Jeśli Twoja firma zajmuje się sektorem B2B, być może już teraz rozważasz skorzystanie z opcji reklamy na LinkedInie, aby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów.
W końcu omawiane Social Media to miejsce, w którym większość profesjonalistów łączy się ze sobą online. Jeśli więc znajdujesz się w przestrzeni B2B, istnieje duża szansa na generowanie potencjalnych klientów właśnie tutaj.
Reklama na LinkedIn - cele
Reklama na LinkedInie oparta jest na celach, które pomagają reklamodawcom tworzyć kampanie wokół określonych celów biznesowych.
Jeśli Twoje cele reklamowe to:
- Zwiększyć świadomość marki
- Pozyskać wizyty w witrynie
- Poszerzyć grono odbiorców postów i materiałów video
- Zyskać dostęp do potencjalnych klientów
- Zwiększyć konwersje – generowanie potencjalnych klientów
- Zaoferować ofertę pracy i znaleźć kompetentnego pracownika
Reklama na LinkedIn może być idealną platformą dla rozwoju Twojej firmy.
Reklama na LinkedIn - korzyści
Wycelowana w profesjonalistów i liderów w Twojej branży
Kierowanie kampanii do osób z tej samej dziedziny nie zawsze jest łatwe. Jednak dzięki LinkedIn Ads proces jest uproszczony.
Wyższe współczynniki konwersji
Reklama na LinkedIn może zapewnić wyższy współczynnik konwersji, ponieważ kampania wyświetlana jest ostatecznie decydentom w danej branży. Ponieważ platforma jest przeznaczona dla profesjonalistów, ogólnie ma grupę demograficzną 'wyższej jakości’.
Promowanie produktów lub usług
Reklamy LinkedIn ułatwiają prezentowanie produktów/usług w sektorze wyraźnie zdefiniowanym jako rynek docelowy.
Analiza wizyt w profilu
Reklama na LinkedIn często generuje wizyty i bezpośrednie kontakty za pośrednictwem Twojego profilu. Dzięki zintegrowanemu oprogramowaniu statystycznemu na LinkedIn, działania te można łatwo śledzić.
Ruch w witrynie
Networking to największa siła LinkedIn. Jeśli udostępniasz wysokiej jakości content swoim kontaktom, możesz również kierować wysokiej jakości ruch do swojej witryny, promując w ten sposób markę. Dzięki temu wpływasz na generowanie potencjalnych klientów Twojej firmy.
Połączenie profilu ze stroną internetową lub innymi Social Media
LinkedIn można łatwo zintegrować z Twoją witryną, co wpływa na SEO. Może służyć również do generowania treści w innych sieciach społecznościowych.
Promowanie kursów, konferencji, innych wydarzeń
Jeśli zamierzasz zorganizować konkretne szkolenie lub wydarzenie, LinkedIn jest najlepszym miejscem dotarcia do osób zainteresowanych uczestnictwem. Pamiętaj, aby promować swoje wydarzenie na tej platformie. Dobrze stargetowana reklama na LinkedIn może zdziałać cuda.
Do kogo chcesz dotrzeć
Reklama na LinkedInie zapewnia niesamowicie potężne możliwości targetowania. Jednak dostęp do LinkedIn nie ma sensu jeśli nie wiesz jak w pełni wykorzystać jego potencjał. Należy poświęcić trochę czasu na zastanowienie się, kim naprawdę jest Twój docelowy klient.
Jeśli chcesz działać w sposób kompleksowy, zwiększyć świadomość marki i docierać do swojej grupy odbiorców, warto rozważyć stworzenie persony kupującego. Należy także przeanalizować obecnych klientów.
Stworzenie persony
Potencjalni klienci (persony) są niezwykle ważni dla wszelkiego rodzaju planów marketingowych, w tym kampanii na LinkedIn. Zwłaszcza, gdy musisz określić grupy odbiorów. W przypadku, gdy określenie odbiorcy jest wykorzystane w ramach kampanii w Social Media może doprowadzić nawet do 5-krotnego wzrostu współczynnika klikalności.
