Obsługa Social Media

Czy obsługa mediów społecznościowych w Twojej firmie jest na zadowalającym poziomie? Może szukasz sprawdzonego sposobu na zwiększenie świadomości marki ? Potrzebujesz nowych Klientów i większy ruch na witrynie? W takim razie pomyśl o profesjonalnej obsłudze Social Media. Zbuduj silną markę w mediach społecznościowych!

Rozwijaj świadomość marki (obserwatorzy)

Zwiększenie liczby obserwujących Twojego fanpage pomoże Ci dotrzeć do nowych  Klientów. Profesjonalne prowadzenie Social Media daje możliwość zwiększenia liczby obserwujących o odpowiednich ludzi, co wpływa na budowanie świadomości marki w oczach Odbiorców. Stworzenie wartościowej marki jest procesem, dlatego tworzymy adekwatne dla danej firmy strategie działania wspierające jej rozwój.

Buduj relacje (zaangażowanie)

Kiedy budujesz relacje poprzez zaangażowanie odbiorców, wówczas stają się oni bardziej skłonni do kupowania właśnie od Ciebie. Dlatego dzięki obsłudze mediów społecznościowych pomożemy zwiększyć liczbę polubień, czy komentarzy w Twoich postach w mediach społecznościowych. Im większe masz zaangażowanie, tym silniejszy jest Twój związek z Obserwatorami.

obsługa social media

Zwiększaj widoczność witryny (ruch i konwersje)

Zwiększenie ruchu na Twojej stronie wpływa bezpośrednio na pozyskiwanie leadów i sprzedaż. Dlatego prowadzenie Social Media działa najlepiej kiedy jest połączona z usługami reklamowymi w mediach społecznościowych. Kampanie reklamowe, koncentrują się na przyciąganiu ruchu do Twojej witryny. Aby zwiększyć konwersje, możemy wykorzystać także dedykowany remarketing dla kampanii.

Co to jest marketing w Social Media

Marketing w mediach społecznościowych, to wykorzystanie tych mediów do zwiększania świadomości marki, budowania pozytywnego wizerunku, docierania do docelowych odbiorców, zwiększania ruchu w witrynie i ostatecznie zwiększania sprzedaży.

Marketing w Social Mediach daje możliwość ugruntowania marki i budowania jej obecności w Internecie na platformach, na których docelowa grupa już od dawna się przewija. Nie ma znaczenia, czy Twoja firma działa lokalnie, w całej Polsce, czy wyłącznie online. Twoi Klienci już tam są! 

foto6-obsluga social media

Obsługa Social Media - Korzyści

Wiarygodność marki

Samo posiadanie profilu i publikacja postów, grafik i treści, to dopiero początek zwiększania wiarygodności danej firmy.

Jeśli Twoje przedsiębiorstwo nie ma fanpage w Social Media lub ma, ale nie jest regularnie aktualizowane i optymalizowane, ma to taki sam wpływ, jak posiadanie pustego, zakurzonego biura. Nie sprawia to dobrego wrażenia w oczach potencjalnego Klienta, nie buduje zaufania i może sprawić, że Użytkownicy będą kwestionować, czy Twoja firma w ogóle istnieje. 

Social Media są częścią procesów badawczych

Prowadzenie Social Media jest dziś częścią procesu badawczego dla Kupujących. Zanim Klient skorzysta z Twojej usługi lub zanim zakupi Twój produkt, najpewniej sprawdzi Twoją działalność także w mediach społecznościowych. 

Reasumując, w dzisiejszych czasach prowadzenie fanpage np. na Facebook jest ważny dla firm. Jeśli współpracujesz z agencją interaktywną, masz większą szansę przenieść swój fanpage w mediach społecznościowych na wyższy poziom.

Jeśli samo posiadanie konta, jest krokiem we właściwym kierunku, w kierunku zwiększenia Twojej wiarygodności, wyobraź sobie, jakie korzyści przyniesie odpowiednia strategia i profesjonalny plan marketingowy. 

Dotarcie do docelowego Klienta

Chcesz dotrzeć do potencjalnych Klientów? Jak to osiągnąć? Zaczniemy od wybrania odpowiednich platform dla Twojej działalności. Każda platforma mediów społecznościowych jest inna, dlatego przyciąga różne grupy ludzi.

