Content Marketing

Content marketing przeszedł od ekscytującej nowej koncepcji marketingowej do niezbędnej siły napędowej dla prawie każdej marki w każdej branży. Jeśli zadajesz sobie pytanie „Czy content marketing jest ważny dla mojego biznesu?”, odpowiedź brzmi: TAK.

Znaczenie content marketingu w marketingu cyfrowym wiąże się z jego zdolnością do zwiększania ilości wysokiej jakości ruchu na Twojej stronie. Content jest królem w tworzeniu świadomości i generowaniu wysokiej jakości leadów, co zapewnia zdrowy wzrost sprzedaży.

Content marketingiem nazywamy zorientowane i odpowiednio wykonane treści, które mają moc przyciągania odbiorców na stronę internetową Twojej firmy. Strona www jest ostatecznie miejscem, w którym przekształcą się w leady, a następnie w sprzedaż.

Czym jest content marketing

Zadając pytanie, czym jest content marketing należy zacząć, że jest to przede wszystkim jeden z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie ruchu do witryny. Dzięki odpowiednio opracowanym treściom na blogu, treściom SEO, marketingu w mediach społecznościowych, e-bookom, grafikom, infografikom, treściom audio, wideo, zdjęciom, webinarom, prezentacjom multimedialnym, czy newsletterom.

Chociaż w tych kategoriach istnieje wiele ważnych elementów, wszystko sprowadza się do jakości stworzonej treści. Im wyższa jakość treści, tym bardziej są cenne dla odbiorców i tym bardziej prawdopodobne jest, że zaangażują się w Twoją firmę. Im bardziej angażują się w Twoją firmę i spędzają czas w Twojej witrynie, tym większe prawdopodobieństwo, że rozwiną zaufanie do Twojej marki i staną się potencjalnymi klientami. Rolą działań content marketingowych jest stworzenie przyjaznych wartościowych treści dla użytkowników Internetu.

Znaczenie content marketingu

Tradycyjny marketing, w tym reklama, polega na komunikowaniu światu, że Twoje produkty lub usługi są niesamowite. Content marketing polega na pokazywaniu światu, że Twoja firma jest przede wszystkim godna zaufania, również jako ekspert w tym co robi. Praktykę tworzenia wysokiej jakości treści do wykorzystania w działaniach marketingowych online opiera się właśnie content marketingu.

content marketing

Wartościowe treści na stronie to potężne narzędzie

Content marketing pomaga w sprowadzaniu ruchu na strony internetowe, co przynosi wiele korzyści. Kluczem do sukcesu marketingu treści jest to, że informacje muszą być zarówno wartościowe, jak i istotne dla Twoich docelowych klientów. Wymaga się tutaj zaangażowania w spójność z treścią.

Przede wszystkim, tego potrzebują zarówno algorytmy wyszukiwarki Google, jak i Twój potencjalny klient, aby zbudować autorytet Twojej marki oraz autorytet domeny. Dostarczanie wartościowych treści content marketingowych pomoże rozwinąć skrzydła Twojej marki.

Content marketing umożliwia dotarcie do klientów

Tradycyjny marketing skupia się na rozpowszechnianiu komunikatów promocyjnych w różnych kanałach. Marketing cyfrowy wykorzystuje nowe narzędzia i podejścia do znajdowania dzisiejszych konsumentów i dostarczania im informacji, których szukają. To podejście działa, ponieważ przykuwamy uwagę grupy docelowej, dostarczając pewną wartość.

Użytkownicy internetu aktywnie szukają…

…rozwiązania problemów prywatnych, czy biznesowych lub szukają konkretnych informacji na temat produktu lub danej usługi, które chcą zakupić. Wtedy mogą właśnie natrafiać na Twoje treści informacyjne i zapoznać się z Twoją marką.

Analizy pokazują, że z czasem grupa nowych odbiorców zacznie ufać marce, która wychodzi do ludzi dzieląc się swoją widzą i pomocą w nurtujących kwestiach. Taki odbiorca czuje, że może polegać na marce i traktować jako źródło merytorycznej wiedzy. Ponadto, taka firma zostanie nagodzona lojalnością swoich klientów.

Znaczenie content marketingu w kwestii dotarcia do klientów jest duże.

Dlaczego content marketing jest ważny dla Twojej firmy

Marketing treści buduje reputację Twojej marki w internecie. Grupa docelowa otrzymuje szeroki zakres treści w postaci postów na blogu, filmów, infografik, e-booków, prezentacji, czy postów w mediach społecznościowych.

