Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku jest zdecydowanie najpopularniejszą formą reklamową w mediach społecznościowych. Dzięki Facebook Ads firmy mogą dotrzeć do docelowej grupy odbiorców, by zwiększyć ruch , czy pozyskać klienta. Niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność e-commerce, B2C czy B2B, Twoje kampanie reklamowe na Facebooku mają szansę dotrzeć do Twoich docelowych odbiorców.

Twoja konkurencja już tam jest

Twoi konkurenci już teraz wykorzystują kampanie na Facebooku do rozwijania swojej działalności. Ułatwiasz im sprawę nie wykorzystując potencjału  Facebook Ads, aby dotrzeć szybciej do swojej grupy docelowej. Jeśli w ogóle nie korzystasz z reklam online, aby rozwijać swoją firmę, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wkrótce nie będziesz mieć firmy.

Wybór grupy docelowej, targetowanie, stworzenie odpowiedniego zestawu reklam, w tym kreacji reklamowej oraz określenie celu kampanii, to podstawa, by dać początek swojej reklamie na Facebooku.  

reklama na facebooku

Reklama Facebook Ads - korzyści

Należy zacząć od tego, że prawdopodobnie tracisz dużą część swoich klientów, jeśli nie wykorzystujesz wszystkich korzyści płynących z reklam na Facebooku. Jeśli należysz do osób przekonanych, co do reklam na tej platformie dla swojej firmy, już dzisiaj skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Jeśli jednak masz wątpliwości, czytaj dalej.

Koniecznie zapoznaj się korzyściami, jakie niosą kampanie na tzw. Fejsie oraz jaki mogą mieć wpływ na rozwój Twojej firmy. Pozyskiwanie nowych klientów, budowanie lepszej świadomości marki, tak oto reklamy na Facebooku pomagają dziś wielu małym, średnim i dużym firmom rozwijać się online.

Ale to dopiero początek tego, w czym Facebook Ads pomaga przedsiębiorstwom. Chcesz dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z tej formy promocji? Chcesz wiedzieć jak Facebook Ads pomaga firmom? Poznaj korzyści płynące z tego typu kampanii. 

Twoi klienci spędzają większość czasu na Facebooku

Zacznijmy od faktów. 80% wszystkich internautów korzysta z Facebooka. Nawet 65% dorosłych powyżej 65 roku życia. Facebook to miliardy użytkowników, a większość z nich sprawdza swój profil na Facebooku wiele razy dziennie. Zaletą reklamy na Facebooku jest duża różnorodność grup docelowych.

Niezależnie od tego kim jest Twoja grupa docelowa, na pewno już korzysta z Social Media, a przede wszystkim z Facebooka. Co za tym idzie, jeśli Twoi potencjalni klienci używają Fejsa na co dzień, koniecznie skorzystaj z opcji wyświetlania reklam tej geupie na FB. 

Najbardziej ukierunkowana forma reklamy

Kolejną zaletą reklam na Facebooku jest możliwość dotarcia do adekwatnej grupy odbiorców. Reklamy Facebook Ads to jeden z najpopularniejszych rodzajów reklamy internetowej. Możesz reklamować swoje produkty lub usługi decydując się na wybór grupy docelowej pod kątem wyświetleń reklamy według wieku, zainteresowań, zachowania i lokalizacji.

W przypadku jeśli naprawdę znasz swoich klientów, możesz dodatkowo wykorzystać reklamy na Facebooku, aby ich w jakimś stopniu zaangażować.

Niedroga forma reklamy

Kiedy porównamy reklamę w mediach tradycyjnych z reklamami w Social Media, zauważymy sporo różnic, także tych związanych z budżetem. Ważną zaletą reklam na Facebooku jest to, że jest to jedna z najtańszych form reklamy. W niektórych przypadkach Twój budżet może wynieść  np. 50 PLN dziennie, tak możesz dotrzeć nawet do 1000 osób w jeden dzień. 

Reasumując, nie ma sensu wydawać więcej pieniędzy na reklamy radiowe, telewizyjne, billboardy i inne tradycyjne media, aby dotrzeć do tej samej grupy odbiorców. Ponadto, korzystając z Managera Reklam można ustawić budżet dzienny i mieć większą kontrolę nad kampanią.

Reklama na Facebooku jest szybka

Reklama na Facebooku daje wręcz natychmiastowe rezultaty. Już dziś możesz zacząć docierać do tysięcy użytkowników tej platformy. Jeśli więc szukasz szybkiego sposobu na zwiększenie ruchu i konwersji, kampania na Facebooku jest najlepszym rozwiązaniem jakie mogą dać Social Media. 

