Audyt SEO

Popraw widoczność Twojej strony w Google! Poznaj błędy i otrzymaj wytyczne, które pomogą w pozycjonowaniu Twojej witryny!

Skorzystaj z bezpłatnego audytu SEO

  1. Strona internetowa musi być zgłoszona przez jej właściciela.
  2. Strona musi mieć charakter komercyjny.
  3. Odpowiedź otrzymasz do 2 dni roboczych.

Wyprzedź konkurencję!

audyt seo

Warto przeprowadzić audyt SEO jeśli:

Napotykasz problemy z małym ruchem na stronie www lub jej słabą widocznością
Planujesz uruchomić przeprojektowaną wersję strony internetowej
Zmieniasz usługi/produkty/branżę lub migrujesz do innej domeny
Wprowadzasz zmiany marketingowe lub zmieniasz agencję SEO
Uruchomiona została mobilna wersja strony www

Nie warto odkładać audytu SEO strony na później, ponieważ witryna cały czas się rozrasta. Im strona jest większa, tym więcej czasu zajmie przeprowadzenie audytu SEO i optymalizacji. Dodatkowo, im dłużej działasz bez profesjonalnego wsparcia, tym dłużej popełniasz te same błędy i dłużej zajmie ich eliminowanie ze strony!

audyt seo

Audyt SEO - korzyści

Regularne przeglądanie zawartości Twojej strony internetowej może zwiększyć sprzedaż, ale może również wpłynąć na wizerunek firmy. Oto kilka powodów, dla których warto zainwestować w audyt SEO!

Poprawa wydajności strony internetowej

Kwestia szybkości i wydajności strony internetowej często pojawia się wśród pytań klientów dotyczących rozwoju strony internetowej. Na szczęście sam moment, w którym rozwijasz swoją stronę, nie jest jedynym momentem, w którym możesz wpłynąć na efektywność jej działania.

Audyt SEO dostarczy Ci kluczowych informacji o problemach technicznych na witrynie. Dowiesz się, czy: ilość pytań wysyłanych do baz danych nie obciąża zbytnio Twojego serwera, czy serwer działa wystarczająco szybko i czy zawartość strony jest ładowana tak szybko, jak to możliwe.

Duże obciążenie przy zwiększonym ruchu może wynikać ze źle zoptymalizowanego kodu strony lub bazy danych. Jednym z możliwych rozwiązań jest modyfikacja takiego kodu. 

Optymalizacja treści na stronie

Może się zdarzyć, że pomimo dołożenia wszelkich starań, niekoniecznie wykorzystujesz cały potencjał swojej strony www. Każda branża ma swoje specyficzne usługi, produkty, problemy, którymi się zajmuje oraz kluczowe frazy z nimi związane. Dobrym pomysłem jest wybranie jednego lub kilku głównych słów kluczowych dla każdej podstrony. Im bardziej unikatowe treści na stronie i im dokładniej opisują Twoją branżę, tym lepiej. 

Możemy wyróżnić kilka rodzajów fraz kluczowych

Wyrażenia ogólne bardziej przypominają początkowo Twoją domenę lub usługi, ale mają ogromną liczbę wyszukiwań. Należy jednak zastanowić się, czy pozycjonowanie na nie właśnie jest zasadne. Przy dużej konkurencji osiągnięcie wyższej pozycji dla popularnych fraz będzie niezwykle trudne. Istnieją również słowa kluczowe z długim ogonem, które są bardziej złożone, tzn. zawierają więcej niż dwa słowa. Pomogą Ci przyciągnąć uwagę użytkowników za pomocą bardzo szczegółowych wyszukiwań.

Przeprowadzenie dodatkowej analizy fraz jest kluczowe dla dobrego pozycjonowania strony (usługa jest odpłatna)

Podczas dokładnej analizy SEO eksperci wskażą Ci frazy o najwyższej wartości dla Twojej firmy i doradzą, do jakich tekstów warto je dodać. Otrzymasz również instrukcje dotyczące formatowania artykułów, np.: aby podzielić duże bloki tekstu na mniejsze akapity, czy zastosować zdefiniowane style zgodnie z ich hierarchią (nagłówki h1, h2, h3 itd.). Prawidłowe formatowanie tekstu wpływa nie tylko na ocenę botów Google, ale także na zadowolenie czytelników Twojej strony internetowej.

