Copywriting to coś więcej niż tylko słowa połączone ze sobą, aby pokazać ludziom, czym jest Twoja firma. Dobry copywriting powinien odzwierciedlać wartości, które są bliskie Twojemu biznesowi, jednocześnie wywierając trwały wpływ na widzów, ostatecznie skłaniając ich do zaangażowania się w działania, które wskażesz.
Czym jest copywriting
Copywriting to strategia produkcji treści skoncentrowana na przekonaniu czytelnika do określonego działania. Profesjonalne pisanie tekstów, to usługa, która polega na stworzeniu treści z myślą o jej perswazyjnym charakterze. Zadaniem copywritera jest wykorzystanie wyzwalaczy do wzbudzenia zainteresowania czytelnika, w celu wygenerowania określonej konwersji.
Copywriting - główny cel
Jeśli wezwanie do działania (CTA) jest jednym z głównych celów tekstu stworzonego przez copywritera, oznacza to, że przez całą podróż klienta konieczne będzie podjęcie przez czytelnika pewnych działań. Do wspomnianych działań możemy zaliczyć np. zapisanie się do newslettera, pobranie opracowanej treści lub po prostu kontynuowanie czytania bloga czy przeczytanie kolejnego posta.
To właśnie copywriting jest w stanie przekonać i przyciągnąć uwagę użytkownika strony internetowej i sprawić, by postępował zgodnie z podanymi instrukcjami.
Skuteczny copywriting edukuje i szkoli użytkownika na temat określonej oferty produktu lub usługi. Wyjaśnia, że opisywany produkt lub usługa jest najlepszym rozwiązaniem. Odbywa się to poprzez pisanie tekstów wysokiej jakości, takich jak artykuły blogowe, tekstów na strony docelowe, opisy produktów czy kategorii itd.
Usługa copywrtingu
Treści SEO
Treści na strony internetowe
Treści do e-mail marketingu
Treści na Landing Page
Prowadzenie bloga firmowego
Opisy produktów
Opisy kategorii
Artykuły sponsorowane
Nazwa firmy
Stworzenie sloganu
Inne
Rola copywritingu w content marketingu
Należy zaznaczyć, że copywriter nie zawsze dąży do natychmiastowej sprzedaży. Ideą jest rozszerzenie pozytywnego doświadczenia konsumenta poprzez proces np. lejek sprzedażowy i poprowadzenie użytkownika krok po kroku przez strategicznie przygotowane tekstów. Celem jest w tym przypadku jest konwersja.
Jeśli profesjonalne pisanie tekstów ma na celu zaangażowanie i przyciągnięcie docelowych odbiorców poprzez treści edukacyjne, wysokiej jakości, tak copywriting wpływa na skuteczność strategii. Wszystko dlatego, że ostatecznie zachęca czytelnika do podjęcia określonych działań.
Wielkim sekretem, zarówno w przypadku copywritingu, jak i content marketingu, jest dogłębne zrozumienie, kto będzie konsumentem tekstu. W content marketingu dość powszechny jest copywriting SEO, który przyciąga określoną grupę odbiorców na stronę internetową.
Copywriting - strategia
Dobre teksty są niezbędne, ale ich napisanie nie wystarczy, jeśli zamierzasz zmienić czytelnika w klienta.
Istnieją zasady, których należy przestrzegać przy pisaniu wszelkich tekstów na rzecz marketingu online jak zainspirować czytelnika, stworzyć relację z marką oraz motywować do podjęcia działań dotyczących oferty na usługi lub produkty.
Oprócz tych zasad, planując strategię copywritingu, należy również wziąć pod uwagę kilka innych elementów. Aby teksty były korzystne zarówno dla Ciebie, jak i dla czytelnika poznaj poniższe wskazówki.
Dlaczego content marketing jest ważny dla Twojej firmy
Marketing treści buduje reputację Twojej marki w internecie. Grupa docelowa otrzymuje szeroki zakres treści w postaci postów na blogu, filmów, infografik, prezentacji, postów w mediach społecznościowych.
Oferując w ten sposób wartość, nie tylko przyciągamy widza, ale zaczynamy budować zaufanie do marki. Doświadczenie odkrywania cennej treści i poczucie zadowolenia z dokonania tego znaleziska jest istotne. Możliwości content marketingu są ogromne.