Sprawdź także: Reklama w internecie
Odbiorcy Twojej marki
Wypada zacząć od mocnych faktów. Na LinkedInie nie ma tak wielu użytkowników, co na powszechnie znanym Facebooku. Profile na LinkedIn to tak naprawdę wirtualne CV, które mają charakter przede wszystkim poważny.
Ponadto, profile w tych mediach są także określone oraz wykorzystywane według wykonywanych zawodowo profesji. Warto także mieć profil firmowy na tej platformie. Okazuje się, że dla wielu branż obecność na LinkedInie staje się wręcz koniecznością.
Reklama na LinkedIn - wiele możliwości
Reklama na LinkedInie daje wiele możliwości. Może być bardzo skutecznym narzędziem do tworzenia kampanii reklamowej mającej na celu dotarcie do konkretnej grupy docelowej. Być może już to wiesz, ale reklama na LinkedIn jest profesjonalną platformą społecznościową na skalę światową, za pomocą której liczne firmy budują świadomość marki.
Mając powyższe na uwadze, należy zastanowić się, czy warto zaufać kampanii LinkedIn i przeznaczyć część swojego budżetu na tę platformę Social Media.
Kampanie LinkedIn Ads, czy to dobre rozwiązanie dla Twojej firmy
Dobrym pomysłem dla firm i innych organizacji jest przeanalizowanie, czy reklama na LinkedIn będzie odpowiednim narzędziem do osiągnięcia określonych celów. Maksymalne wykorzystanie możliwości tej platformy mediów społecznościowych może nie być łatwe. Jeśli jednak dobrze opracujesz strategię, tak przyniesie ona dobre rezultaty.
Ciekawostką jest badanie przeprowadzone przez Business Insider, które wykazało, że użytkownicy wierzą w content ukazany na LinkedInie. Ponadto, okazuje się, że reklamy są tam mniej irytujące niż na innych platformach.
Czym naprawdę jest reklama LinkedIn Ads
Reklama na LinkedIn, jak sama nazwa wskazuje, to płatna reklama udostępniana na omawianej platformie. Istnieje tutaj kilka formatów reklamowych i możesz wybrać najodpowiedniejszy oraz dostosować go do praktycznie każdego celu. Aby odnieść sukces z reklamami, należy mieć dobrze określone cele reklamowe.
Do tworzenia kampanii LinkedIn służy dedykowany Menedżer Reklam. Mamy także do wyboru formaty reklamowe, np. reklamy wideo, reklamy dynamiczne, reklamy ofert pracy, reklamy tekstowe, reklamy karuzelowe.
Menedżer Reklam - co to jest
LinkedIn Ads Manager, to narzędzie umożliwiające tworzenie, uruchamianie i mierzenie wyników kampanii reklamowej. To narzędzie, to nic innego jak konto reklamowe na LinkedInie zaprojektowane z myślą o każdym, kto chce skonfigurować kampanie.
Co to oznacza? Oznacza to, że należy wiedzieć jak obsługiwać to narzędzie, aby z niego korzystać. Menedżer Reklam jest również dostępny w kilkudziesięciu językach, możemy zatem tworzyć reklamy, które zobaczą odbiorcy na całym świecie.
Ile kosztują reklamy LinkedIn
Doszły do nas informacje, że wielu przedsiębiorców próbowało tworzyć reklamy na LinkedIn (nie rozumiejąc, jak działają) i doszli do wniosku, że są zbyt drogie. Z tego powodu należy szczegółowo wyjaśnić, jakie są wymagania budżetowe omawianej platformy.
Dodatkowo zwracamy uwagę na fakt, że kluczem do osiągnięcia sukcesu każdej kampanii na m.in. tej platformie jest optymalizacja.
Minimalne wartości w reklamach
Minimalny, dzienny budżet nie może wynosić mniej niż ok. 40 PLN za reklamę. Dlatego opcja promocji na tej platformie może wydawać się dość droga, jeśli porównasz ceny reklam w innych mediach społecznościowych.
