Reklama Google

Jeśli chcesz docierać z informacją o swoich usługach lub produktach do użytkowników wyszukiwarki Google. Jeśli zależy Ci na dużej liczbie odwiedzin Twojej witryny i chcesz zwiększyć dzięki temu zyski, jednym z najlepszych sposobów na rozpoczęcie działań online jest reklama Google Ads.

Dzięki kampaniom Google Ads (dawniej Google AdWords) możesz dotrzeć do użytkowników internetu, kiedy poszukują danej usługi lub produktów. Reklama Google wyświetla się w zauważalnych miejscach w wynikach wyszukiwarki Google, na licznych stronach internetowych, czy w kanale YouTube.

Co to jest Google Ads

Reklama Google Ads to internetowa, płatna platforma reklamowa Google, które umożliwia tworzenie płatnych reklam online w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej. Wszystko po to, aby dotrzeć do odbiorców zainteresowanych oferowanymi przez Ciebie produktami i usługami. Platforma Google Ads działa na zasadzie pay per click (PPC), tzn. musisz płacić za każdym razem, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę.

Obecnie istnieje tak wiele mediów i metod reklamowych, zatem na początku działań online trudno określić, który z nich będzie odpowiedni dla Twojej firmy. Czy spotykasz się z sytuacją, kiedy agencje, specjaliści sugerują, aby lepiej zainwestować w to, czy w tamto, nie wyjaśniając, dlaczego?

Czy reklama Google będzie odpowiednia dla Twojej firmy

Najprawdopodobniej odpowiedź brzmi TAK. Google stworzył swoją sieć wyszukiwania i sieć reklamową w taki sposób, aby wysokiej jakości reklamodawcy, z dowolnej branży, mogli osiągnąć dodatni zwrot z inwestycji w kampanie.

Wysoka jakość reklam w sieci reklamowej i wyszukiwarce Google jest ważna dla samego koncernu Google. To dlatego, że głównym priorytetem platformy jest zapewnienie dobrego doświadczenia miliardom użytkowników. Wynika to z tego, że w ostatecznym rozrachunku, to wrażenia użytkownika rozwijają lub psują każdą reputację, a Google o tym doskonale wie.

Reklama Google - korzyści 

Chcesz poznać odpowiedź na pytanie „Dlaczego warto korzystać z Google Ads?” Tak naprawdę istnieje wiele korzyści aby prowadzić kampanie w wyszukiwarce Google, a poniżej najważniejsze z nich.

reklama google
Ogromny zasięg Google

Dzisiaj Google wzniosło się poza swoją, znaną na całym świecie, markę. Mianowicie, stało się także czasownikiem. Gdy ludzie mają pytanie, które wymaga często wyszukania odpowiedzi, ich pierwszym przystankiem jest zwykle sieć wyszukiwania Google. Chcesz wiedzieć, czy istnieje rozwiązanie na ból pleców? „Wygoogluj to”. Chcesz wiedzieć jak działa reklama Google Ads? „Wygoogluj to”. 

Wyszukiwarka Google obsługuje ponad 2 bilionów wyszukiwań rocznie

To ponad 5 miliardów wyszukiwań dziennie. Wśród nich są osoby szukające rozwiązań problemów, które może zaoferować także Twoja firma. Jeśli użytkownicy kiedykolwiek korzystali z internetu, prawdopodobnie wyszukali odpowiedź na 'cokolwiek’ w Google. Zatem jeśli możesz pomóc znaleźć im odpowiedź, nawet jeśli z pomocą reklamy Google Ads, chętniej wybiorą Ciebie niż Twojego konkurenta.

Szeroki zakres targetowania

Google znajdzie rozwiązanie dla niemal każdej firmy i każdego potencjalnego klienta, na każdym etapie podróży kupującego.

Mamy do wyboru wiele formatów reklam np. reklamy tekstowej, reklamy produktowe, czy reklama banerowa Google. Ustalanie stawek dla ogólnych wyszukiwanych słów kluczowych, takich jak np. „usługi prawnicze”, spowoduje wyświetlenie reklamy Google Ads potencjalnej grupie docelowej na wcześniejszych etapach procesu badania tej usługi.

Lejek marketingowy

Umożliwi to także wypełnienie górnej części lejka prostymi, ale skutecznymi metodami. Informacje te zostaną uchwycone za pomocą strony docelowej, następnie będzie możliwość wysyłania potencjalnym klientom treści informacyjnych, które potwierdzą autorytet Twojej marki.