Sprawdź także: Outsourcing pozycjonowania

audyt seo
Większa satysfakcja użytkowników strony

Wdrożenie rekomendacji z analizy SEO sprawi, że Twoja strona będzie bardziej przyjazna dla potencjalnych klientów i zwiększy komfort użytkowania. Wystarczająco trudno jest zmusić kogokolwiek do korzystania z witryny, która nie działa poprawnie. Jeśli Twoja strona www często wyświetla informacje o błędach lub ładowanie treści i grafiki trwa zbyt długo, potencjalni klienci szybko się zniechęcą.

Możesz zminimalizować ryzyko szybkiego opuszczenia witryny, usuwając istniejące błędy. Prawidłowo działająca strona internetowa sprawi, że użytkownicy spędzą więcej czasu na jej przeglądaniu. Co ważne, Google analizuje czas sesji użytkownika i jego zachowanie na danej stronie internetowej. Dłuższy czas na witrynie sugeruje, że treści są wartościowe i angażujące, co wpływa na pozycjonowanie, czyli pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Internauci doceniają także cenne artykuły branżowe

Używając odpowiednich nagłówków, obliczeń i wyróżnień, możesz wspomóc odbiór treści, a linkowanie wewnętrzne poprawi nawigację na stronie. Zyskujesz podwójnie, to dlatego, że zwiększa się szansa na ponowne zakupy, jak i poprawia się wizerunek Twojej firmy. Przejrzysta i atrakcyjna wizualnie treść może również sprawić, że użytkownicy serwisu będą chętniej przeglądać taki serwis, co z kolei wydłuży czas sesji i pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google.

Lepsze pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google

Po audycie strony pod kątem SEO otrzymasz nie tylko informacje o tym, co jest nie tak na Twojej stronie internetowej, możesz również spodziewać się sugestii dotyczącej usprawnień. Usprawnienie działania witryny możesz wykonać samodzielnie, w miarę Twoich możliwości lub podzielić się obowiązkami z zewnętrznym zespołem ekspertów SEO.

Dzięki optymalizacji strony internetowej i zastosowaniu się do rekomendacji masz szasnę znaleźć się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google wśród najwyżej notowanych stron ze swojej branży.

Duży ruch na stronie internetowej

Po zmianach na stronie będzie możliwość zaobserwowania wzrostu ruchu. To wynik spowodowany lepszą widocznością Twojej strony w wyszukiwarce. Często większy ruch generuje większą konwersję, co przekłada się na wyższe zyski ze sprzedaży. Dlatego tak ważny jest audyt SEO, optymalizacja strony i pozycjonowanie na wybrane frazy kluczowe.

Trudniej sprzedać produkt, który leży na tylnym regale

To samo dotyczy produktów oferowanych online. Jeśli Twoja strona nie jest dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO, nie będzie ona widoczna w wynikach wyszukiwania Google. Twoi potencjalni klienci nie znajdą Twojej strony internetowej w sposób organiczny.

Większość z nas wpisuje szukaną frazę i nie idzie dalej niż na pierwszą. Można założyć, że jeśli strona nie znajduje się na pierwszej stronie w Google dla fraz kluczowych w danej branży, to nie jest ona widoczna dla użytkowników szukających w ten sposób usług lub produktów. Jeśli Twoja strona pozostanie przez długi czas na niskiej pozycji, stracisz wielu potencjalnych klientów.

Co to jest audyt SEO

Audyt to ocena danego procesu lub jego części. Podczas płatnego audytu SEO eksperci przeprowadzają szczegółowe przeglądy elementów Twojej witryny, które wpływają na jej pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Taka analiza jest przeprowadzana w celu oceny atrakcyjności strony internetowej dla robotów Google, wykrycia błędów oraz sformułowania rekomendacji w kwestiach merytorycznych i technicznych.

Darmowy audyt SEO, z kolei dostarczy Ci ogólne informacje na temat swojej strony. Darmowy audyt strony internetowej w ramach SEO wskaże kilka kluczowych aspektów odnośnie kondycji Twojej witryny. 

Dlaczego Twoja strona firmowa potrzebuje audytu SEO

Strona internetowa to wizytówka każdej firmy, a odpowiednio wykorzystana w działaniach marketingowych może zwiększyć widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania Twojej marki. Na pewno już wiesz, że strona internetowa firmy i jej pozycja w wyszukiwarkach jest kluczowa.

Audyt SEO strony www dostarczy Ci informacji, w jaki sposób można zoptymalizować witrynę, aby pojawiała się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Twoich potencjalnych klientów. Zastanawiasz się czy naprawdę warto skorzystać z audytu SEO?

Za każdym razem, gdy użytkownik internetu wpisze zapytanie w wyszukiwarce, wyszukiwarka będzie szukać różnych sygnałów rankingowych w różnych witrynach. Dzieje się tak dlatego, aby określić, czy dana strona internetowa kwalifikuje się do rankingu dla tego zapytania.

