduj zaufanie i szacunek, pozycjonując się jako ekspert branżowy. Pisz treści SEO na blogu na szeroki zakres tematów obejmujących kwestie dotyczące nieruchomości, np. praktyczne porady. Content marketing, to doskonały sposób na zaprezentowanie swojej wiedzy i udowodnienie, że można Ci zaufać.

Podejmując się kampanii content marketingowej, aby przyciągać ludzi na stronę, szanse na sprzedaż Twoich inwestycji deweloperskich znacznie wzrastają. Wyszukiwarki, takie jak Google, indeksują strony internetowe i łączą najbardziej odpowiednie treści z zapytaniami użytkowników.

Tworząc wartościowe treści w celu udzielenia rad, które faktycznie rozwiązują problemy, Twoja witryna uzyska więcej ruchu organicznego, który możesz przekonwertować na więcej leadów i subskrybentów.

Marketing dla deweloperów

4. Social Media inwestycji deweloperskich

Podobnie jak strona internetowa, tak fanpage inwestycji w mediach społecznościowych jest czymś, bez czego nie można się już obejść. Dobrze prowadzone media społecznościowe mogą być niezwykle skuteczne dla branży deweloperskiej. Należy uwzględnić przede wszystkim popularne platformy społecznościowe jak Facebook, Instagram, często nawet i LinkedIn.

Publikowanie w social mediach i utrzymywanie relacji z użytkownikami jest bardzo ważne. Aby zwiększyć zasięgi sprzedawaj inwestycje wykorzystując także płatne reklamy w social media. Inwestowanie w kampanie stawia Cię przed szerszą publicznością, zwiększasz szansę aby potencjalny klient nabył od Ciebie nieruchomość oraz wyróżnisz się tle konkurencji.

Marketing dla deweloperów

5. Płatna reklama dla firm deweloperskich - kampanie Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads

Płatne kampanie, to bardzo istotny element marketingu online dla deweloperów. Korzystając z reklam masz szansę dotrzeć większej ilości potencjalnych klientów i sprzedać swoją inwestycję dużo szybciej.

Płatne media, takie jak kampanie Google Ads lub Facebook Ads, czy inne social media, zapewnią, że Twoja firma będzie widoczna dla grupy docelowej. Inwestycja w reklamę jest kluczem do zapewnienia, że ​​Twoja inwestycja deweloperska będzie widoczne dla Twoich odbiorców w określonych miejscach oraz czasie.

Konfigurując kampanie w płatnych wynikach wyszukiwania, można kierować reklamy na różne grupy demograficzne, wybierać słowa kluczowe związane z lokalizacją. Ponadto, można wdrażać specjalnie przygotowane materiały marketingowe, czy materiały graficzne oraz strategie, aby zapewnić, że reklamy przyniosą najlepsze wyniki dla Twojej inwestycji deweloperskiej.

Jako agencja interaktywna z dużym doświadczeniem możemy opracować kampanie dla Twojej inwestycji skierowaną w odpowiednią grupę docelową i założone cele.

Marketing dla deweloperów
Reklamy remarketingowe inwestycji deweloperskich

Należy pamiętać także o kampaniach remarketingowych. To strategia marketingowa, która umożliwia ponowne wyświetlanie reklam z inwestycją odbiorcy. Remarketing, kieruje reklamy inwestycji do osób, które już wykazały nią zainteresowanie, zatem mamy tutaj pewność, że mądrze wydajemy budżet na marketing.

Można stworzyć reklamy remarketingowe, które wyświetlają banery reklamowe w Internecie na danych stronach internetowych wykorzystując kampanie Google Ads, na Facebooku, np. w witrynach z wiadomościami, blogach i innych. Dzięki kreatywnym kampaniom można generować wysoko kwalifikowane leady.

6. E-mail marketing dla deweloperów

E-mail marketing jest to najbardziej niedoceniane narzędzie e-marketingu. Strategia marketingowa zawierająca działania e-mailowe jest nadal jednym z najskuteczniejszych sposobów reklamy inwestycji deweloperskich. Dla dewelopera, który prowadzi wiele projektów, albo komunikaty mają dotyczyć wieloetapowych inwestycji, tak mailing może być kopalnią złota. 

Jeśli Twoje obecne projekty inwestycji deweloperskiej nie są dokładnie tym, czego szukają odbiorcy w tej chwili, możesz wykorzystać posiadaną bazę mailową i wysłać kolejne oferty kiedy będą gotowe. Kluczem do pozyskania subskrybentów, ich utrzymania i powstrzymania przed kliknięciem przycisku „anuluj subskrypcję” jest zapewnienie wartości w komunikatach i budowanie relacji.

Najczęstszym błędem popełnianym przez deweloperów jest przesyłanie dodatkowych informacji handlowych tylko pocztą elektroniczną. Dobrym rozwiązaniem jest udostępnianie przydatnych artykułów na blogu. Mamy na myśli content marketing i tematy typu: „Na co uważać podczas zakupu nieruchomości u deweloperów”, „6 najbardziej rozwijających się miast w Polsce” lub „Jak sprawdzić, czy zakup danej nieruchomości jest opłacalny”.

Działania marketingowe dotyczące tworzenia contentu powinny opierać się na tym czego oczekują klienci. Jakie pytania najczęściej zadają albo dlaczego ostatecznie nie decydują się na zakup lub co powoduje, że kupują nieruchomość.