Oferując w ten sposób wartość, nie tylko przyciągamy widza, ale zaczynamy budować zaufanie do marki. Doświadczenie odkrywania cennej treści i poczucie zadowolenia z dokonania tego znaleziska jest istotne. Możliwości content marketingu są ogromne.

foto5-content marketing.

Korzyści content marketingu

W sercu każdej strategii digital marketingu jest treść. Kluczowe znaczenie usługi marketingu treści polega na tym, że łączy i wspiera wszystkie elementy strategii e-marketingu. Treść, którą tworzymy, może być wykorzystana na blogu, w e-mail marketingu, w mediach społecznościowych czy w reklamach produktów i usług PPC.

Dzięki solidnej strategii marketingu treści, każdy kanał wykorzystuje taktyki marketingowe, które są skuteczne w osiąganiu celów marketingowych i sprzedażowych.

Zdobywaj klientów

Jeśli jako firma tworzysz angażujące, wysokiej jakości treści, które następnie wspierają każdą z cyfrowych kampanii marketingowych, to jesteś na dobrej drodze. Załóżmy, że chcesz przeprowadzić kampanię PPC, aby przyciągnąć większy ruch do swojej witryny. Gdy odwiedzający dotrą do Twojej strony internetowej, potrzebujesz treści, które zatrzymają ich na www i sprawią, że będą powracać.

Od jakości tej wizyty na stronie zależy, czy wypełnią formularz na Twojej www i podadzą swój adres e-mail i/lub numer telefonu. Twoja baza e-mailowa może znacznie powiększyć się dzięki takim działaniom. Co ważne, inne treści wykorzystujemy do potrzeb nawiązywania relacji z Twoją firmą i do etapu cyklu zakupowego. Wszystko po to, aby przybliżyć klienta do upragnionego celu, czyli dokonania konwersji.

Sprawdź: copywriting SEO

Rozwijaj potencjalnych klientów

Kiedy tworzysz atrakcyjne i wartościowe treści, a następnie rozsyłasz je np. w postaci newslettera, wpisu blogowego, czy e-booka, zachęcasz swoich czytelników do zrobienia następnego kroku. Możesz wykorzystać silne fragmenty treści, które stworzysz, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. To przykład lejka marketingowego, który pozwala przesuwać potencjalnych klientów, generując leady i sprzedaż na końcowym etapie. 

Czy widzisz znaczenie fundamentalnej roli content marketingu we wszystkich innych obszarach Twojej strategii e-marketingu? To zdecydowanie wspólny wątek, który integruje wszelkie działania w internecie i sprawia, że dają rezultat. Wykorzystanie marketingu treści w wielu obszarach, również w Social Media pomaga w docieraniu z ważnymi tematami do odbiorców. Opracowanie strategii content marketingowej jest ważne dla Twojego biznesu.

Zwrot z inwestycji (ROI)

Dobry content marketing nie tylko wyprzedza tradycyjne taktyki marketingowe, ale także przyciąga znacznie więcej odwiedzających stronę internetową, jak i potencjalnych klientów. Konsekwentne tworzenie treści zwiększają ruch na stronie, a wraz ze wzrostem ruchu również konwersje. Dobrze opracowana strategia powinna przynieść wysokiej jakości leady.

Konwersje są bardzo cenne, ponieważ tak naprawdę stanowią główny cel każdej firmy. Odwiedzający stronę internetową, którzy dokonali konwersji, zaangażowali się w treści i zaakceptowali wyświetlaną ofertę. Ofertą może być np. infografiką, objaśnieniem, bezpłatną konsultacją, czy formularzem.

Marketing treści jest opracowywany z myślą o podróży kupującego, dostarczając cennych informacji na każdym etapie cyklu zakupowego

W ten sposób odwiedzający strony internetowe mogą przekonwertować się na potencjalnych klientów, a stamtąd na nowych klientów. To ciągły przepływ treści, który wspiera potencjalnych klientów na każdym kroku.

Oto kilka przykuwających wzrok statystyk z Content Marketing Institute: marketing treści generuje ponad trzy razy więcej leadów niż tradycyjne metody reklamy — i kosztuje o 62% mniej. (Źródło: CMI)

Za pomocą działań content marketingowych można pielęgnować lojalność klientów

Okazuje się, że 6 na 10 konsumentów inspiruje się do wypróbowania produktu po przeczytaniu przydatnych i istotnych treści na jego temat.