Dla przykładu, użytkownicy Facebook są głównie z sektora B2C, w przeciwieństwie do LinkedIn, gdzie główną grupą jest sektor B2B. Koniecznie zatem, jest ustalenie, jak wygląda Twój idealny Klient, dopiero wtedy możemy przyjrzeć się cechom różnych platform, aby określić, które mogą przynieść Ci największe korzyści.

Odpowiednia komunikacja 

Po określeniu grupy docelowej i wyborze mediów, można korzystać z opcji udostępnianych przez poszczególne platformy. Można filtrować bazę Użytkowników według danych demograficznych, zainteresowań, zachowań i nie tylko. Pomoże to upewnić się, że Twoje publikowanie posty, treści i grafiki będą dostarczane odpowiednim Odbiorcom.

Można śmiało przyznać, ze prowadzenie profili i dostarczanie informacji fanom, dzięki platformom społecznościowym polega na współpracy z Klientem, który poprzez interakcję wyznacza ostatecznie kierunek rozwoju marki.

foto4-obsluga social media
Bezpośredni dostęp do Klientów

Zaangażowanie i rozmowy mają miejsce w każdej sekundzie każdego dnia w Social Mediach.

Jednym z największych powodów, dla których omawiane media okazały się tak ważne dla firm, jest to, że dają im możliwość bezpośredniego kontaktu z Klientami, w tym ich obsługi. Na przykład, jeśli ktoś kupi buty w Twoim sklepie, prawdopodobnie zrobi z nimi zdjęcie, opublikuje je np. Instagramie i oznaczy Twój profil, Twoją markę.

To oczywiście tylko przykład, niemniej tagowane posty zdarzają bardzo często, niż mogłoby się wydawać. Możesz wtedy polubić to zdjęcie, skomentować je i udostępnić na swoim profilu. 

Lojalność Klientów

Ten rodzaj pozytywnej interakcji zachęca do lojalności wobec marki i pokazuje Odbiorcom, że Twoi Klienci kochają Twoją markę ze wzajemnością. Załóżmy, że wysyłka z Twoim produktem została dostarczona w opłakanym stanie, a Klient poinformował Cię o tym na platformie. Masz możliwość, aby po cichu zapewnić rozwiązanie temu Klientowi i zadbać o jego potrzeby w ramach prywatnych wiadomości, zanim wystawi negatywny komentarz.

Posiadanie bezpośredniego dostępu do Klientów pozwala śledzić ich upodobania i bolączki. Ponadto, Klienci czując, że mają bezpośredni kontakt z Twoją marką, potęgują swoje zaufanie właśnie do niej.

Wsparcie dla SEO

Powyżej wspomnieliśmy, że prowadzenie Social Media działa najlepiej, gdy wspiera inne usługi marketingowe i odwrotnie. Cóż, SEO to doskonały przykład. SEO, to proces zwiększania pozycji Twojej witryny w wyszukiwarkach takich jak Google. Jeśli prowadzisz salon piękności w Katowicach i chcesz, aby Twoja witryna pojawiała się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, gdy ktoś wpisze „salon piękności w Katowicach”, SEO właśnie w tym pomaga. 

Co ma wspólnego marketing w Social Media z SEO?

Otóż, istnieją setki czynników rankingowych, które Google bierze pod uwagę przy określaniu, które witryny mają być pozycjonowane wyżej, a media społecznościowe są jednym z tych czynników.

Im więcej linków zwrotnych do Twojej witryny otrzymujesz z mediów społecznościowych od osób udostępniających Twoje posty i rozmawiających o Twojej firmie, tym bardziej pozytywne znaczenie ma to dla Google.

Link zwrotny to link z innej witryny, który prowadzi do Twojej witryny. Linki zwrotne są bardzo ważne dla Google. Gdy realizujesz swoją strategię mediów społecznościowych, aby czerpać wszystkie korzyści z tego płynące, które tutaj omawiamy, możesz jednocześnie wspierać swoje SEO.

O naszych usługach SEO możesz dowiedzieć się tutaj: Usługa SEO 

Po pierwsze - zaufanie 

W tym miejscu pojawia się marketing w mediach społecznościowych, znany również jako promocja SMM (Social Media Marketing). Działania te ocierają się mocno o Public Relations. Ta metoda marketingu cyfrowego ma na celu zwiększenie świadomości marki i zbudowanie do niej zaufania wśród potencjalnych Odbiorców, poprzez budowanie solidnej obecności marki w mediach społecznościowych.

