Prowadzenie LinkedIn

LinkedIn, jest podobny do portalu społecznościowego Facebook. Z tą różnicą, że ten pierwszy jest używany głównie w celach zawodowych, głównie dla segmentu B2B.

LinkedIn jest platformą Social Media, którą możesz wykorzystać do zaprezentowania swoich umiejętności, wiedzy, wykształcenia, doświadczenia itp.

Kolejnym aspektem jaki można wykorzystać na tej platformie jest prowadzenie LinkedIn dla swojej firmy. Jeśli jednak nie masz pewności, czy Twoja działalność potrzebuje profilu w tym miejscu poniżej znajdziesz szereg informacji, jak i korzyści jakie może przynieść prowadzenie LinkedIn dla Twojego biznesu. Zamieściliśmy także pewne wskazówki, które pomogą Ci odnieść sukces.

Czym jest LinkedIn

LinkedIn to największa, profesjonalna sieć z milionami użytkowników w ponad 200 krajach na całym świecie. Prowadzenie profilu na tej platformie ma znaczący wpływ na środowisko zawodowe, który okazuje się bardzo pozytywny. Od zwiększania zaangażowania pracowników po generowanie leadów sprzedażowych i budowanie sieci kontaktów. Czy zatem, obecność profilu LinkedIn Twojej firmy to dobry pomysł? Czy prowadzenie LinkedIn się opłaca?

prowadzenie linkedin

Co to jest profil firmowy na LinkedIn

Strona biznesowa na LinkedIn daje firmie możliwość promowania swoich produktów i usług, poprzez działania organiczne oraz płatne kampanie reklamowe. Ponadto, profil firmowy może posłużyć także do rekrutowania nowych talentów oraz dzielenia się ważnymi, interesującymi i przydatnymi informacjami. Profil firmowy LinkedIn pomoże Ci zbudować swój biznes i zmocnić markę, jak i zbudować potężne sieci kontaktów biznesowych. 

Czy prowadzenie LinkedIn jest opłacalne dla Twojej firmy

Jeśli odpowiednio przygotujesz profil swojej firmy na LinkedIn, są szanse, że liczba Twoich odbiorców oraz kontaktów wzrośnie. Niemniej, kluczem do rozwoju jest opracowanie strategii komunikacji Twojego profilu. Duże znaczenie ma tutaj fakt, że na LinkedIn obracamy się wśród profesjonalistów, specjalistów, zatem należy ukierunkować działania w należyty sposób, skupiając się na grupie docelowej. Prowadzenie profilu na firmowego na tej platformie jest wyzwaniem.

Profil firmowy na LinkedIn pomaga w nawiązywaniu kontaktów i pozyskiwaniu wysokiej jakości potencjalnych klientów. Ponadto, buduje Twój publiczny wizerunek, nawet w skali globalnej jako organizacji renomowanej i godnej zaufania. Odpowiednie prowadzenie LinkedIn może przynieść sporo korzyści dla Twojej firmy.

LinkedIn - sporo możliwości

Chociaż wiele osób postrzega ten portal społecznościowy tylko jako witrynę dla poszukiwaczy pracy i rozwijania sieci kontaktów zawodowych, tak LinkedIn jest równie skutecznym narzędziem do pozyskiwania potencjalnych klientów i pielęgnowania relacji z obecnymi klientami. Prowadzenie LinkedIn dla biznesu ma naprawdę sporo, zalet zarówno wizerunkowych, jak i sprzedażowych (reklamy).

Prowadzenie LinkedIn dla firmy - korzyści

Wśród zalet korzystania z LinkedIn w biznesie jest zapewnienie Twojej firmie możliwości budowania wizerunku firmy, nawiązania kontaktów, dzielenia się możliwościami współpracy, skalowania marketingu szeptanego, jak i korzystania z płatnych kampanii.

