Prowadzenie Facebooka

Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz wykorzystać swój profil na Facebooku, aby wesprzeć Twój biznes?

Stworzenie strony i prowadzenie Facebooka dla firm jest ważne. Facebook ma prawie 3 miliardy aktywnych użytkowników, co czyni go ważną platformą dla marketingu w Social Media, również dla małych i średnich firm.

Prowadzenie fanpage na Facebooku może pomóc w dotarciu do grupy docelowej i do prowadzenia z nią określonej komunikacji. Dzięki fanpage na Facebooku przedstawisz kluczowe informacje o Twojej firmie, produktach, usługach, czy nadchodzących wydarzeniach. Strona biznesowa na Facebooku, to bezpłatny zasób, który pomaga firmom nawiązywać kontakt z klientami i zwiększać liczbę odbiorców online.

Profil firmowy na Facebook

Profil firmowy na Facebooku powinien zawierać podstawowe informacje, również kontaktowe dotyczące Twojej firmy. Jednak stworzenie i uzupełnienie informacjami konta nie wystarczy aby rozwijać swój biznes. Prowadzenie fanpage na Facebooku wymaga odpowiedniego działania, określenia strategii komunikacji ze swoimi fanami. Im większe zaangażowanie użytkowników, tym większe prawdopodobieństwo, że Twoja firma zostanie zauważona.

W obecnych czasach każda firma powinna być na Facebooku. Prawie 3 miliardy użytkowników na FB daje firmom wiele sposobów na promocję swoich usług lub produktów, ulepszenie obsługi klienta i zwiększenie świadomości marki.

foto9-prowadzenie facebooka

Prowadzenie Facebooka dla firm

Prowadzenie Facebooka w biznesie może wydawać się trudne, ponieważ jego zasady i algorytmy często się zmieniają. Jednak przy odpowiednich strategiach prowadzenie fanpage jest jednym z najlepszych narzędzi do docierania do określonej grupy odbiorców w sposób organiczny, jak i za pomocą płatnych kampanii.

Platforma przechowuje wiele informacji o swoich użytkownikach i wykorzystuje te informacje na Twoją korzyść, gdy zechcesz wykorzystać płatne reklamy Facebook Ads. 

Stworzenie strony firmowej na Facebooku może być skutecznym narzędziem Twoich działań marketingowych. Niemniej, takie działania należy poprowadzić w odpowiedni sposób. 

prowadzenie facebooka

Prowadzenie Facebooka - Korzyści dla biznesu

Po utworzeniu profilu na Facebooku dla Twojej firmy, możesz użyć tej strony, aby zadbać o rozwój swojej marki. Prowadzenie Facebooka jest jednak sporym wyzwaniem, zatem dobrze na wstępie opracować strategię działań.

Informacje o firmie

Często ludzie zastanawiają się, kiedy otwarta jest dana firma, zatem mogą odwiedzić stronę firmową na Facebooku, by sprawdzić kiedy mogą skontaktować się z przedsiębiorstwem. Użytkownicy będą też chcieli poznać adres firmy, jeśli np. prowadzisz sklep, lub adres e-mail, jeśli oferujesz usługi zdalnie. Fanpage na Facebooku to miejsce, w którym można znaleźć wszystkie te informacje.

Angażowanie nowych i długoletnich klientów

Nawet najbardziej lojalni klienci nie widzą, co dzieje się w Twojej firmie na co dzień, chyba że regularnie udostępniasz im wyjaśniające treści w mediach społecznościowych np. na profilu na Facebooku. Strona na tzw. Fejsie, to świetne miejsce do publikowania zdjęć np. wnętrza sklepu, biura, czy działań zakulisowych, typu spotkanie integracyjne z zespołem. Możesz także informować swoich obserwatorów o nowych produktach, promocjach i nie tylko. Prowadzenie fanpage na Facebooku daje wiele możliwości.

Poznanie odbiorców

Facebook oferuje firmom narzędzia do określania danych demograficznych grupy docelowej. Dzięki prowadzeniu profilu na Facebooku poznasz swoich potencjalnych klientów. Możesz wykorzystać dostarczone dane z analityki, by opracować strategię marketingową i lepiej ukierunkować kampanię Facebook Ads.

Niskie koszty marketingu

Zadajesz sobie pytanie ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku? Wiedz, że założenie i prowadzenie fanpage na Facebooku jest tak naprawdę bezpłatne. Ponadto, wiele dodatkowych funkcji marketingowych i analitycznych w tych Social Media jest także za darmo lub mają stosunkowo niskie ceny. Integracja strony biznesowej na Facebooku ze strategią marketingową, to oszczędny sposób na dotarcie do większej liczby osób i na prowadzenie z nimi komunikacji.

