FAQ

Potrzebujesz informacji?

Najczęściej zadawane pytania

Search Engine Optimization, powszechnie określana jako SEO, to czynność poprawiania stron internetowych oraz treści w celu uzyskania wyższej pozycji na stronach wyników wyszukiwania. Wyszukiwarki mają algorytmy określające, które strony internetowe zawierają najtrafniejsze wyniki. Dobrze zoptymalizowane strony zajmują najwyższą pozycję wśród wyników wyszukiwania. Wyższa pozycja prowadzi do zwiększonego ruchu i zaufania konsumentów.

Tak! Obecność w internecie daje Twojej firmie wiarygodność i zwiększa świadomość marki. Ponadto, strony internetowe są drogą do niekończących się strategii marketingowych, w tym handlu elektronicznego, obsługi klienta online i zaangażowania konsumentów.

Platformy mediów społecznościowych umożliwiają użytkownikom łączenie się i interakcję ze sobą za pośrednictwem udostępnianych treści. Od pewnego czasu media społecznościowe stały się narzędziem marketingowym. Firmy często używają mediów społecznościowych do prezentowania produktów i usług, nawiązywania kontaktu z obecnymi lub potencjalnymi klientami oraz zwiększania świadomości marki.

Chociaż obecność w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie dla wszystkich firm, każda branża będzie miała inne potrzeby i strategie dotyczące Social Media. Dla niektórych Facebook będzie najlepszą platformą dla biznesu, a dla innych Instagram lub LinkedIn. Aby określić, która platforma będzie najlepsza dla Twojej firmy, ważne jest, aby na początku określić grupę docelową i cele jakie chcesz osiągnąć w mediach społecznościowych.

Głównym sposobem, w jaki witryna internetowa zwiększa sprzedaż, jest oferowanie użytkownikom wygodnego sposobu kupowania produktów i usług. Korzystając z wyskakujących ofert i specjalnych rabatów online, przedsiębiorstwa mogą zachęcić konsumentów do przejścia na stronę zakupową. 

Dzięki zwiększonej motywacji do zakupu, przyjaznej stronie internetowej oraz jasnym opisom produktów i usług, użytkownicy korzystają z oferty na witrynie, aby zaspokoić swoje potrzeby zakupowe.

Media społecznościowe wchodzą w etap świadomości marki i rozważania zakupu w lejku sprzedażowym. Platformy mediów społecznościowych pozwalają firmom łączyć się z ich docelowymi odbiorcami i powoli, ale pewnie popychać potencjalnych klientów w dół lejka za pomocą treści i linków, aby przekazać więcej informacji o ofercie.

Dostarczając odpowiednie informacje o produktach i usługach, angażując swoich odbiorców i udostępniając bezpłatne wersje próbne lub oferty specjalne, firmy mogą przekształcać potencjalnych klientów w kupujących.

W porównaniu do standardowego SEO, lokalne SEO odnosi się do lokalnej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Lokalne SEO wchodzi w grę, gdy użytkownicy szukają produktów, usług lub zasobów w pobliżu w czasie rzeczywistym.

Na przykład wyszukiwanie hasła 'sklep z butami’ przyniesie zupełnie inne wyniki niż wyszukiwanie hasła 'sklep z butami w Katowicach’. Wyszukiwanie lokalne często obejmuje lokalizacje, dlatego firmy powinny aktualizować swój profil na Google Moja Firma.

Content marketing i copywriting, to dwa różne narzędzia marketingowe, ale są powszechnie stosowane w tandemie. Content odnosi się do całościowego podejścia w strategii, skupia się na szczycie lejka, podczas gdy copywriting odnosi się konkretnie do tekstu używanego w marketingu treści, głównie sprzedażowego.

Obecnie użytkownicy korzystają z wielu urządzeń (smartphone, tablet, laptop, komputer stacjonarny). Mają one różne rozmiary i orientacje. Responsywna strona oznacza, że jej projekt www ma możliwość wykrywania rozmiaru i orientacji ekranu urządzenia, z którego korzysta użytkownik i dostosowuje treść i układ do danego urządzenia. Np. układ na urządzeniu mobilnym będzie znacznie węższy niż układ w laptopie. W rezultacie firmy powinny tworzyć responsywne strony internetowe. 

Strony internetowe powinny być zaprojektowane tak, aby zapraszać, zabawiać i informować użytkowników, a nie ich odpychać. Jedynym sposobem na przyciągnięcie i utrzymanie użytkowników jest dobry projekt strony www. Strona główna powinna być atrakcyjna wizualnie, łatwa do zrozumienia.

Jeśli strona główna nie jest odpowiednia, użytkownik opuści witrynę, zamiast kontynuować przeglądanie. Projekt strony internetowej powinien również umożliwiać łatwą nawigację i szybkie ładowanie bez rozmazanych obrazów lub bardzo obszernej, nieuzasadnionej treści.

UX oznacza doświadczenie użytkownika. Odnosi się do tego, jak użytkownik czuje się podczas interakcji z interfejsem strony www. Niezwykle ważne jest aby użytkownik Twojej witryny cieszył się jej korzystania, co  wpływa także na pozycjonowanie w Google.

Automatyzacja to proces wykorzystujący oprogramowania do automatyzacji powtarzalnych zadań marketingowych. Zamiast ręcznie kontrolować kampanie, marki mogą korzystać z usług automatyzacji, aby skutecznie planować, zarządzać i mierzyć działania np. w mediach społecznościowych, e-mailach, czy witrynach internetowych.

Marketing przychodzący, zwany inbound, ma za zadanie przyciąganie klientów, np. dostarczając odpowiednie i wartościowe treści za pośrednictwem pozycjonowania, content marketingu, mediów społecznościowych, blogów, podcastów, webinarów, tutoriali, newsletters, jak i kampanii np. remarketingowych. Inbound marketing stara się budować trwałe relacje z konsumentami poprzez oferowanie produktów i usług, które odpowiadają na bieżące zapotrzebowanie. Zamiast wysyłać wiadomości do ogółu społeczeństwa, marketing przychodzący koncentruje się na kierowaniu do użytkowników, którzy mogą być zainteresowani Twoimi produktami i usługami.

Marketing wychodzący, zwany outbound, opiera się na bardziej tradycyjnych metodach przyciągania użytkowników np. za pomocą marketingu bezpośredniego: zimne telefony, spotkania, e-maile; marketingu ATL (Above The Line): reklamy prasowe, telewizyjne, radiowe, outdoorowe; POS (Point Of Sale): np. ulotki. Ponadto, outbound działa także w internecie: reklamy płatne np. Google Ads Display, czy Facebook Ads, reklamy on-site np. wyskakujące okienko pop-up z rabatem, jak i kampanie SMS. Marketing outbound może dostarczać odpowiednie treści, ale nie zawsze może to być treść, której użytkownik koniecznie potrzebuje w danym momencie.

Zdecydowanie tak. Jeśli chcesz, aby ludzie widzieli Twoje treści i chcesz, aby Google je indeksowało, powinny pojawić się także w mediach społecznościowych. Udostępniaj treści na dowolnej ze swoich platform Social Media, aby ludzie mogli je komentować i przekazywać innym, którzy mogą uznać je za interesujące.

Poznajmy się

Osoby reprezentujące