Aby zachęcić odbiorców do nawiązania kontaktu z Twoją firmą i postrzegania jej jako zaufanego podmiotu, koniecznie utwórz stronę firmową LinkedIn. Umieść w niej ważne informacje odnośnie Twojej działalności, daj do zrozumienia, że jest dobrze zarządzana i warta podjęcia współpracy. Dodatkowe korzyści płynące z używania stron firmowych LinkedIn dla firm obejmują:

Tworzenie treści, z korzyścią dla odbiorców

Tworząc treści, które zechcą oglądać i udostępniać innym Twoi obserwatorzy, są ważnym elementem prowadzenia LinkedIn Twojej firmy. Mianowicie poszerzają Twój organiczny zasięg i wpływy. Należy udostępniać swoje treści w różnych formatach, takich jak prezentacje biznesowe, posty na blogach, infografiki, webinaria, podcasty i filmy, aby dopasować je do preferencji odbiorców docelowych.

Dzięki publikacji wartościowych treści oraz systematyczności w profesjonalnych social mediach, masz szansę dotrzeć do większej liczby odbiorców i zwiększysz swój zasięg. Podobnie jak w przypadku każdego działania marketingu treści wysokiej jakości, należy publikować autentyczne i przemyślane posty, aby zachęcać do polubień, udostępniania i komentowania w serwisie LinkedIn.

Wprowadzanie nowych produktów lub usług

Istnieje kilka głównych powodów, dla których ludzie śledzą marki w mediach społecznościowych, to: promocje i rabaty, informacje o najnowszych produktach, obsługa klienta, treści rozrywkowe i możliwość przekazywania informacji zwrotnych. Ponad połowa reklamodawców twierdzi, że wygenerowała sprzedaż za pośrednictwem LinkedIn.

Dzięki stronom firmowym LinkedIn możesz przedstawić nowe produkty lub usługi opracowane przez Twoją firmę i wyjaśnić, w jaki sposób pomogą klientom osiągnąć ich cele zawodowe i zaspokoić ich potrzeby biznesowe. Możesz również podać linki do swojej witryny, aby ułatwić czytelnikom znalezienie większej ilości informacji i przekształcenie ruchu odwiedzających witrynę w potencjalnych klientów biznesowych. Prowadzenie LinkedIn zaczyna nabierać większego sensu.

foto5-prowadzenie linkedin
Odróżnianie się od konkurencji

Na LinkedIn możesz użyć opisu swojej firmy, aby podkreślić, jak wyróżniasz się na tle konkurencji. Dobrze jest uwzględniać w postach na profilu wiadomości dotyczące wartości, czy misji firmy, aby dotrzeć do nowych kontaktów.

Wypada przemyśleć w jaki sposób można wykorzystać historię firmy, infografiki i zdjęcia, aby zapewnić użytkownikom autentyczne, przejrzyste i pozytywne wrażenie odnośnie Twojej firmy. Wizualne opowiadanie historii za pomocą linków do filmów, infografik, zdjęć i grafiki daje użytkownikom wrażenia na temat tego, jak myśli i działa Twoja firma.

Prowadzenie LinkedIn powinno być przemyślane.

Profil pracodawcy 

Profile na LinkedIn, to żródło cennych informacji o osobach poszukujących pracy w Twojej branży, w tym o ich stabilności, historii osiągnięć i pasji do tego, co robią. Zatrudniając, czy zatrzymując takich pracowników, Twoja firma skorzysta z ich wiedzy i energii.

Co więcej

Kiedy komunikacja w mediach społecznościowych jest prawidłowo prowadzona przez Twoich obecnych pracowników, ma potencjał do tworzenia silnych relacji i sieci kontaktów. Rozwijając relacje z obecnymi i potencjalnymi klientami oraz pracownikami, w pomoże Twoim pracownikom znacznie poprawić wyniki sprzedażowe w Twojej firmie.

Reasumując, profile firmowe na LinkedIn służą do budowania wizerunku pracodawcy.

Co robi Twoja konkurencja

Niemal wszyscy marketerzy B2B wykorzystują LinkedIn do dystrybucji treści, co czyni z niego najczęściej używaną platformę społecznościową. Odwiedzając strony firmowe firm obsługujących Twój rynek docelowy, łatwiej jest monitorować zmiany w Twojej branży i śledzić osiągnięcia konkurencji.