Pamiętaj jednak, że najważniejszą wartością nie jest to, ile płacisz za kliknięcie/wyświetlenie. Najważniejszą kwestią jest prowadzenie udanej kampanii i docieranie do Twojej grupy docelowej, która może przynieść Ci konwersje.
Reasumując, jeśli najlepszym rozwiązaniem dla Twojej firmy jest LinkedIn, tam właśnie należy przenieść budżet.
„Reklamy na każdą kieszeń"
Według LinkedIn oferują „reklamy na każdy budżet”. Jednak z naszego doświadczenia wynika, że tak nie jest. Reklama na LinkedIn lepiej pasuje do firm z większymi rozmiarami transakcji, są również lepiej dopasowane do przedsiębiorstw z większymi budżetami.
Nie chodzi o to, że nie możesz zastosować kampanii LinkedIn z mniejszym budżetem, wystarczy dostosować swoje oczekiwania dotyczące wydajności i sukcesu.
Czynniki, które mogą wpływać na koszty, według LinkedIn
Grupa docelowa
Przy opcjach kierowania natkniesz się na zagadnienie kierowania do odbiorców o dużym potencjale. Większy potencjał oznacza wyższy koszt, na podstawie wartości, jaką platforma przypisuje odbiorcom i ilości konkurencji.
Stawka
Podobnie jak w Google, tak i na reklama na LinkedIn realizowana jest na zasadzie aukcji. Jeśli zatem zapłacisz więcej od konkurencji, będzie to decydującym czynnikiem na Twoją korzyść. Oznacza to, że jeśli Twój konkurent jest gotów przeznaczyć 40 PLN na stawkę dzienną, a Ty chcesz zapłacić 70 PLN, najpewniej Twoja reklama wygra aukcję.
Wynik trafności reklamy
Jeśli prowadzisz kampanię wykorzystując treść multimedialną, która jest wartościowa dla odbiorców, np. wyświetlenia wideo są wysokie, podobnie jak liczba kliknięć i ogólnego zaangażowania, LinkedIn będzie wyświetlać reklamę odbiorcom zgodnie z określonymi potrzebami. Jeśli reklama nie generuje kliknięć ani zaangażowania, przestanie się wyświetlać. Wysoka trafność reklamy jest zazwyczaj nagradzana na platformie LinkedIn niższym kosztem kliknięcia.
W przypadku firm, których odbiorcy najpewniej znajdują się na LinkedInie można zasugerować rozpoczęcie kampanii od miesięcznego, najniższego budżetu na reklamę od 1200 PLN. Budżet tego rozmiaru pozwoli na dostarczenie wystarczających ilość danych, aby określić sukces wydajności i umożliwić szybsze skalowanie i prawdopodobnie oczekiwane konwersje.
Jak prowadzić udaną kampanię na LinkedIn
Przede wszystkim zoptymalizować stawki i skoncentrować swój budżet na reklamach, które zapewnią najlepsze wyniki. Wypada zaznaczyć, że jeśli dopiero masz w planach przeznaczyć budżet reklamowy na LinkedIn, a nie dysponujesz danymi o swoich potencjalnych klientach, tak w pierwszej fazie promocji należy skupić się na testach.
Spójrzmy prawdzie w oczy. Na LinkedIn jest mało miejsca na błędy, zwłaszcza jeśli masz niewielki budżet. Ponadto, koszt jest wyższy niż w przypadku innych platform mediów społecznościowych. Tutaj wszystko powinno być dopracowane – od contentu, grafiki, ustawienia grupy odbiorców, po śledzenie konwersji oraz sam tekst reklamy.
Rodzaje kampanii reklamowych na LinkedIn
Treść sponsorowana
Sponsorowane treści, znane również jako reklamy natywne, wyświetlają się na kanale Twoich odbiorców. Niezależnie od tego, czy korzystają oni z urządzenia mobilnego, czy z komputera stacjonarnego.