Konsekwentne dodawane materiały marketingowe składające się z wartościowych treści, również treści SEO, sprawi, że odbiorcy będą chcieli otrzymywać od Ciebie wiadomości i chętnie zapoznają się z Twoimi ofertami inwestycji deweloperskiej. Możesz z czasem podnieść poprzeczkę w marketingu treści, tworząc inne rodzaje komunikatów jak np. infografiki, e-booki, czy raporty.

Marketing dla deweloperów

7. Public Relations w internecie dla inwestycji deweloperskiej

Dobrze opracowany marketing dla deweloperów działa sprawnie jeśli postawimy na strategię wielokanałową.

Działania Public Relations pokazują, że dobry wizerunek firm deweloperskich i inwestycji wykracza poza ich własne media. Branża deweloperska jest mocno konkurencyjna, a publikacje w mediach zewnętrznych pomogą uzyskać przewagę i wyróżnić się na tle konkurencji.

Do przykładów e-PR-u zaliczamy promocję na innych stronach internetowych oraz mediów, recenzje i wzmianki w social media. Te elementy zarobionych mediów mogą być potężnym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej w przestrzeni deweloperskiej.

Ponadto, warto zadbać o tzw. social prof, który dotyczy zdobywania i przedstawiania opinii na temat usług, czy produktów. Opinie są wynikiem ciężkiej pracy i obsługi, którą oferujesz. Ważne, aby potencjalni klienci mogli je zobaczyć, zarówno na Twojej stronie www, jak i w wizytówce Google Moja Firma, czy w social media.

Opinie pozwolą potencjalnym przyszłym klientom poznać Twoją wartość oraz wiedzę. To z kolei buduje zaufanie do dewelopera i może zamienić potencjalnych klientów w inwestorów. Co więcej, pozytywne opinie w Google to kolejny silny sygnał rankingowy SEO dla wyszukiwarek, informujący o wiarygodności i autorytecie Twojej firmy.

Artykuły sponsorowane

Oprócz recenzji, możesz wykupić artykuł sponsorowany na innych stronach internetowych, czy mediach dotyczący Twojej inwestycji deweloperskiej. Treści z innych stron internetowych, a nawet na innych profilach w mediach społecznościowych, są korzystne dla budowania autorytetu i wyróżniania firm na tle konkurencji.

Publikowanie treści na zewnętrznych mediach mogą być również korzystne dla wyników wyszukiwania organicznego. Budowanie linków zewnętrznych jest kluczowym elementem pomagającym witrynom uzyskać wyższą pozycję, zwłaszcza jeśli pochodzą one ze stron z dużym autorytetem.

Marketing dla deweloperów

Zalety marketingu internetowego w porównaniu z tradycyjną reklamą dla inwestycji deweloperskiej

Niższy koszt

Tradycyjna reklama (prasa i nośniki zewnętrzne, materiały drukowane, telewizja i radio) jest znacznie droższa niż reklama internetowa. Dzięki reklamom online możesz na bieżąco dostosowywać swoje kampanie, co pozwala zaoszczędzić pieniądze na dotarcie do docelowych odbiorców. 

Dotarcie do grupy docelowej

W porównaniu z tradycyjną reklamą, gdzie trudno jest określić do kogo ona dociera, marketing online może precyzyjnie kierować Twoją reklamę do grupy docelowej: lokalizacji geograficznej, zainteresowań itp. Dzięki temu masz pewność, że reklama z pewnością dotrze do potencjalnego klienta. Marketing dewelopera oczekuje precyzyjnego dotarcia do wybranej grupy docelowej.

Możliwość analizy

Dużą zaletą digital marketingu jest możliwość zbierania danych, a następnie analizowania sposobu działania. Analizując kampanię można zobaczyć do ilu osób dotarła reklama, jaka była jej skuteczność, jakimi kanałami ludzie trafiają na stronę oraz ile osób ostatecznie skontaktowało się z deweloperem.

Można także sprawdzić, czy więcej ludzi widziało reklamę na urządzeniach mobilnych, czy na stacjonarnych, aby odpowiednio dostosować materiały marketingowe. To wszystko daje dobry ogląd inwestycji w marketing i daje możliwość dokonania odpowiednich korekt, czy zmian. W przypadku reklamy drukowanej, zewnętrznej, radiowej i telewizyjnej zebranie informacji i wprowadzenie poprawek jest trudniejsze, jeśli nie niemożliwe.

Marketing dla deweloperów nieruchomości - podsumowanie

Jak widać, marketing internetowy powinien być ważną częścią strategii marketingowej każdego dewelopera. Ponieważ duża część świata biznesu wraz z rynkiem nieruchomości dokonuje niezaprzeczalnego przejścia do sfery online, aktywne pokazywanie się w internecie jest teraz koniecznością przy prowadzeniu właściwie dowolnego rodzaju działalności.

Koncentrując się na strategii marketingowej w internecie stworzonej dla deweloperów pozyskasz szereg korzyści w postaci zwiększonej widoczności online, potencjalnych klientów oraz sprzedaży. Jeśli potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych online zorientowanych na wyniki, jako agencja interaktywna z wieloletnim doświadczeniem w branży nieruchomości jesteśmy przygotowani aby wesprzeć Twoją firmę. Skontaktuj się z nami i sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić.

Polecamy Raport Gemius: 77% internautów w Polsce kupuje online