Jeśli prowadzenie Facebooka dla Twojej firmy jest dla Ciebie zbyt dużym i czasochłonnym wyzwaniem, warto wziąć pod uwagę współpracę z agencją. Agencja zaoferuje profesjonalne usługi prowadzenia Facebooka i zajmie się kompleksowo obsługą Twojego konta firmowego, a Ty skupisz się na zarządzaniu swoim biznesem. 

Większy ruch w sieci

Udostępniając link do Twojej witryny internetowej na swoim koncie firmowym na Facebooku, zwiększysz ruch na swojej stronie www. Im więcej osób trafi na Twój fanpage, tym większe będą szanse, że ludzie zapoznają się ze szczegółowymi opisami Twoich produktów i usług na stronie internetowej. Co więcej, użytkownicy, którzy przejdą z Twojego fanpage’a do Twojej witryny, mogą nawet coś zakupić.

prowadzenie facebooka
Poprawa SEO

Strony firmowe na Facebooku są korzystne nie tylko z racji na obecność Twojej marki w mediach społecznościowych. Są również dobrodziejstwem dla Twoich rankingów w zapytaniach wyszukiwarek.

Nasze praktyki na Facebooku

Odpowiednie prowadzenie fanpage’a firmy na Facebooku jest ważne dla każdej marki. Aby zacząć tworzyć dobry content, treści, grafiki, video i angażować obserwujących należy opracować strategię. Jak zatem wykorzystać Facebook do promowania Twoich produktów i usług? Poniżej nasze praktyki.

prowadzenie facebooka
Odpowiedzi na wiadomości

Facebook zsynchronizowany jest z komunikatorem Messenger, zatem można odpowiadać na wiadomości klientów jako firma. Messenger jest narzędziem, które klienci lubią wykorzystywać do komunikacji z firmami. Oczekują także, że firmy będą z niego również korzystać. Messenger jest atrakcyjny dla klientów, ponieważ dzięki niemu otrzymują oni szybką reakcję na zapytania, a wielu osobom wygodniej jest rozmawiać przez komunikator niż dzwonić. Prowadzenie Facebooka wymaga komunikacji.

Analityka

Facebook Insights, to bezpłatne narzędzie analityczne. Pokazuje dane o podjętych działaniach, odsłonach, liczbie osób, do których dotarliśmy z naszym komunikatem, liczbie zaangażowanych osób, liczbie nowych polubień strony, postów itd. Te informacje pomagają zmierzyć skuteczność dotarcia opublikowanego, promowanego posta, jak i  kampanii Facebook Ads. Analityka pozwala określić i  zdecydować, jak ulepszyć swoje działania.

Narzędzia do publikacji i planowania postów

Prowadzenie profilu w omawianej platformie Social Media jest wspierane przez narzędzie do publikowania i planowania publikacji postów. Warto skorzystać z tej funkcji i zaplanować publikację postów na przyszłość. Działania jakie również można wdrożyć, to udostępnianie filmów/animacji, reklama firmy, promocja wydarzenia, czy poszczególne oferty.

Odpowiednie prowadzenie Facebooka wymaga regularnych publikacji, przynajmniej dwa razy w tygodniu. Tworzenie i planowanie wielu postów wymaga czasu, ale na dłuższą metę oszczędza ten czas. 

Grupa docelowa

Facebook dysponuje świetnym narzędziem do targetowania w narzędziu Manager Reklam. Promując post, można kierować reklamy na określone dane demograficzne, czy lokalizacje. Aby wdrażać skuteczne reklamy, należy znać swoją grupę docelową, a następnie korzystać z narzędzi targetowania Facebooka, aby dotrzeć do potencjalnych klientów.

Atrakcyjny przekaz

Aby posty wyglądały nienagannie, należy wykorzystać kombinację fotografii, grafik, jak i treści, które będą atrakcyjne dla użytkowników. Udowodniono również, że posty w postaci video osiągają największe zaangażowanie w Social Media. Prowadzenie Facebooka, to także tworzenie wciągających video produktowych, czy wizerunkowych, np. z podkładem muzycznym.

Prezenty i konkursy

Ruch organiczny na Facebooku jest trudnym obszarem do działań i wymaga prowadzenia profilu w sposób kreatywny. Dobrym rozwiązaniem jest organizowanie upominków i konkursów. Jednak zanim wdrożymy odpowiednie działania, należy upewnić się, czy takowe będą zgodne z regulaminem Facebooka. W przeciwnym razie można wpaść w kłopoty.

prowadzenie facebooka
Tworzenie i promocja wydarzeń

Prowadzenie Facebooka dla firm, to nie lada wyzwanie, zwłaszcza jeśli masz w planach tworzenie wydarzenia na swoim fanpage. Na wydarzenie można zaprosić każdego. Ponadto, można także zapłacić za dodatkowe promowanie wydarzenia wśród docelowej grupy odbiorców na Facebooku. Wydarzenia mogą być świetnym sposobem na zaangażowanie odbiorców i przekształcenie ich w klientów.