Regularne przeglądanie aktywności w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) pomoże Ci sprawdzić, czy Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek.  Jeśli nie jest, tak wykonanie audytu pozwoli Ci zidentyfikować główne problemy w Twojej witrynie, które uniemożliwiają Ci pozycjonowanie swojej strony internetowej.

Strategia SEO

Audyt strony pod kątem SEO jest niezbędnym elementem aktualizacji strategii SEO. Regularna optymalizacja domeny, wpływa na regularny wzrost ruchu na stronie. Taka sytuacja ma duży wpływ na pozycjonowanie, co z kolei wpływa na zwiększenie liczby potencjalnych klientów i zapytań z wyników organicznych, które otrzymasz bezpłatnie.  

Dobrze prosperująca firma musi być dostępna dla swoich klientów i łatwa do znalezienia w wynikach wyszukiwania. Jeśli prowadzisz działalność i posiadasz także stronę internetową, przeprowadzasz audyt strony i inwestujesz w jej optymalizację, tak przeprowadzenie regularnego audytu SEO udowodni, że Twoja inwestycja się opłaca.

Dobry audyt SEO pomoże Ci również zidentyfikować różne trendy, które pomogą Ci utrzymać wysoki poziom ruchu w witrynie.

audyt seo
Wdrażanie strategii SEO

Najważniejszą częścią tworzenia silnej strategii SEO jest przeprowadzenie wstępnego audytu Twojej strony internetowej. Jest to niezwykle pomocne i może szybko pokazać, co działa i co należy poprawić, aby zmaksymalizować wydajność witryny.

Regularne przeprowadzanie audytów to świetny sposób na zapewnienie, że Twoja witryna jest zoptymalizowana również pod kątem urządzeń mobilnych. Szybko się ładuje i umożliwia użytkownikom podejmowanie odpowiednich działań na stronie www. Audyt strony pomaga również w zaplanowaniu kolejnego etapu działań SEO dla Twojej witryny.

Regularne audyty SEO są niezbędne dla sukcesu Twojej strony internetowej

Audyt SEO pozwala zdiagnozować stan Twojej witryny. Będziesz mieć możliwość sprawdzenia, czy masz uszkodzone linki, przekierowania lub strony, których nie można znaleźć, a także wszelkie inne błędy, które zmniejszają ruch w witrynie. Można to szybko zidentyfikować i rozwiązać za pomocą audytu strony pod kątem SEO.

Optymalizacja mobilna i czas ładowania strony internetowej

Czy wiesz, że Google korzysta z funkcji indeksowania urządzeń mobilnych we wszystkich witrynach? Oznacza to, że Google sprawdza także wersję mobilną Twojej strony internetowej i klasyfikuje ją na podstawie wyników uzyskanych z Twojej witryny.

Jeśli chodzi o czas ładowania, Google nie tylko pozycjonuje się na podstawie szybkiego czasu ładowania strony. Jedno jest pewne, że prawie połowa odwiedzających opuści Twoją stronę internetową, jeśli proces ładowania trwa dłużej niż kilka sekund.

Monitorowanie konkurencji

Audyt SEO może zapewnić Ci wgląd w strony internetowe Twojej konkurencji, od ich mocnych do słabych stron. Możesz uzyskać wgląd w ich rankingi SEO i określić, jakich słów kluczowych używają, a także, czy możliwe jest zaimplementowanie tych samych słów kluczowych do swojej strategii SEO, jeśli są one skuteczne.

Możesz również skoncentrować się na słowach kluczowych, które nie są dobrze oceniane przez konkurentów, i zamiast tego poprawić swoją pozycję w rankingu. Zrozumienie konkurencji jest ważne dla każdego biznesu, zwłaszcza jeśli wyprzedzają Cię w wynikach pozycjonowania.

Ranking słów kluczowych

Najlepszym sposobem sprawdzenia, czy Twoja strategia SEO działa, jest rozpoczęcie śledzenia i monitorowania słów kluczowych. Regularny audyt SEO daje wgląd w ogólną wydajność strony internetowej, jak i w słowa kluczowe, które mają pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie w Google.

Dzięki analizie SEO możesz regularnie aktualizować swoją witrynę na podstawie rankingów słów kluczowych i monitorować postęp tych aktualizacji.

Analiza ruchu na stronie

Dzięki pełnej analizie witryny SEO i użyciu narzędzi, takich jak Google Analytics i Google Search Console, możesz dowiedzieć się o liczbie wyszukiwań, kliknięciach adresów URL i wyświetleniach, jakie Twoja strona internetowa generuje w wynikach wyszukiwania.