Niemniej, jak ważne są media społecznościowe dla firmy takiej jak Twoja? Prowadzenie profilu, wprowadzenie odpowiedniej komunikacji z fanami i budowanie zaufania, to ważne kwestie dla każdej firmy.

foto2-obsluga social media

Od czego zacząć działania w Social Media

Wszystko to brzmi całkiem nieźle, prawda? Więc od czego zacząć? Niektóre z platform mediów społecznościowych, których możesz użyć, to Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter, TikTok, czy Pinterest. Warto przeanalizować, która z tych opcji będzie najlepsza dla Twojej firmy. 

Ważne jest, aby wiedzieć, że marketing w Social Media składa się z dwóch części: organicznego zarządzania mediami społecznościowych (np. prowadzenie fanpage, publikacja postów) oraz płatnych usług reklamowych w Social Media (np. kampanie Facebook Ads).

Zacznijmy od planu marketingowego

Najlepszym sposobem, aby zdecydować, jak postępować z planem marketingowym w mediach społecznościowych, jest wstępne ustalenie, jakie są Twoje cele biznesowe i cele marketingowe oraz co chcesz uzyskać z marketingu. Godym uwagi jest fakt, że jednym z kluczowych czynników jest dobór odpowiedniej strategii komunikacji na profilu i w kampaniach. Jako agencja marketingowa starannie planujemy strategie dla naszych Klientów.

Wpływ kampanii reklamowych w Social Media na rozwój Twojej firmy

Pomyśl o liczbie osób, które korzystają z Facebooka, Instagrama, czy innych platform, o których wspominamy wyżej. Tempo, w jakim media społecznościowe wzmacniają swoją pozycję w świecie, powoduje, że na tych platformach z pewnością znajdziesz swoich Klientów.

Spójrz na inne marki w mediach, zobacz jakie prowadzą kampanie reklamowe i wyobraź sobie jakie mają cele biznesowe, a jakie Ty możesz mieć? Rola kampanii reklamowych jest znacząca dla komunikacji z Klientami. Prowadzenie fanpage jest procesem. 

Skuteczny marketing w Social Media

Kiedy skutecznie wykorzystujesz marketing w Social Media, maksymalizujesz zasięg, kwalifikowany ruch na witrynie i konwersje. Czym są konwersje? Konwersje mogą obejmować zrealizowaną sprzedaż, wypełniony formularz kontaktowy lub cokolwiek innego, co uznasz za wartościowe działania na Twojej witrynie.

Zazwyczaj konwersje są tym, co nazywasz celem jaki chcesz uzyskać dzięki działaniom w Social Media. Dlatego tak ważne jest, aby na początku określić, jakie są Twoje cele biznesowe, aby odpowiednio zaplanować plan marketingowy.

foto3-obsluga social media

Media społecznościowe w Polsce

Media społecznościowe podbiły cały świat od samego początku. Liczba użytkowników Social Media rośnie nieustannie. Wg danych z początku 2021 roku z internetu w Polsce korzysta już ok. 32 miliony Użytkowników, a z mediów społecznościowych ok. 26 milionów.

Ponadto, przeciętnie ludzie mają co najmniej 8 różnych kont w mediach społecznościowych – nie tylko je mają, oni z nich korzystają! Duże platformy, takie jak Facebook, wiedziały, że ponad połowa ich użytkowników codziennie korzysta z tej platformy. Jednak liczba osób korzystających z mediów społecznościowych to nie jedyna rzecz, która uległa zmianie.

Faktem jest, że stworzenie profilu, a następnie prowadzenie fanpage pomaga w komunikacji z potencjalnymi klientami. Niemniej, każdy profil firmowy oczekuje indywidualnego podejścia, sposób komunikacji jest skierowany na daną grupę docelową. Należy jasno stwierdzić, że np. prowadzenie facebooka, to zakres działań, które nie powinny być przypadkowe. 

