Prowadzenie Instagrama

Instagram to miejsce, na rzecz którego miliony ludzi, każdego dnia udostępnia swoje zdjęcia, grafiki, filmy i historie. Coraz częściej jednak, prowadzenie Instagrama skupia się wokół strategii wielu marek. Zatem, w jaki sposób możesz wykorzystać tę platformę w marketingu na rzecz Twojej firmy? 

Na wstępie należy zaznaczyć, że Instagram jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się mediów społecznościowych, zaraz obok TikToka. Jego wizualna forma komunikacji jest niezwykle atrakcyjna dla użytkowników. Pamiętaj również, że Instagram to główne medium zarówno wielu influencerów, jak i celebrytów.

W świecie celebrytów

Należy zauważyć, że sławni ludzie nie potrzebują szczególnej strategii, by zaistnieć na Insta. Jeżeli jesteś znanym celebrytą, gwiazdą telewizji, czy popularnym youtuberem, tak naprawdę to wystarczy. Twoi fani znajdą Twój profil bez problemu, o ile dasz się odnaleźć, czy też zachęcić do obserwowania swojego konta. Fani celebrują swoich idoli za to, że gwiazdy dzielą się swoim życiem prywatnym i zawodowym, to tak naprawdę „coś ekstra” od siebie. Tylko jak to jednak wygląda w świecie biznesu?

prowadzenie instagrama

Prowadzenie Instagrama jest ważne dla firmy

Konto na Instagramie daje wiele możliwości. Odkąd Instagram udostępnił funkcję zamiany kont prywatnych na konta biznesowe, tak wiele firm skorzystało z tej opcji. Prowadzenie Instagrama pomaga w budowaniu społeczności i pozyskiwaniu klientów, fanów. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, a Instagram jest odpowiednim dla Ciebie kanałem komunikacji z Twoją grupą docelową, należy bezapelacyjnie wykorzystać potencjał tej platformy Social Media.

Twoje oczekiwania wobec konta na Instagramie

Korzystając z dowolnego kanału marketingowego, ważne jest, aby mieć cele, które zamierzasz osiągnąć. Instagram jest narzędziem, którego nie warto pomijać jeśli znajduje się tam Twoja grupa docelowa. Prowadzenie Instagrama zależy jednak od tego, co chcesz zyskać dzięki działaniom. 

Jeśli Twoje cele biznesowe wobec Insta obejmują: zwiększenie świadomości marki, budowanie społeczności, prezentację wartości firmy, czy sprzedaż produktów i usług, tak prowadzenie konta w tych Social Media może być dobrym rozwiązaniem dla Twojego biznesu.

Optymalizacja profilu

Jeśli planujesz wykorzystać Instagrama dla celów biznesowych, należy pomyśleć o swoim profilu jako o stronie głównej. Ważne jest, aby konto firmowe robiło dobre wrażenie.

Konta biznesowe oferują dodatkowe funkcje, które pozwalają rozszerzyć profil, śledzić wydajność treści, jak i sprzedawać na Instagramie. Każdy profil firmowy powinien zawierać: krótki opis tego, czym zajmuje się dana firma, kategorię/branżę działalności slogan, który podkreśla osobowość marki, dane kontaktowe oraz link. Miejscem w tej aplikacji, w którym można udostępnić klikalny link, jest bio. 

Co więcej

Konta biznesowe na Instagramie mają również dostęp do dodatkowych przycisków, w które można kliknąć, aby uzyskać konkretne wezwania do działania. Takie jak: Zarezerwuj teraz, Kontakt, Zobacz sklep itp. Przyciski to świetny sposób, aby uzyskać więcej linków do Twojego profilu i ułatwić fanom interakcję z marką.

prowadzenie instagrama

Estetyka wizualna

Na Instagramie wszystko kręci się wokół wizualizacji. Ale to, co działa w jednej firmie, może nie być odpowiednie dla Twojej. Zastanów się, jaką estetykę chcesz zaprezentować na swojej stronie biznesowej, a następnie zaprojektuj wytyczne dotyczące marki, aby zachować spójność.

Należy zwrócić uwagę na paletę kolorów

Niektóre z najbardziej udanych kont na Instagramie mają tendencję do używania wybranej palety kolorów do swoich zdjęć, pomagając im stworzyć wyrazisty styl. Prowadzenie Instagrama, to całkiem kreatywne zajęcie.

Konsekwencja

Prowadzenie Instagrama wymaga systematyczności. Trzymanie się regularnego harmonogramu publikowania pomaga pojawiać się na osi czasu docelowych odbiorców.

Instagram stara się pokazywać treści osobom, które najprawdopodobniej będą nimi zainteresowane. Algorytm Instagrama wykorzystuje uczenie maszynowe do ciągłego badania aktywności każdej osoby i odpowiedniego dostosowania ich osi czasu. Regularne publikowanie pomaga pojawiać się w kanałach ludzi i daje im więcej szans na kontakt z Tobą. Im częściej wchodzą w interakcję z Twoimi treściami, tym częściej widzą je w swoim kanale na Instagramie.