Ponadto, aktualizacja treści bloga przynosi większy ruch na stronie internetowej. Firmy, które regularnie aktualizują swoje blogi, generują o ok. 55% więcej odwiedzających witrynę. Podobnie otrzymują o ok. 95% więcej linków przychodzących i ok. 440 % więcej zaindeksowanych stron. 

Reasumując, wykorzystanie content marketingu pomaga w rozwoju działalności online.

foto10-content marketing
Lepsza optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)

Wyszukiwarki, takie jak Google, wykonują indeksowanie treści każdej witryny, aby określić, jakich użytkowników wprowadzą na daną stronę internetową. Silne treści będą powodować zwiększenie ruchu na stronie internetowej, ponieważ dla wyszukiwarki dają one jasny komunikat odnośnie działalności.

Optymalizacja stron internetowych w celu uzyskania lepszych wyników w rankingu wyszukiwarek nazywa się Search Engine Optimization. SEO to bardziej techniczny powód do tworzenia wysokiej jakości treści. Treść może dotyczyć choćby danego produktu. W ten sposób wyszukiwarka wykorzystuje opublikowane materiały dobrej jakości, aby połączyć stronę internetową z kolejnym potencjalnym klientem.

Internauci szukają w Google

Internauci, w tym nabywcy Twoich produktów i usług, korzystają z internetu i wykorzystują możliwości Google, aby znaleźć rozwiązania za pomocą słów kluczowych. Na przykład, jeśli szukasz sklepu z deskami snowboardowymi w Katowicach, możesz szukać „deska snowboardowa sklep Katowice” lub „sklep z deskami snowboardowymi Katowice”. Możliwości kombinacji słów jest wiele. Co w takim wypadku robi Google? Wyszukiwarka Google ukazuje najlepsze treści dla tych słów kluczowych. 

Google i inne wyszukiwarki pracują, aby znaleźć najtrafniejsze informacje dotyczące konkretnego zapytania. Stwarza to zapotrzebowanie na treści eksperckie, aby nadal przyciągać idealnych odbiorców docelowych do stworzonych treści i strony internetowej.

Wyniki organiczne w Google, czyli content marketing i SEO

W bezpłatnych, czyli organicznych wynikach wyszukiwania największymi zwycięzcami są firmy, które opanowały pozycjonowanie strony internetowej i ukazuję się w wysokich wynikach wyszukiwania. Zoptymalizowane treści pod kątem SEO dostarczają kwalifikowany ruch do stron internetowych. Jednym z najlepszych sposobów na budowanie ruchu organicznego na stronie jest jakościowa i zoptymalizowana treść.

Co ważne – algorytmy wyszukiwarek ciągle się zmieniają i ulepszają. Zawsze poprawiają swoją zdolność do dostarczania odpowiednich treści w odpowiedzi na określone zapytania. W ostatnich latach aktualizacje algorytmu Google coraz częściej nagradzają treści dobrej jakości i karzą content niskiej jakości.

Z tego powodu nagradzane są aktualne treści

Oznacza to, że Twój plan marketingowy musi obejmować nie tylko tworzenie nowych treści, ale także aktualizowanie starszego contentu, który sprawdzał się dobrze. Im więcej contentu na www, tym więcej stron wyszukiwarka musi indeksować i pokazać użytkownikom w wynikach wyszukiwania.

Niemniej, więcej stron dotyczących contentu w witrynie niekoniecznie oznacza większy ruch. Daje to jednak możliwość rankingu pod kątem wartości jakie dają słowa kluczowe, a to z kolei może spowodować zwiększenie ruchu.

Tworzenie artykułów na różne tematy związane z grupą docelową daje Twojej witrynie więcej możliwości w rankingu słów kluczowych, których szukają Twoi docelowi użytkownicy.

Większa ilość dobrych treści w Twojej www, daje odwiedzającym więcej powodów do spędzania czasu w Twojej witrynie

Dłuższy czas spędzony w witrynie przez odwiedzających może również pozytywnie wpłynąć na optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Google postrzega czas spędzony w witrynie jako wskazówkę, że witryna zawiera wartościowy content.

Potrzebujesz więcej jakościowych artykułów na swoją stronę? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji odnośnie content marketingu.