Zwiększenie liczby kliknięć i wyświetleń to zawsze dobry znak, że Twoja strategia SEO działa. Należy jednak pamiętać, aby regularnie monitorować te dane.

Audyt SEO to sposób na zdiagnozowanie i porównanie Twojej witryny pod kątem sukcesów, jak i  problemów

Szczegółowa analiza dostarczy Ci ważnych informacji na temat rzeczy, które musisz uwzględnić w swojej strategii SEO i poprawek, aby zmaksymalizować wydajność Twojej strony internetowej. Co niezwykle ważne, wygenerować zwrot z inwestycji w Twoją witrynę, dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Chcesz, aby więcej klientów znalazło Cię online? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i zdecyduj się na kompleksowy audyt SEO już dziś.  

Audyt techniczny

Dla robotów Google kluczowe znaczenie ma nie tylko umieszczenie fraz kluczowych na stronie, ale także stan mobilnej wersji strony, szybkość strony czy linkowanie wewnętrzne. Ta część audytu obejmuje:

Kod i błędy na stronie

Błędy z grupy oznaczonej trzycyfrową liczbą zaczynającą się od 4 mogą wynikać z błędu programisty lub administratora strony (np. usunięcie treści wcześniej dostępnych pod danym linkiem). Audyt SEO ma na celu wykrycie takich błędów i ograniczenie ich ilości.

Sprawdź także: Obsługa SEO 

audyt seo
Bezpieczeństwo witryny

 Nie tylko klienci oczekują, że Twoja witryna będzie odpowiednio zabezpieczona, ale także roboty Google są tym zainteresowane. Konieczna jest instalacja certyfikatu SSL i protokołu HTTPS. Wiele lat temu Google ogłosił, że usługi korzystające z protokołu HTTPS będą lepiej oceniane przez boty i tak faktycznie jest.

Działanie strony na urządzeniach mobilnych

Responsywność strony internetowej, to kolejna istotna kwestia dla potencjalnych klientów i botów. Google lepiej ocenia te witryny, które są zoptymalizowane pod urządzenia mobilne.

Szybkość serwisu i czynniki na nią wpływające

Szybkość ładowania strony internetowej (treść, grafika, animacje) wpływa nie tylko na pozycję w wyszukiwarce Google, ale także na wrażenia użytkownika. Szybkość zależy także od jakości serwera i wielkości multimediów dostępnych na stronie.

Prawidłowe i szybkie działanie witryny Twojej firmy wpływa nie tylko na jej pozycję w wyszukiwarce, ale także na zadowolenie klientów, którzy z niej korzystają.

Audyt treści

Witryna Twojej firmy zawiera historię marki, opisy Twoich produktów i usług, najnowsze informacje i eksperckie posty na blogu. Taka treść przyciąga potencjalnych klientów. Tworząc ciekawe i profesjonalne artykuły, możesz przekonać ich, że zbudowana przez Ciebie firma zasługuje na ich uwagę. Podczas audytu treści specjaliści SEO skupiają się na:

Używaniu poprawnych słów kluczowych na podstronach

Konieczne jest zdefiniowanie fraz, które są wartościowe dla Twojej branży i sprawdzenie, czy treści na stronach są zoptymalizowane pod takie frazy.

audyt seo
Backlinkach i zakotwiczonych tekstach

 Linkowanie wewnętrzne pomaga użytkownikowi w odnalezieniu wartościowych treści i poruszaniu się po Twojej stronie. Linki zwrotne z kolei i odpowiednio dobrane frazy do zakotwiczenia umożliwiają przeniesienie strony na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Strukturze adresów URL

Roboty Google nieustannie skanują Internet i przechodzą przez adresy URL. Adresy przyjazne dla użytkownika nie powinny zawierać liczb losowych ani wyrażeń. Im bardziej strona jest czytelna dla użytkownika, np. dzięki zawartym w nich słowom kluczowym, tym większe prawdopodobieństwo, że będą lepiej indeksowane przez boty.

Tytułach strony

Tytuły strony są wyświetlane na pasku przeglądarki. Powinny zawierać frazy kluczowe o wysokim potencjale. Jeśli Google wyświetla zły tytuł, może to oznaczać, że tag w ogóle nie został wprowadzony lub został nieprawidłowo zaimplementowany.

Jednym z najpoważniejszych błędów popełnianych przez redaktorów stron internetowych jest powielanie treści. Warto raz na jakiś czas upewnić się, czy ktoś nie „zawłaszczył” Twojego tekstu.