Zwiększa świadomość marki

Reklama Facebook Ads znacząco zbuduje świadomość Twojej marki. To świetny sposób na uświadomienie ludziom, co masz do zaoferowania. Im bardziej ludzie znają Twoją markę, tym większe prawdopodobieństwo, że kupią Twoje produkty, gdy nadejdzie czas na podjęcie decyzji. Możesz wybrać grupę docelową dla swojej kampanii, która Cię interesuje, czego nie zrobisz tak precyzyjnie w tradycyjnych mediach.

Zwiększa ruch na stronie

Możesz uruchomić kampanię na Facebooku dotyczącą kliknięć na witrynie, aby dotrzeć do odbiorców i przekierować ich na swoją stronę internetową. Oczywiście, możesz także zwiększyć ruch na witrynie za pośrednictwem innych narzędzi. Niemniej, precyzyjne targetowanie i opłacalność reklamy na Facebooku sprawiają, że taka kampania jest dużo bardziej korzystna niż pozostałe narzędzia.

foto8-reklama na facebooku
Zwiększa sprzedaż i pozyskuje leady

Skuteczność reklamy Facebook Ads to nie mit. W rzeczywistości napędza przychody, sprzedaż, jak i potencjalną sprzedaż. Brzmi dobrze, prawda? Niefortunne jest to, że jeśli marka nie jest znana, tak potrzeba nieco więcej czasu aby za pomocą Facebooka zwiększyć świadomość marki u użytkowników, tym samym zwiększyć sprzedaż.

Zbudowanie zaufania u odbiorców wymaga czasu i doświadczenia. Możesz łatwo zmarnować pieniądze na kampanie i nie zobaczyć zwrotu z inwestycji. Z tego powodu zdecydowanie zaleca się zainwestowanie w usługę reklamową w mediach społecznościowych lub zatrudnienie specjalisty Facebook Ads.

Reklama na Facebooku jest mierzalna

Z reklamą na Facebooku nie ma tak naprawdę zgadywania. Wyniki są tutaj mierzalne i należy je sprawdzać i weryfikować, co ma ostatecznie duży wpływ na Twoją reklamę. Liczby będą mówić same za siebie.

Za pomocą narzędzi analitycznych można sprawdzić np. wyświetlenia kampanii, ilość kliknięć, czy konwersji. Aby śledzić konwersje, należy zainstalować w swojej stronie piksel Facebooka w celu analizy aktywności użytkowników.

Zwiększa interakcję z klientami

Im więcej interakcji z Twoją firmą, tym większe prawdopodobieństwo, że pewna liczba użytkowników dokona konwersji. Kampania na Facebooku pomaga zwiększyć możliwość kontaktu z docelową grupą odbiorców, tym samym doprowadzić do większej liczby konwersji w przyszłości. 

Obniża koszt pozyskania klienta

Jeśli można sprawić, by reklamy na Facebooku działały na korzyść Twojej firmy, prawdopodobnie zmniejszy to koszty ogólnego pozyskania osób zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami. Ponieważ kampania Facebook Ads nie jest droga, możesz zrezygnować z innych, kosztownych kampanii reklamowych.

Zwiększa sprzedaż offline

Firmy działające lokalnie, które już inwestują w reklamy na Facebooku, zauważają większy ruch na swojej witrynie oraz w swojej lokalizacji. Mowa tutaj o sklepach stacjonarnych, restauracjach, salonach piękności, warsztatach samochodowych, gabinetach stomatologicznych itd.

Co za tym idzie, wybór odpowiednej grupy docelowej w Menadżerze Reklam oraz lokalizacji w kampaniach Facebook Ads oznacza bardzo skuteczną reklamę. Wielu z potencjalnych klientów prawdopodobnie zobaczy również i Twoje kampanie reklamowe, po czym odwiedzi Twoją stronę, a następnie sprawdzi lokalizację. Jeśli zaufają Twojej marce, pojawią się u Ciebie osobiście. 

Przypomina o marce i prowadzonej kampanii

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się odwiedzić jakąś stronę internetową i niedługo potem zobaczyć jej reklamę na Facebooku? To jest taktyka reklamowa zwana remarketingiem. Remarketing to taka forma reklam, które umożliwiają ponowne wyświetlenia kampanii osobom, które niedawno odwiedziły daną stronę www.

Jeśli użytkownik odwiedza Twoją witrynę, ale niczego nie kupuje ani nie kontaktuje się z Tobą, możesz ponownie zaangażować go w swoje kampanie reklamowe Facebook Ads. W Menadżerze Reklam jest możlwość stworzenia grup remarketingowych. Te grupy odbiorców mogą znacznie zwiększyć liczbę konwersji w niedalekiej przyszłości. Wystarczy stworzyć odpowiednie zestawy reklam i przekaz reklamowy, by dać o sobie ponownie znać.