Analiza
Strona internetowa osiągnie sukces tylko wtedy, gdy teksty na niej umieszczone będą wartościowe i zaspokoją potrzeby odbiorców. Podczas tworzenia najlepszego tekstu, ważne jest przeprowadzenie analizy. Należy dowiedzieć się czego szukają odbiorcy.
Strategia
Napisanie i publikowanie wszelkich tekstów (na stronę www, Social Media itd.) powinno odbywać się cyklicznie. Należy stworzyć plan działania, ustalić cele i ścieżkę dla klienta w lejku sprzedażowym.
Dzięki strategii będzie można napisać optymalne treści i uruchamiać działania, z wykorzystaniem wszelkich świąt, rocznic itp.
Elitaryzm
Pisanie tekstów nie ma sensu jeśli wszystkie będą podobne. Jeśli strona internetowa lub media społecznościowe dostarczają ciagle te same informacje, nie przyciągnie to uwagi czytelników.
Aby wyróżnić się i zdobyć zaufanie osób, jednym z podstawowych elementów copywritingu jest ekskluzywność.
Dlatego tak ważna jest kreatywność, inwestycja w analizę oraz upewnianie się, że tworzone treści są wyjątkowe i zawierają nowe i istotne informacje dla czytelników.
Optymalizacja SEO
Istnieje powiązanie między pisaniem tekstów a SEO (Search Engine Optimization). SEO jest bardzo ważne, aby strona internetowa miała dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Co za tym idzie, była znajdowana przez użytkowników. Copywriter wie jak napisać treść SEO, która spodoba się wyszukiwarce.
Analiza
Tak jak relacja z klientem nie kończy się wraz z zamknięciem sprzedaży, tak copywriting nie kończy się wraz z opublikowaniem tekstu.
Oprócz publikacji tekstów należy śledzić ich skuteczność. Wypada upewnić się, czy treść działa dobrze, jak i sprawdzić, które taktyki należy zastosować oraz zidentyfikować te, których należy unikać.
Analizując wyniki, będziesz mieć wgląd w ważne informacje, aby następnie podejmować przemyślane, podparte argumentami decyzje. Analiza umożliwia osiągnięcie sukcesu strony internetowej.
Dlaczego content marketing jest ważny dla Twojej firmy
Należy zastosować pewne techniki, aby copywriting okazał się być skuteczną strategią. Poniżej najważniejsze techniki.
Grupa docelowa
Przede wszystkim należy wiedzieć, dla kogo piszemy. Dlatego na początku trzeba zdefiniować personę. Persona to postać, która reprezentuje idealnego klienta.
Ważne jest, aby zdefiniować wiek, płeć, zawód, zainteresowania, hobby i wszelkie inne informacje, które są istotne dla zrozumienia grupy docelowej i zachowania tych osób.
Zadaniem copywritera jest stworzenie precyzyjnego tekstu zorientowanego na potencjalnych klientów, o stylu i podejściu zbliżonym do ich rzeczywistości, zwiększając tym samym możliwość konwersji.
Ton i język
Mówiąc o podejściu, konieczne jest ustalenie tonu i języka, który zostanie przyjęty w treściach. Identyfikacja persony znacznie ułatwia to zadanie copywritera.
Język korzyści
Ważniejsze niż rozmowa o cechach jest wyjaśnienie korzyści, które potencjalny klient może zdobyć nabywając dany produkt lub usługę. Teksty pisane językiem korzyści mają wyraźnie większy potencjał perswazyjny niż tekst pisany prostym językiem. Język korzyści uświadamia czytelnikowi jego potrzeby i konsekwencje ich niespełnienia kiedy nie zakupi danego produktu lub nie skorzysta z oferty usługi.
Dobre tytuły
Tytuł jest pierwszym kontaktem czytelnika z treścią, a także jednym z najistotniejszych elementów dla wyszukiwarek.
Istnieje kilka formatów tytułów, które można wykorzystać. Można zacząć od cyfr, zasugerować pytanie, prezentować temat, prowokować i wiele innych sposobów.
Ważne jest to aby tytuł był prosty. Ponadto, temat powinien odnosić się do tego co zawiera treść lub jakie rozwiązanie zapewnia. W przypadku stron internetowych, tytuł powinien zawierać słowo kluczowe, aby upewnić się, że podczas wyszukiwania będzie kompletny.
Relacja z czytelnikiem
Aby nawiązać relację zaufania z potencjalnymi klientami, należy nawiązać z nimi kontakt.