Treści z innych źródeł

Tworzenie i udostępnianie wyłącznie oryginalnych treści może być czasochłonne. Wybieranie treści z innych źródeł pozwala zaoszczędzić czas i wysiłek. Nawiązywanie kontaktów z innymi profilami może również przynieść korzyści. Inne konta mogą w zamian mogą udostępniać także  Twoje posty.

Komunikacja

Social Media z reguły służą do komunikacji, zatem nie ma sensu publikowania posta i zostawienie go bez obsługi przez kolejne dni. Posty należy nie tylko tworzyć i udostępniać, posty mają służyć do nawiązania kontaktu z ludźmi. Wobec tego, wypada odpowiadać na komentarze, pytania i wątpliwości użytkowników. Jeśli prowadzisz rozmowy ze swoimi obserwatorami, jest bardziej prawdopodobne, że staną się Twoimi klientami.

Facebook dość często wprowadza zmiany, m.in. w swoim algorytmie kanału informacyjnego. Do zmian należy się dostosować. Ponadto, Facebook priorytetowo traktuje zaangażowanie, zatem posty uznane za nieatrakcyjne mogą być niewidoczne dla części Twoich fanów.

Ważne daty

Firmy, które prowadzenie profilu na Facebooku traktują poważnie, świętują różne rocznice ze swoimi fanami. Takie posty zwykle angażują odbiorców i sprawiają, że firma wydaje się bardziej ludzka. Jeśli dodatkowo oferujemy specjalne promocje związane z wydarzeniem, istnieje duże prawdopodobieństwo, że uatrakcyjni to cały przekaz. 

Reklamy Facebook Ads

Samo prowadzenie Facebooka, tzn. profilu firmowego czasami nie wystarcza. Jednym z najlepszych sposobów na dotarcie do pożądanych odbiorców jest uruchamianie reklam na Fejsie. Chociaż te reklamy kosztują, są skuteczne, ponieważ można wybrać grupę docelową na podstawie danych demograficznych, zachowań czy zainteresowań. Można także ustawić dzienny lub całkowity budżet na reklamy, określić czas wyświetlania reklam i wybrać pożądanych odbiorców. Facebook śledzi interakcje w każdej prowadzonej promocji, co pomaga w tworzeniu udanych kampanii w przyszłości.

Promowanie postów zamiast Facebook Ads

To kolejna opcja na zwiększenie zasięgu, która ma sens. Niemniej, promocja z pozycji posta umieszczonego na profilu ma bardzo ograniczone możliwości. Oczywiście Facebook zachęca do promocji postów, jednak możesz szybko zorientować się, że np. okrojona ilość celów, brak testów A/B znacznie ogranicza działania. Poza tym, pewnie zauważysz, że konkurencja działa prężniej, bo widzisz jej rozbudowane i różnorodne kampanie na swoim wallu. Promowanie postów, generalnie, nie jest wystarczające.

foto8-prowadzenie facebooka
Filmy i animacje na Facebooku

Jeśli przeglądasz swoją oś czasu na Facebooku, możesz zauważyć wiele filmów. To dlatego, że video świetnie sprawdzają się na tej platformie. Jednym ze sposobów tworzenia filmów w mediach społecznościowych jest skorzystanie z naszej usługi, która umożliwia stworzenie dobrej jakości video, czy animacji z podkładem muzycznym.

Co to jest fanpage na Facebooku

Media społecznościowe dają możliwość korzystania ze swoich zasób bezpłatnie. Fanpage na Facebooku, to bezpłatna strona internetowa, którą firmy mogą stworzyć, aby rozszerzyć swoją obecność w internecie. Podobnie jak osobisty profil na Facebooku, tak Twoja strona firmowa może wysyłać i odbierać wiadomości, publikować aktualizacje, otrzymywać powiadomienia oraz polubić, komentować i udostępniać treści innych użytkowników i stron Facebooka.

Oczywiście, biorąc pod uwagę, ile firm jest obecnych na Facebooku, Twój fanpage powinien wyróżniać się z tłumu, aby zwrócić na siebie uwagę. Jeśli zastanawiasz się, czy wyróżnienie Twojej firmy na Facebooku jest dobrą strategią, poniżej wymieniamy zalety prowadzenia fanpage na Facebooku w celach biznesowych.

Sprawdź także: Obsługa Social Media

Potrzebujesz pomocy z prowadzeniu profilu na Facebooku?

Skoro dotarłaś/dotarłeś do tego miejsca w naszej treści, to już wiesz, że prowadzenie Facebooka dotyczy zaangażowania i personalizacji, zatem należy zadbać o dobrą komunikację z klientami. Do tego m.in. służą Social Media. Jeśli prowadzenie Facebooka jest dla Ciebie zbyt czasochłonne, już dzisiaj skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i sprawdź jak możemy Ci pomóc. 

Polecamy: Google Analytics