Napędza ponowną sprzedaż

Reklama Facebook Ads może zachęcić klientów, którzy kupili od Ciebie w przeszłości, do ponownego zakupu. Korzystając z odpowiednich funkcji, możesz zaimportować e-maile klientów do swojej kampanii reklamowej na Facebooku. Umożliwi to kierowanie kampanii bezpośrednio tej grupie osób, którzy dzięki reklamie najprawdopodobniej ponownie zakupią Twój produkt lub usługę.

Buduje zaangażowanie

Reklama na Facebooku buduje zaangażowanie wśród docelowych odbiorców. Zaangażowanie składa się z polubień, komentarzy, czy innych interakcji z Twoimi reklamami. Zaangażowanie jest ważne, ponieważ, im bardziej zaangażowani są Twoi odbiorcy, tym silniejszy jest Twój związek z nimi.

Im bardziej są związani z Twoją firmą, tym większe prawdopodobieństwo, że dokonają konwersji. Inwestowanie w reklamę w mediach społecznościowych może znacznie zwiększyć zaangażowanie grup docelowych, czyli tych osób, które są zainteresowane Twoimi produktami lub usługami. 

Zwiększa ilość przekazów szeptanych

Społeczny aspekt Facebooka sprawia, reklamy na tej platformie, są często dużo lepsze niż jakakolwiek inne formy reklamy.  Facebook pozwala np. na reklamę wirusowa w celu zwiększenia ilości organicznych przekazów.

Jeśli Twoje kampanie docierają do właściwych osób, prawdopodobnie udostępnią je swoim znajomym. Możliwość rozpowszechniania przekazów szeptanych jest znaczącą korzyścią, na której Twoja firma może bardzo skorzystać, wykorzystując właśnie reklamy na Facebooku.

Buduje bazę e-mailową

Reklama Facebook Ads może napędzać Twoje działania e-mail marketingowe. Możesz wykorzystać formularze pozyskiwania kontaktów na Facebooku, aby przechwytywać kontakty e-mail za pomocą każdej kampanii ustawionej na ten cel. Można także skierować ruch do zewnętrznego formularza na stronę internetową, aby tam budować swoją listę e-mailową.

reklama na facebooku
Zwiększa ruch na blogu

Ważną informacją jest fakt, że masz szansę użyć reklam na Facebooku, aby pokazać swoje treści blogowe użytkownikom i wygenerować niemal natychmiastowy ruch. Wykorzystanie content marketingu w mediach społecznościowych daje sporo możliwości, aby zapoznać potencjalnych klientów z Twoją marką. Ponadto, reklamując swojego bloga, zwiększasz zasięg swojej działalności, jednocześnie ukazując firmę jako eksperta w swojej dziedzinie. 

Co za tym idzie, z czasem uzyskasz większe zaufanie i wiarygodność wśród odbiorców. Blog to rewelacyjny sposób na budowanie głębszej więzi z odbiorcami. Ponadto, osoby widząc Twoją reklamę częściej będą w stanie szybciej zapamiętać Twoją markę.

Podnosi rankingi SEO

Jeśli posiadasz już stronę firmową być może już wiesz, że wyszukiwarki skupiają się badaniu aktywności odnośnie Twojej witryny. Aktywność ta dotyczy także kont w mediach społecznościowych. Ta aktywność obejmuje udostępnienia, polubienia i komentarze Twoich postów. Kampanie na Facebooku mogą pomóc zwiększyć Twoje rankingi w wyszukiwarce.

Może pomóc wejść na nowe rynki

Reklama na Facebooku może pomóc Twojej firmie w ekspansji na nowe rynki oraz otwarcie się na nową grupę odbiorców. Szczegółowe opcje targetowania przy korzystaniu z menadżera reklam będzie tutaj właściwym kierunkiem przy tworzeniu reklam.

Jeśli wprowadzasz na rynek nowy produkt lub usługę, możesz użyć Facebook Ads, aby zwiększyć zasięg, tym samym jego widoczność. Reklama na Facebooku pomoże Ci także przetestować rynek

Facebook Ads działa w czasie rzeczywistym

Reklama na Facebooku działa w czasie rzeczywistym, dlatego można oglądać kampanię tu i teraz. Jeśli natomiast nie czujesz satysfakcji z wyników, możesz wprowadzić poprawki. Warto zaznaczyć, że nie jest to możliwe w przypadku innych form reklamy.

Jeśli inwestujesz w reklamy radiowe, telewizyjne lub media drukowane, nie możesz ich zmieniać w dowolnym czasie. Reklama na Facebooku daje możliwość natychmiastowej zmiany, aby zmniejszyć straty i wprowadzić poprawki, w celu uzyskania lepszych wyników.