Copywriter, który planuje konkretną treść, powinien przyjąć optymalną strategię, aby czytelnik poczuł, że tekst został napisany z myślą o nim.
Tekst stworzony przez copywritera powinien pokazać użytkownikom to, czego potrzebują, poprzez edukacyjną i bogatą treść, a nie poprzez zwykłą sprzedaż.
Wezwanie do działania
Jak wywołać u czytelnika poczucie pilności? Lub poczucie, że jeśli nie pójdą za twoim śladem, prawdopodobnie stracą dobrą okazję?
Głównym zadaniem copywritera jest skłonienie osoby odwiedzającej stronę internetową lub Social Media do podążania za określonym działaniem.
Przewidywanie zastrzeżeń
Jednym z głównych celów copywritingu jest przełamywanie obiekcji, wątpliwości, które potencjalny klient może mieć na temat danej marki, oferty (produkt, usługa).
Zastrzeżenia te powinny zostać zidentyfikowane z wyprzedzeniem podczas analiz i tworzenia persony. Można je także poprawiać i zaktualizować zgodnie z zachowaniem odbiorców, a także konkurencji.
Budowanie wizerunku
Wizerunek marki odnosi się do tego, jak firma chce przedstawiać się swoim odbiorcom. Wizerunek wpływa na postrzeganie marki przez klienta i odzwierciedla jego nawyki zakupowe. Copywriter jest w stanie zrozumieć obraz, który chcesz przedstawić i pracować nad jego stworzeniem poprzez treść.
Treść odzwierciedla wizerunek marki poprzez ton, język i powiązanie. Treści, które są przeciętne, będą odzwierciedlać firmę w sposób poniżej standardów.
Tworzenie treści opartych na wartości
Copywriter ma za zadanie pisanie tekstów, które służą przyciąganiu czytelników. Przeważnie mamy tylko jedną szansę na zrobienie dobrego wrażenia i należy zadbać o to, co chcemy przekazać. Użytkownicy szukają wysokiej jakości informacji i wyjaśnienia zagadnień.
Nawiązując do kwestii pozycjonowania i contentu, dobry copywriter SEO to wszystko rozumie i tworzy treści, które dostarczają właściwych informacji wraz z korzyściami płynącymi ze skorzystania z oferty na usługi lub produktu. Copywriter wie, jak stworzyć niezbędny ton i zachęcić użytkowników do podjęcia wyznaczonych działań.
Na przykład podstrona „O nas” ma charakter informacyjny, podczas gdy strona produktów ma służyć do sprzedaży. Copywriterzy znają różnicę w treści między tymi podstronami dlatego tworzą unikalną treść.
Komunikacja z klientami
Tworzenie tekstów i sloganów reklamowych, to komunikacja z odbiorcami marki. Ponadto, w marketingu internetowym ważną rolę odgrywa SEO copywriting, dzięki któremu możemy dotrzeć do odbiorów po wpisaniu przez nich odpowiednich fraz kluczowych.
Na czym polega copywriting? Należy zacząć od tego, że większość odbiorców oczekuje spersonalizowanych treści, czy adekwatnych opisów produktów. Wielu copywriterów popełnia błąd, np. podając niedopracowane fakty dotyczące firm, ich usług i produktów, co nie jest nieskuteczne.
Doświadczeni copywriterzy wiedzą jak pisać treści dla różnych osób, wiedzą czego oczekuje potencjalny klient. Treść stworzona dla pierani będzie różnić się od treści dla firm IT. Kolejną podstawową zasadą jest wyszczególnienie, w jaki sposób produkty firmy pomogą konsumentowi, a nie tylko wymienienie ich funkcji.
W copywritingu nie chodzi o firmę, ale o postrzeganie firmy przez różne osoby. Daje konsumentom wgląd w markę i pozwala firmom przekonać odbiorców, że właśnie ta marka jest warta czasu konsumenta.
Skontaktuj się z nami
Szukasz rzetelnych usług copywriterskich? Interesuje Cię SEO copywriting? Skontaktuj się z nami, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić. Omówimy Twoje potrzeby i zaplanujemy optymalne działania. Zainwestuj w treści, które przynoszą zysk! Postaw na profesjonalny copywriting i zamów teksty, które będą skuteczne w internecie.
Polecamy: Google Analytics