Jak często przeprowadzać audyt

Audyt strony internetowej zapewnia, że ​​Twoja strategia e-marketingowa jest na dobrej drodze. Przeprowadzenie audytu strony internetowej jest jednym z najbardziej przydatnych działań, w które możesz się zaangażować, aby upewnić się, że Twoja strona www jest w dobrej kondycji, by uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. 

Audyt strony polega m.in. na przeglądaniu wszystkich treści na Twojej stronie i odpowiada na kluczowe pytania: Czy zawartość Twojej witryny generuje pożądany ruch? Czy poprawia to Twoje konwersje? Czy strona internetowa spełnia Twoje cele i oczekiwania? Audyt SEO to najlepszy sposób, aby sprawdzić, czy Twoja witryna faktycznie robi to, co chcesz.

Audyt SEO nie bazuje na sztywnych zasadach

Niektórzy robią audyt strony raz lub dwa razy w roku, a inni tak często, jak to możliwe. Audyt SEO najlepiej przeprowadzać okresowo, czyli miesięcznie, kwartalnie lub raz w roku, w zależności od takich czynników jak wzrost ruchu, rozwój konkurencji, zmiany algorytmów wyszukiwarek, zmiany w wytycznych Google itp.

Niemniej, przeprowadzenie audytu strony internetowej raz na kwartał jest całkiem dobrą i optymalną zasadą.

Regularne audyty zapewniają lepsze wskaźniki

Przeprowadzanie regularnych, kwartalnych audytów stron internetowych ma ogromne zalety. Zaliczamy do nich informacje o aktualnych wskaźnikach dotyczących stanu witryny. Ponadto, będziesz na bieżąco z trendami SEO lub zmianami w Twojej branży, a wszelkie dane będą łatwiejsze w zarządzaniu. Dlatego tak ważne jest zadbanie o aktualizację swojej witryny.

Przeprowadzenie audytu strony internetowej niewiele Ci powie, jeśli nie wiesz, jakie są podstawowe wskaźniki. Przeprowadzając regularny audyt SEO, uzyskasz punkty odniesienia, z których będzie można wydobyć rzeczywiste i przydatne informacje.

Regularny audyt strony oznacza, że ​​masz solidne zaplecze informacji o tym, jak Twoja witryna działała w przeszłości, i zawsze możesz wykorzystać to jako punkt odniesienia dla tego, jak radzi sobie obecnie.

Sprawdź także: Usługa SEO

Czy audyt SEO jest wart swojej ceny?

Audyt SEO pod kątem wyszukiwarek może obejmować dowolną liczbę komponentów technicznych, treści, konkurencji, linków zwrotnych, mobilnych i analitycznych. Oczywiście może być jeszcze bardziej szczegółowy. Na przykład audyt techniczny może obejmować szybkość witryny, przekierowania i indeksowania.

Audyt SEO niesie także pewne ryzyko

Polega ono na tym, że czasami może ukazać tylko to, co jest na powierzchni. W zależności od wielkości witryny, wypada wykonać kilka dogłębnych audytów, co może zająć wiele godzin.

Dogłębny, obszerny Audyt SEO, może być wart każdej ceny, zwłaszcza w przypadku branży, gdzie jest duża konkurencyjność w rankingach wyszukiwania organicznego.

audyt seo

Audyt SEO z Intense

Nasz zespół ma wieloletnie doświadczenie w realizacji i wdrażaniu rekomendacji sformułowanych w ramach audytów SEO. W ramach naszego audytu otrzymasz:

Analizę dotychczasowych błędów na Twojej stronie
Raport z listą zmian do wprowadzenia na swojej stronie
Sugestie, jak jak najefektywniej i najszybciej wprowadzić zmiany

Pamiętaj, że przestrzeganie dobrych praktyk SEO na stronie jest niezbędne, aby Twój serwis utrzymał wysoką pozycję w wyszukiwarce. Dlatego oferujemy kompletny audyt SEO i pełne wsparcie w pozycjonowaniu Twojej strony internetowej.

Pozostańmy w kontakcie

Już dzisiaj skorzystaj z bezpłatnej konsultacji odnośnie generalnego audytu SEO i/lub z jego okrojonej, bezpłatnej wersji. Sprawdź jak możemy pomóc Twojej witrynie w lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Popraw widoczność Twojej strony w Google! Poznaj błędy i otrzymaj wytyczne, które pomogą w pozycjonowaniu Twojej witryny!

Skorzystaj z bezpłatnego audytu SEO

  1. Strona internetowa musi być zgłoszona przez jej właściciela.
  2. Strona musi mieć charakter komercyjny.
  3. Odpowiedź otrzymasz do 2 dni roboczych.

Polecamy: Google Analytics