 

Content Marketing jest opłacalny

Marketing treści nie jest drogi. Content marketing jest o 62% tańszy w porównaniu z kosztem wydanym inne taktyki marketingowe. Ponadto, content marketing generuje około 3 razy więcej leadów. Ten fakt powinien przyciągnąć uwagę każdej marki, która chce się rozwijać. Marketing treści jest tańszy niż wiele form marketingu, a często także bardziej skuteczny.

Content marketing wymaga czasu

Należy pamiętać, że content marketing jest jednak czasochłonny, a na efekty wysiłków należy poczekać. Dotyczy to zwłaszcza pozycjonowania. Po publikacji artykułów roboty indeksujące wyszukiwarki również potrzebują czasu na przetrawienie i uszeregowanie treści. Z biegiem czasu pozycja udostępnionego contentu wzrośnie, ale to nie dzieje się po prostu z dnia na dzień.

Tworzenie wartościowych artykułów wymaga czasu i wysiłku. Zatrudniając agencję przyspieszysz cały proces, odciążysz Twoją głowę i skupisz się na zarządzaniu swoim biznesem. Kluczem do zwrotu z inwestycji z treści jest stworzenie strategii content marketingowej, która rozumie rynek docelowy, rozumie co odbiorcy chcą czytać.

foto3-content marketing.
Zwiększa ruch na stronie

Kiedy tworzysz atrakcyjne i wartościowe treści i rozsyłasz je np. w postaci newslettera, zachęcasz swoich czytelników do zrobienia następnego kroku. Możesz wykorzystać silne fragmenty treści, które stworzysz, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. To przykład lejka marketingowego, który pozwala przesuwać potencjalnych klientów, generując leady na końcowym etapie. 

Czy widzisz znaczenie fundamentalnej roli content marketingu we wszystkich innych obszarach Twojej strategii e-marketingu? To zdecydowanie wspólny wątek, który integruje wszelkie działania w internecie i sprawia, że dają rezultat. Wykorzystanie marketingu treści w wielu obszarach, również w Social Media pomaga w docieraniu z ważnymi tematami do odbiorców

Zaufanie wśród odwiedzających stronę

Wartościowy content to potężne narzędzie budowania zaufania do marki, do tworzenia pozytywnego wizerunku. Odbiorcy czytają treści i dzięki nim rozumieją biznes, jak i wartości prezentowane przez markę. Odbiorcy czytając, formułują własne opinie i dopasują się do danej marki. Jeśli zainteresujesz użytkowników treścią i tym w jaki sposób prezentujesz swoją markę, mogą ostatecznie skorzystać z produktów lub usług, które oferujesz.

Content marketing pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku marki przed dokonaniem pierwszego zakupu

Tworzenie dobrych treści z czasem buduje reputację danej firmy. Oczywiście, kiedy cała machina ruszy, należy zachować spójność przy tworzeniu contentu.  Ponadto, gdy Twoi potencjalni klienci, jak i obecni klienci zaczną dostrzegać, że konsekwentnie publikujesz content, mogą uznać Twoją markę za lidera w branży.

Publikacja treści na innych stronach, czy udostępnianie treści wpływowym osobom lub publikacja w Social Media może również pomóc w dalszym budowaniu zaufania na rynku docelowym. 

content marketing
Budowa lejków marketingowych

Co łączy content marketing z lejkiem? Lejek marketingowy jest sposobem na zidentyfikowanie i zakwalifikowanie potencjalnego klienta. W grę wchodzi także zrozumienie etapów procesu zakupowego, na którym się znajduje. Ponadto, lejek marketingowy to także opracowanie strategii, w celu przybliżenia potencjalnego klienta do zakupu, jak i określenie ilości odbiorców na każdym etapie w celu opracowania prognozy sprzedaży.

W dzisiejszym, cyfrowym świecie praktyka ta zaczęła dotyczyć głównie content marketingu i mierzenia konwersji lub widocznych, mierzalnych działań online na drodze odbiorców wysyłanego przez content komunikatu.

Możliwości lejka

Kiedy mówimy o lejku marketingowym, należy wyobrazić sobie lejek z wieloma możliwościami u góry lejka, do którego wpadają potencjalni klienci. U dołu lejka z koleji wyobraźmy sobie zmniejszającą się, przefiltrowaną liczbę potencjalnych klientów. Innymi słowy, często potrzeba wielu leadów, aby wygenerować jedną sprzedaż w danym okresie.