Odnotowywanie zmian pracowników i regularne monitorowanie strategii innych firm w zakresie treści na LinkedIn pomoże Ci zidentyfikować trendy. Ponadto, możesz poznać nowe możliwości pozyskiwania osób do współpracy, jak i innowacyjne obszary rozwoju Twojej działalności.

prowadzenie linkedin
Poprawa rankingu w wyszukiwarkach

Wyszukiwarka Google wysoko ocenia strony firmowe LinkedIn, umieszcza posty na stronach wyników wyszukiwania. Dodawanie aktualizacji do strony firmowej i optymalizacja postów pod kątem SEO pomaga poprawić wydajność na stronach wyników wyszukiwania. W rezultacie Twoja witryna może odnotować wzrost ruchu odwiedzających, zwłaszcza jeśli linki do witryny Twojej firmy są osadzone w Twoich postach.

Generowanie leadów

Profesjonalne prowadzenie LinkedIn może generować leady.

Masz szasnę zwiększyć ilość leadów ze strony swojej firmy, korzystając np. z publikacji płatnych reklam. Zasadniczo wiąże się to z płaceniem za zwiększenie widoczności aktualizacji w połączeniu z wezwaniem do działania, wszak mowa o kampanii.

Niemniej, w przeciwieństwie do wielu tradycyjnych formularzy, tak formularze LinkedIn do zbierania leadów automatycznie wypełniają jego pola, a użytkownik może przesłać go jednym kliknięciem. Ta uproszczona mechanika wykazała 3 razy wyższe współczynniki konwersji niż inne główne platformy reklamowe.

Analityka

Analityka strony firmowej jest znacznie skuteczniejsza niż dane analityczne dostępne w profilu osobistym. Analityka profilu firmowego zapewnia znacznie bardziej szczegółowe informacje na temat zasięgu i zaangażowania każdej z Twoich aktualizacji. Ponadto, możesz zebrać informacje o tym, jak wypadasz na tle konkurencji. 

Kiedy masz na myśli profesjonalne prowadzenie LinkedIn, tak działania prowadzone na tej platformie powinny być oparte na wskazówkach z analityki.

Jak działamy

Profil firmowy na LinkedIn różni się od strony na Facebooku lub Instagramie, przede wszystkim, udostępnianą treścią. Tak naprawdę cały content na LinkedIn jest skierowany do firm i profesjonalistów, co prezentuje zupełnie inną atmosferę niż na innych serwisach społecznościowych. Masz również wyjątkową okazję do tworzenia określonych stron, które prezentują różne produkty, usługi, wydarzenia i marki.

prowadzenie linkedin
Skuteczne prowadzenie LinkedIn 

Ważne jest, aby nie zapominać, że ludzie prowadzą interesy z innymi ludźmi. Twój profil LinkedIn i profil Twoich pracowników będą stanowić zbiór informacji, które reprezentują markę i skierują potencjalnych obserwujących na Twoją stronę. 

Odbiorcy docelowi i cele

Zastanów się dokładnie, co chcesz osiągnąć dzięki LinkedIn. Czy jest to zaangażowanie w profil firmy, rekrutacja czy generowanie leadów? Może połączenie wszystkich trzech? Ważne jest, aby mieć w zasięgu wzroku swój cel i sprecyzowanych odbiorców. Prowadzenie LinkedIn należy zacząć od ustalenia celów biznesowych oraz docelowych odbiorców.

Strategia online

Nie należy zaniedbywać mediów społecznościowych, są to potężne narzędzia marketingowe dla każdej firmy. Funkcje sieciowe, jak i opcje targetowania na LinkedIn zapewniają stronie firmowej platformę, na której można rozmawiać z określonymi osobami, do których zwykle nie masz dostępu. Prowadzenie LinkedIn ma wymiar cyfrowy.