Jak użytkownicy korzystają z Social Media

W ostatnich latach zmienił się także sposób, w jaki ludzie korzystają z Social Media. Pierwotnie platformy społecznościowe zostały stworzone jako narzędzie do komunikowania się online, do tworzenia, czy podtrzymywania relacji wśród przyjaciół, czy rodziny. Obecnie jednak stały się czymś znacznie więcej.

Media społecznościowe stały okazją dla marek i ich konsumentów

Okazuje się, że ok. 70% konsumentów, którzy mieli pozytywne doświadczenia z marką w mediach społecznościowych, chętnie polecają ją innym osobom, a ok. 20% Klientów chętniej kupuje od marek, do których mogą dotrzeć na Facebooku, czy innych mediach społecznościowych. Social Media zaczęły wpływać na zwiększenie sprzedaży jako platformy e-commerce i/lub jako ważny krok na ścieżce marketingowej w celu budowania relacji, czy komunikacji z Klientami.

Dlaczego prowadzenie Social Media jest ważne?

Jeśli Twoja firma jeszcze nie ma profilu w Social Mediach, jako Właściciel musisz zrozumieć, że prowadzenie fanpage np. na Facebook, czy Instagram to obszar, w którym ludzie mogą łączyć się z przyjaciółmi, jak i markami.

Ponieważ tendencja ta nadal rośnie w błyskawicznym tempie, prędzej, czy poźniej zechcesz wykorzystać potencjał Social Mediów w swoim przedsiębiorstwie. W tym miejscu pojawia się profesjonalne prowadzenie Social Media, gdzie najlepsze efekty osiągamy gdy wdrożymy i realizujemy odpowiednią strategię. Publikowane posty muszą być przemyślane.

Czy obsługa Social Media wystarczy, by rozkręcić biznes?

Jak widać, marketing w Social Media, to tylko jeden działający element większej strategii marketingu cyfrowego. Dlatego jesteśmy agencją full service, która oferuje szereg innych usług. Dzieje się tak, ponieważ ważne jest, aby działania w mediach społecznościowych wspierały pozostałe działania digital marketingu. 

obsługa social media

Czy aktywność w Social Media jest ważna dla Twojej firmy?

Jeśli od jakiegoś czasu korzystasz z mediów społecznościowych, prawdopodobnie zdarzyło Ci się wejść w interakcję z postem lub reklamą na stronie biznesowej – zwłaszcza jeśli była to marka, którą lubisz. Twoja grupa docelowa nie jest inna. Lubią kontaktować się z markami, które preferują i którym ufają. Prowadzenie Social Media, to proces budowania zaufania konsumentów do marki.

Sprawdź także: Prowadzenie Intagrama

Statystyki mówią wszystko 

Skuteczna strategia marketingowa w Social Media rzeczywiście odgrywa kluczową rolę w rozwoju  firmy i jej przychodów. Kiedy mówimy o skutecznej strategii marketingowej  powinno to być coś więcej niż tylko stworzenie profilu i prowadzenie profilu firmy, fanpage na Facebooku, Instagramie, publikowanie postów i tworzenie pięknej grafiki na rzecz kampanii Facebook Ads. Komunikaty muszą być świeże, ukierunkowane, angażujące i dostosowane do Twojej firmy i Twojego Klienta.

Prowadzenie Social Media a marketing cyfrowy?

Krótka odpowiedź brzmi – prowadzenie Social Media jest jedną z usług wchodzących w zakres marketingu cyfrowego (zwanego także digital marketingiem, e-marketiniem). Marketing digitalowy to termin, który obejmuje różne metody e-marketingu, w tym marketing w Social Media, SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek), kampanie reklamowe PPC, marketing e-mailowy, marketing treści i wiele innych, które posiadamy w naszej ofercie.

Sprawdź także: Prowadzenie LinkedIn

obsługa social media

Czy Twoim zdaniem prowadzenie profilu w Social Media ma sens?

Czy posty, treści oraz dobór grafik publikowanych na fanpage firmy mają znaczenie? Czy strategia marketingowa jest ważna w Twoim odczuciu? Czy kampanie reklamowe są istotne dla rozwoju firmy? Czy profesjonalne prowadzenie Social Media jest dobrym rozwiązaniem dla Twojego przedsiębiorstwa? Jeśli wszystkie odpowiedzi są na TAK, zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji. Sprawdź już teraz, co możemy dla Ciebie zrobić!