Planowanie postów ułatwia eksperymentowanie z czasem publikacji

Chociaż nie ma jednego najlepszego czasu na publikowanie na Instagramie, warto znaleźć optymalne momenty na publikację postów, aby dotrzeć do większości odbiorców. Można sprawdzić, czy posty umieszczone w określonych godzinach uzyskują wyższe wskaźniki zaangażowania niż pozostałe. Prowadzenie Instagrama powinno opierać się współpracy z tą platformą, na konsekwencji oraz analizie.

prowadzenie instagrama

Hashtagi - dotarcie do nowych odbiorców

Okazuje się, że słynne hashtagi stały się sposobem kategoryzacji treści na wielu platformach Social Media. Hashtagi pozwalają odkrywać treści i konta do obserwowania. Jednak organizowanie, grupowanie i zapisywanie hashtagów może być trudne. Analizy dowodzą, że wystarczy opublikować 8-11 wartościowych hashtagów, aby wzmocnić pozycję posta. Niemniej, wiele osób błędnie wykorzystuje te same hashtagi do każdej publikacji i na to wypada zwrócić uwagę, aby prowadzenie Instagrama miało większy sens i rezultat.

Angażowanie społeczności

Prowadzenie Instagrama dla biznesu nie oznacza przekształcenia profilu w ciągłą sprzedaż. Insta to głównie platforma Social Media, zatem wypada nawiązywać kontakty z użytkownikami. Jeśli ktoś poświęci czas, aby podzielić się z Tobą swoimi przemyśleniami, ważne jest, aby mu odpowiedzieć i pokazać, że czytasz. Odpowiadanie na komentarze jest świetnym sposobem na zbudowanie silnej społeczności na Instagramie. 

Zadawanie pytań

Dobrym sposobem jest zadawanie pytań w postach i zachęcanie ludzi do dzielenia się swoimi przemyśleniami w komentarzach. To może wydawać się tandetne, ale pomyśl o tym jako o prawdziwej rozmowie.

Miłym akcentem jest zachęcenie swojej społeczności do dzielenia się niezapomnianymi chwilami i doświadczeniami z Twoją marką na Instagramie. Można np. poprosić o pozwolenie na opublikowanie niektórych z najlepszych postów użytkowników na Twoim profilu. Pamiętaj, że Twoja społeczność jest wyjątkowa, więc musisz dostosować swoje treści do zainteresowań swoich fanów. 

Eksperymenty

Profil na Instagramie to coś znacznie więcej niż tylko zdjęcia i grafiki. Na platformie istnieje teraz spory zakres typów treści, jak video, stories, rolki, czy IGTV. Jeśli chcesz zwiększyć swój zasięg i zaangażowanie na platformie, ważne jest, aby udostępniać różne rodzaje treści i testować co podoba się odbiorcom.

Algorytm na Insta

Algorytm patrzy na zainteresowanie i stara się pokazać ludziom typy treści, z którymi najczęściej wchodzą w interakcję. Zatem, jeśli jedna osoba lubi i komentuje video na Instagramie częściej niż inne typy postów, prawdopodobnie zobaczy więcej video na swoim Insta.

Tak naprawdę każdy rodzaj treści ma swoje zalety i każdy ma swoje preferencje. Jeśli chcesz zmaksymalizować swój zasięg i zaangażowanie, najlepszą strategią jest korzystanie z różnych typów postów.

foto5-prowadzenie instagrama

Analityka

Jedną z najlepszych wskazówek dotyczących Instagrama dla biznesu, jakie możemy pozyskać, jest korzystanie z analizy na Instagramie. Jeśli chcesz zdobyć więcej obserwujących, utrzymać ich zaangażowanie i promować swój biznes na Insta, należy monitorować skuteczność swoich treści. 

Narzędzie analityczne na Insta, czyli Instagram Insights, to ważne twór, dzięki któremu możemy sprawdzić kluczowe wskaźniki, takie jak polubienia, komentarze, udostępnienia i zapisy. Prowadzenie Instagrama może wydać się nieco skomplikowane i w rzeczywistości tak właśnie jest.

Promowanie postów

Jeśli masz budżet na promocję swoich postów na Instagramie i reklamowanie się na platformie, wypada to wykorzystać. To kolejny obszar, w którym związek między Facebookiem a Instagramem jest oczywisty. Budujesz swoje reklamy na Facebooku i wybierasz, gdzie chcesz umieścić swoją reklamę.

Możliwa jest także promocja z pozycji posta, ale ta opcja daje mniej możliwości targetowania.

Sprzedaż produktów

Innowacją w omawianych mediach, jest wprowadzenie możliwości zakupów na Instagramie. Pozwala to firmom oznaczać swoje posty produktami, podobnie jak osoby prywatne tagują swoich znajomych. Gdy ludzie dotkną tagów, zostaną przeniesieni do pełnego opisu produktu. Następnie mogą użyć przycisku aby kupić dany towar.

Prowadzenie Instagrama dla biznesu

Łatwo jest zachęcić znajomych do polubienia zdjęć Twojego wymyślnego śniadania lub zdobyć wyświetlenia dzięki filmowi ze szczeniakiem.

Założenie konta biznesowego i jego prowadzenie nie jest jednak takie proste. Możemy zasugerować, że śledzisz przynajmniej kilka marek ze swojego konta osobistego, ponieważ robi to ok. 90% użytkowników Instagrama.

Inspiracje

Nie uważamy, że należy kopiować działania marketingowe swoich ulubionych firm, ale należy pomyśleć o tym, co sprawia, że ​​te konta biznesowe są warte obserwowania i dać się zainspirować.

Prowadzenie Instagrama należy zacząć od strategii marketignowej, która jest indywiudalna dla każdego biznesu, dla każdej branży.

Czy konto na Instagramie sprawdzi się w Twojej firmie?

Niezależnie od Twoich celów biznesowych, Instagram to potężne narzędzie, które może połączyć Cię z tysiącami potencjalnych klientów. Jeśli potrzebujesz pomocy w marketingu na Instagramie, już dzisiaj skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji. Dowiedz się jak możemy pomóc w rozwoju Twojego profilu firmowego na Insta.