Jeśli użytkownik nie dokona konwersji, należy skorzystać z dodatkowej opcji remarketingu w kampanii Google Ads, aby przyciągnąć z powrotem potencjalnego nabywcę Twojej usługi lub produktu. 

Kolejną skuteczną techniką powiększania bazy klientów jest wykorzystanie haseł zawierających długie ogony

Dla przykładu, „usługi prawnicze dla firm”. Są one generalnie tańsze i przyciągają uwagę osób, które szukają dokładnie tego, co oferujesz. W większości przypadków ludzie, którzy wyszukują długie, konkretne ciągi fraz kluczowych, mają większe zamiary zakupowe. To właśnie intencja użytkownika internetu sprawia, że ​​osoby, do których chcesz dotrzeć w sieci wyszukiwania Google, jest tak cenna.

Intencja użytkowników internetu

Największą różnicą między osobami, do których docierasz za pomocą Google Ads, a osobami, do których docierasz za pomocą innych form reklamy, jest ich intencja.

Np., korzystający z Social Media ludzie na ogół nie mają na myśli robienia tam zakupów, czy szukania potrzebnej usługi. Nie szukają także rozwiązań problemów, które nękają ich codzienne życie. Szukają przeważnie kontaktu z innymi użytkownikami, ze znajomymi, z rodziną, z grupą ludzi o podobnych zainteresowaniach. Z mediami społecznościowymi jest taki problem, że kiedy reklamujesz produkt czy usługę komuś, kto nie chce nic zakupić, istnieje szansa, że odrzuci Twoją reklamę.

Reklama Google jest precyzyjna

Z kolei w sieci wyszukiwania Google nie wyświetlasz reklam osobom, które nie chcą widzieć Twojej reklamy tekstowej. Reklamujesz się grupie osób, które szukają czegoś konkretnego, na przykład najlepszej agencji marketingowej w Twojej okolicy. 

Kampanie w wyszukiwarce Google pomagają użytkownikowi, aby to on zrobił pierwszy krok, aby to on znalazł Twój produkt lub usługę. Korzystając z tej formy reklamy, pozwalamy potencjalnym klientom przyjść do siebie, a następnie pomagamy im znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania i ostatecznie zakupić produkt lub usługę.

reklama google
Kontrola nad kampaniami

Istnieje wiele możliwości ustawień reklamy Google Ads (dawniej Google AdWords). Możesz skorzystać np. z sieci reklamowej Google lub pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Bez względu na to, jakie słowa kluczowe wybierzesz do reklamy tekstowej oraz reklamy graficzne zaproponujesz, nieprawidłowe ustawienia mogą ograniczyć skuteczność Twojej kampanii. 

Błędna konfiguracja może zepsuć kampanię i przepalić cały budżet zupełnie bez sensu

Na szczęście panel narzędzia Google Ads pozwala na optymalizację ustawień kampanii w dowolnym momencie, co daje pełną kontrolę nad działaniami. To właśnie dzięki optymalizacji możemy poprawić skuteczność reklamy Google, a nawet obniżyć jej koszty.

Nie zaleca się pozostawiania reklam samych sobie, z algorytmem Google należy wspołpracować. Nadzór każdej kampanii oraz optymalizacja, są kluczem to zwiększania efektywności reklamy Google Ads.

Budżet pod kontrolą 

Pozyskanie jednego kliknięcia może kosztować niektóre firmy sporą sumę. Istnieją branże, gdzie słowa kluczowe są po prostu drogie, tym samym za kampanie Google Ads zapłacisz więcej niż myślisz. Na szczęście większość fraz kluczowych nie kosztuje wiele. A nawet jeśli, to zaletą korzystania z płatnej reklamy jest możliwość ograniczenia budżetu dziennego, czy maksymalnych stawek. W ten sposób można kontrolować wydatki na kampanie. 

Reklama Google Ads oferuje kontrolę nad wydatkami

Zatem możemy zdecydować, ile chcemy wydawać każdego miesiąca i dostosować swój budżet. Gdy reklama ma bardzo dobre wyniki, najlepiej jest zwiększyć wydatki, tym samym można zwiększyć konwersję. Jeśli kampania nie działa najlepiej można z kolei zmniejszyć wydatki, albo w ogóle ją wyłączyć.