Może dać przewagę nad większymi firmami

Reklama na Facebooku może być narzędziem, którego można użyć do miażdżenia większej konkurencji. Nie musisz się martwić, że większe firmy mają większe budżety na marketing, tak jak w przypadku Google Ads. Dopóki Twoje usługi lub produkty są wartościowe, prawdopodobnie będą skutecznie sprzedawane dzięki reklamom zarówno na Facebooku i Instagramie.

Reklama na Facebooku jest mobilna

Mobilność to przyszłość online. Ok. 50% wszystkich internautów to użytkownicy mobilni. Ponad 84% użytkowników, w tym Twoja grupa docelowa, uzyskuje dostęp do Facebooka z urządzenia mobilnego.

W rzeczywistości Facebook jest jedną z największych aplikacji mobilnych, jakie obecnie istnieją. Jeśli podążasz za trendami, wiedz, że reklama na Facebooku Cię nie zawiedzie. Poszczególne reklamy pomogą Ci wyświetlać się swoim odbiorcom na urządzeniach, z których korzystają na co dzień.

Większa skuteczność od organicznych działań

Dni organicznego marketingu na Facebooku już poniekąd minęły. Właściwie to już prawie nie ma czegoś takiego jak organiczny marketing na Facebooku. Aby odnieść sukces w Social Media, należy wykorzystać Facebook Ads.

Jeśli budujesz społeczność obserwujących…

…prawdopodobnie będziesz potrzebować reklam na Facebooku, aby rozwinąć swoją społeczność. Wynika to z faktu, że Facebook z biegiem rozwoju profilu ogranicza zasięgi postów, sugerując w ten sposób możliwość skorzystania z płatnych reklam.

Jeśli publikujesz treści, prawdopodobnie użyjesz promowanych postów i nietuzinkowej kreacji graficznej, aby dotrzeć do większej liczby osób ze swoim przekazem. Reklama na Facebooku i Instagramie jest koniecznością, jeśli Twoja firma planuje się rozwijać w tej społeczności. 

Sprawdź także: Reklama w internecie

foto4-reklama na facebooku
Jest przyjazna dla budżetu

Jeśli masz ograniczony budżet na działania marketingowe, nie musisz się martwić, ponieważ reklama na Facebooku nie jest droga. Poza tym, można mieć nad nią pełną kontrolę. Masz tutaj możliwość ustawienia budżetu zarówno dziennego jak i na czas trwania kampanii.

Budżet można łatwo zwiększyć lub zmniejszyć, w niemal dowolnym momencie. Niemniej, należy tutaj uważać, ponieważ jeśli przeznaczysz na kampanię zbyt mało pieniędzy, możesz np. nie uzyskać wystarczającej konwersji. Jeżeli natomiast wydasz sporą sumę na niewłaściwie ustawioną kampanię reklamową, możesz tym samym zmarnować sporo pieniędzy.

Dlatego tak ważna jest znajomość mechanizmu działania tej platformy. Z tego powodu wiele firm decyduje się na usługi agencji marketingowej, aby nie zmarnować pieniędzy, jak i czasu.

reklama na facebooku

Rozwój biznesu online

Podobnie jak większość reklam na innych platformach społecznościowych, tak Facebook Ads również wspiera rozwój firm. Prawdę mówiąc, istnieje mnóstwo korzyści z prowadzenia kampanii na Facebooku.

Facebook Ads to w gruncie rzeczy, niezwykle skuteczna reklama, ponieważ skierowana jest wprost do odpowiedniej grupy docelowej. Jest to jedna z najtańszych i najbardziej ukierunkowanych form reklamy dostępna dla firm.  Zwiększa ruch na witrynie, pomaga w zdobywaniu kontaktów oraz w zwiększeniu sprzedaży. 

Sprawdź także: Reklama w internecie

Opłacalna inwestycja

Facebook oferuje najbardziej opłacalną opcję reklamową, która może być przeznaczona do niemal każdej firmy. Korzyści z reklam na Facebooku są nieograniczone. Dzięki reklamom na w tych mediach można podwoić, potroić lub czterokrotnie zwiększyć swoje przychody. Jest to także tańsze narzędzie niż większość alternatywnych narzędzi reklamowych. 

Ponadto, opcje targetowania są bardziej precyzyjne niż w pozostałych mediach. Można kierować reklamy do poprzednich klientów, jak i odwiedzających witrynę oraz do innych określonych grup demograficznych. Co ważne, można tutaj również wchodzić w interakcję z odbiorcami, zwiększyć świadomość marki i zadbać o zwiększenie konwersji w przyszłości.

Podsumowanie

Jeśli wierzysz w korzyści płynące z reklam Facebook Ads, zacznij już dzisiaj inwestować w profesjonalną kampanię reklamową. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji, wskaż nam swój problem i omówmy wspólnie rozwiązania dla Twojego cennego biznesu.

Polecamy Google Analytics