Lejek marketingowy podzielony jest przeważnie na 3 elementy:

góra, środek i dół lejka. Content marketing wykorzystywany jest do tego, aby przejść przez cały lejek w celu uzyskania sprzedaży.

Tworząc wartościowy content na każdym etapie lejka marketingowego, chcemy na każdym etapie docierać do jak największej liczby potencjalnych klientów. Aby ich przyciągnąć i zaangażować, content powinien być dostrojony do potrzeb potencjalnego klienta na każdym etapie podróży kupującego.

Wzmacnianie relacji z klientami

Innym i ważnym powodem tworzenia treści jest to, że pomaga budować i wzmacniać relacje z obecnymi klientami. Podaliśmy kilka powodów, dla których content marketing jest ważny w przyciąganiu nowych leadów do firmy. Ale dobra strategia content marketingowa jest również integralną częścią wzmacniania relacji z obecnymi klientami. Mamy na myśli pielęgnowanie lojalności dotychczasowego klienta.

Budowanie relacji z nowym klientem jest droższe w porównaniu z kultywowaniem lojalności istniejącego klienta

Żywotną wartość obecnych klientów można zwiększyć, gdy z czasem dokonują ponownych zakupów od danej marki. Według statystyk ponad 60% małych i średnich firm twierdzi, że połowa ich przychodów pochodzi od stałych klientów.

Lojalni klienci mają kluczowe znaczenie dla sukcesu firmy. Wypada tutaj dostosować się do strategii content marketingu i uwzględnić wartościowy content, który cenią Twoi obecni kontrahenci. Dzięki temu wzmacniamy niezwykle ważne relacje z obecnymi klientami.

content marketing

Pull marketing vs push marketing

Tradycyjny sposób na zdobywanie nowych klientów za pomocą wezwań do działania typu „Kup teraz!” już nie działa jak kiedyś. Wartości konsumenckie zmieniły się, więc takie podejście może sprawić, że Twoja firma będzie wydawać się zdesperowana i będzie zniechęcać konsumentów. Tak dzieje się zwłaszcza w przypadkach kiedy dana firma nie ma jeszcze wyrobionej renomy, jest świeża na rynku.

W dzisiejszym świecie marketingu online należy optymalizować treści w taki sposób, aby potencjalny klient mógł je znaleźć. Należy dawać odbiorcom powody, aby poznali, polubili i zaufali marce. Wypada oferować coś wartościowego. Treści, które zostały opracowane jako pomoc dla odbiorów są niezwykle cenne. Robimy to przed poproszeniem ich o cokolwiek. Strategia content marketingu jest sercem dzisiejszego marketingu przychodzącego, a my jako agencja marketingowa możemy to potwierdzić.

Content marketing - podsumowanie

Reasumując, tworzenie treści, również na na strony www, powinno służyć wielu celom. Strategia content marketingowa powinna bazować na treściach, które przyciągną potencjalnych klientów do Twojej firmy, a także utrzymają zaangażowanie obecnych klientów, dzięki świetnym treściom opracowanym specjalnie do konsumpcji po zakupie.

Content, który zapewnia wartość dla Twojej bazy klientów, pomoże zwiększyć lojalność wobec marki poprzez wzmocnienie relacji, które masz z klientami online. Służy to zachęcaniu do ponownego zakupu, np. dzięki możliwościom cross-sellingu i up-sellingu.

Bezpłatna konsultacja - content marketing

W dzisiejszym świecie biznesu wręcz wypada promować firmę jako wiarygodną i rzetelną poprzez wartościowy content.  Dlatego strategia marketingowa oparta na działaniach digitalowych, a w szczególności jakość treści publikowanej na stronach internetowych, przyciągnie nowych klientów do Twojej firmy.

Wartościowe treści, mogą generować długoterminowy wzrost ruchu na stronie przy zdrowym poziomie ruchu organicznego, jak i nowych kwalifikowanych odbiorców odwiedzających strony.

Biorąc pod uwagę wszystkie korzyści płynące z content marketingu, jasne jest, że to niezbędny element rozwoju Twojej marki, jak i danego produktu. Porozmawiaj z nami o osiąganiu celów marketingowych, o możliwościach naszej usługi.

Jeśli uważasz, że content marketing może pomóc rozwinąć skrzydła Twojej firmie, a nie wiesz jak tworzyć treści, skontaktuj się z nami. Już dzisiaj skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i sprawdź jak możemy Ci pomóc.

Polecamy: Google Analytics