Promocja najlepszych treści

Jeżeli chcesz wejść do określonego sektora, rozważ sponsorowanie interesującej treści dla docelowej grupy odbiorców. Możesz wykorzystać sponsorowane treści do wielu celów, w tym do przyciągania nowych obserwujących, śledzenia potencjalnych klientów i docierania do szerszej, docelowej grupy użytkowników.

Skuteczna strona

Jeśli nie poświęcisz czasu na prawidłowe skonfigurowanie Twojego profilu, stracisz całą gamę funkcji dostępnych dla właścicieli stron. Zawsze traktuj swoją stronę LinkedIn jako okazję biznesową. Oferuj swoim odbiorcom treści, które przyciągają uwagę i jak najlepiej wykorzystaj sekcję prezentacji, w której możesz publikować aktualizacje na wysokim poziomie, jak oferty sprzedażowe, oferty pracy i nie tylko.

Promowanie pracowników

Jeśli pracownik wybierze Twoją organizację z listy podczas aktualizowania informacji w swoim CV na prywatnym profilu, zostanie on połączony ze stroną Twojej firmy. Zwiększy to ruch na stronie firmowej i zwiększy możliwości nawiązywania kontaktów dla osób w Twojej firmie. Jeśli to możliwe, zachęcaj swoich pracowników do udostępniania aktualizacji firmy jako narzędzia reklamowego na stronie.

Angażujące treści

Kliknięcia, udostępnienia i komentarze to znaki, że przekazałeś odbiorcom angażujące treści. Chociaż kuszące może być wykorzystanie platformy do sprzedaży, sprzedaży, i raz jeszcze sprzedaży, tak treści, które odpowiadają na pytania, rozwiązują problemy lub informują, zaspokajając potrzeby użytkowników serwisu.

Kampanie reklamowe LinkedIn

Istnieje wiele opcji reklamowych, które można wykonać, aby jak najlepiej wykorzystać zalety platformy. Reklamy na LinkedIn obejmują cele takie jak świadomość marki, a nawet zwiększanie liczby potencjalnych klientów. Podobnie jak w przypadku konfiguracji strony firmowej, ważne jest określenie celu reklamy, wybranie odpowiedniego formatu, czy grupy docelowej.

foto4-prowadzenie linkedin
Analiza danych

Poświęcenie czasu na analizę danych dostarczonych przez LinkedIn oznacza, że ​​tworzenie atrakcyjnych treści będzie łatwiejsze w późniejszym etapie. Podobnie jest ze skutecznością kampanii, która zależy od wielu czynników. Jeśli Twoja marka jeszcze nie jest znana, na solidne efekty trzeba będzie najpewniej poczekać.

Korzystając z analizy prowadzenia LinkedIn oraz kampanii, będzie można podejmować oparte na danych decyzje, które doprowadzą do lepszych wyników na stronie firmowej oraz do lepszych wyników reklamy w przyszłości.

Sprawdź także: Obsługa Social Media

Prowadzenie LinkedIn - czy to się opłaca

Wysokiej jakości strona firmowa LinkedIn pomaga w nawiązywaniu kontaktów i pozyskiwaniu wysokiej jakości potencjalnych klientów. Ponadto, może zbudować publiczny wizerunek jako organizacji renomowanej i godnej zaufania.

Rozumiejąc korzyści płynące z LinkedIn dla biznesu, zwiększysz możliwości swojej firmy w budowaniu relacji polecających, generowaniu potencjalnych klientów i przyciąganiu utalentowanych pracowników. To wszystko jest do zrealizowania, należy jednak wiedzieć jak korzystać z LinkedIn w biznesie i dostosowywać treści do odpowiedniej grupy odbiorców.

Prowadzenie LinkedIn może być sporym wyzwaniem.

Masz pytania?

Jeśli uważasz, że chcesz otworzyć własną stronę firmową na LinkedIn, ale nie wiesz od czego zacząć, skontaktuj się z nami. Sprawdź jak możemy pomóc Twojej firmie, by odniosła sukces.

Polecamy: Google Analytics