LinkedIn oznacza ten format reklamy jako sponsorowany, aby odróżnić go od zwykłych treści. Reklamując się za pomocą sponsorowanych treści, można wykorzystać formaty reklam karuzelowych, reklam z pojedynczym obrazem lub wideo.
Wiadomości sponsorowane
Reklamy te mogą służyć do wysyłania spersonalizowanych wiadomości bezpośrednio do skrzynek odbiorczych użytkowników LinkedIn.
Warto zapamiętać, że reklama LinkedIn stosuje limit dotyczący liczby osób, którzy otrzymają reklamę w formie sponsorowanych wiadomości. Dla przykładu, odbiorca Twojej grupy docelowej nie otrzyma jednej z Twoich wiadomości więcej niż dwa razy w krótkim czasie.
Reklamy tekstowe
Ten format reklamy na LinkedIn koncentruje się na tworzeniu reklamy tekstowej, która będzie prowadzić członków grupy docelowej do Twojej witryny, strony docelowej produktu lub innej odpowiedniej witryny internetowej, która ma na celu pozyskiwanie potencjalnych klientów i generowanie konwersji.
Reklamy tekstowe pojawiają się u góry i po prawej stronie kanału informacyjnego LinkedIn. Są dobrym rozwiązaniem, jeśli szukasz klientów, którzy z dużym prawdopodobieństwem przyniosą konwersje.
Generowanie leadów jest jednym z głównych celów marketingu cyfrowego, a reklamy tekstowe LinkedIn mogą być sposobem na zarzucenie szerokiej sieci w przypadku ograniczonego budżetu.
Reklamy dynamiczne
Reklamy te mają możliwości personalizacji, aby połączyć się z odpowiednią grupą odbiorców. Algorytm pobiera informacje z profili, takie jak nazwiska, stanowiska i inne szczegóły i wykorzystuje je w kampaniach reklamowych.
Niemniej, należy używać ich rozważnie, ponieważ niektórzy mogą uznać je za zbyt osobiste. Użytkownicy mogą ukryć niektóre z tych danych, jeśli nie chcą, aby były one dostępne dla tego typu reklam.
Opłacalna inwestycja dla B2B
Z pewnością wiesz już sporo na temat reklam na LinkedIn po przeczytaniu powyższej treści. Pozostaje jednak najważniejszy krok: przejście od teorii do praktyki. Kiedy rozpoczniesz swoją pierwszą kampanię LinkedIn Ads tak naprawdę nie masz pewności co się wydarzy.
Być może dalej nie masz pewności, czy reklama LinkedIn jest odpowiednia dla Twojej firmy. Jedno jest pewne – marketing na Linkedin stał się istotną częścią tego, jak firmy B2B zwiększają swoje przychody. Jeśli prowadzisz firmę B2B, warto bezwzględnie rozważyć reklamy Linkedin.
Decyzja należy do Ciebie
Jeśli możesz przeznaczyć zalecany budżet i masz wystarczająco dobry produkt/usługę, aby uzyskać dodatni zwrot z inwestycji, reklamy LinkedIn mogą być świetną inwestycją właśnie dla Ciebie.
Reklama na LinkedIn zazwyczaj dostarcza wysokiej jakości leady i oferują większe opcje kierowania na niszę, co czyni ją idealnym rozwiązaniem dla większości firm B2B. Potencjalni klienci mogą przejść przez wszystkie etapy lejka sprzedażowego, od świadomości po konwersję, np. po zakup.
Masz pytania?
Jeśli proponowany budżet i dłuższy cykl sprzedaży na LinkedIn wydają się onieśmielające, możesz rozważyć inne opcje zamiast inwestowania w LinkedIn, takie jak Google Ads, czy Facebook Ads. Jeżeli jednak dostrzegasz wartość reklamy na LinkedIn dla swojego biznesu B2B, tak warto spróbować powalczyć o klientów na tej niezwykłej platformie.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i sprawdź jak możemy Ci pomóc.
Polecamy Google Analytics