Raporty kampanii 

Jeśli nie wiesz co robisz źle, nie będziesz mieć pojęcia, jak to poprawić. Platforma Google Ads oferuje wgląd do ważnych informacji, takich jak ilość kliknięć i ich koszt, ilość wyświetleń, koszt konwersji itd. Bardziej szczegółowe informacje uzyskasz dzięki integracji z Google Analytics. Analityka pozwala zobaczyć także jak użytkownicy zachowują się wobec Twojej kampanii, np. co kliknęli, dokąd przeszli dalej i jak długo tam pozostali. Reklama Google nie może obejść się bez analityki.

reklama google
Szybsze wyniki niż z SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest nadal podstawą w digital marketingu. Informacje, które widzisz na stronach witryn, powinny być nie tylko dobrze napisane ze starannie zbadanymi słowami kluczowymi, muszą także cechować się sporą liczbą linków zwrotnych.

W zależności od branży, tak naprawdę mogą minąć miesiące, zanim Twoja strona pojawi się na upragnionej pierwszej pozycji dla wyszukiwanego hasła o szerokim znaczeniu. Pozycjonowanie jest ważne i skuteczne, ale wymaga więcej cierpliwości.

Reklama Google jest szansą na wzrost przychodów

Kiedy jednak zaczniesz korzystać z Google Ads, Twoja szansa na przeskoczenie wszystkich wyników organicznych na stronie wyników wyszukiwania wzrośnie wykładniczo. Nie będzie potrzeby poszukiwań 'na szybko’ wartościowych linków, nie będzie potrzeby także zastanawiania się nad gęstością słów kluczowych na stronie docelowej.

Reklama Google pozwoli wyświetlać kampanie i zwiększyć szanse, że ludzie zobaczą Twoją markę w pierwszej kolejności w wyszukiwarce.

Świadomość marki

Kiedy ludzie słyszą 'reklama Google’, myślą głównie o generowaniu ruchu za pomocą reklam typu 'płatność za kliknięcie’. Ale kampania Google Ads jest tak naprawdę bardziej wszechstronna. Może również być świetnym narzędziem do budowania świadomości marki.

Przyjrzyjmy się pokrótce, co oznacza słowo 'marka’

Marka to nic innego jak suma atrybutów produktu lub usługi: nazwa, opakowanie i cena, historia, reputacja, jak i sposób w jaki jest reklamowana oraz w jaki sposób marka komunikuje się z konsumentem.

Wzmocnienie marki jest niezbędne do budowania zaufania wśród grupy docelowej

Im częściej powtarzasz ważne komunikaty i konsekwentnie informujesz o tym odbiorców, tym silniejsza staje się Twoja marka i tym większe zaufanie zdobywasz wśród potencjalnych klientów. A zaufanie jest tym, co ostatecznie przyniesie Ci wzrost sprzedaży i lojalnych klientów.

Dzięki reklamie w sieci Google, nawet jeśli użytkownicy internetu nie klikają, widzą Twoją markę, slogan, Twoją ofertę i inne istotne elementy, których używasz do prezentacji swoich produktów lub usług.

Za pośrednictwem Google Ads możesz nawet nadać priorytet świadomości marki, wybierając wyświetlanie reklamy większej liczbie osób. Taka strategia pozwala reklamodawcom wzmocnić kluczowe atrybuty swojej marki, tym samym wzmocnić jej świadomość wśród potencjalnych klientów. 

Więcej konwersji

Gdy Google decyduje, które reklamy będą wyświetlane przez potencjalnych klientów, bierze pod uwagę także jakość strony docelowej, która ukazuje się po kliknięciu w kampanię. Ocena jakości strony docelowej po kliknięciu jest miarą reklam Google Ads pokazującą, w jakim stopniu Twoja witryna zapewnia użytkownikom dokładnie to czego szukają. 

Strona docelowa (landing page)

Strona docelowa to nic innego jak adres URL, do którego trafiają użytkownicy po kliknięciu w Twoją reklamę. Oferowane przez Ciebie wrażenia na Twojej stronie wpływają na ranking kampanii, a tym samym na jej koszt i pozycję w aukcji.

Reasumując Twoja reklama Google może być wyświetlana rzadziej lub wcale, jeśli algorytm Google uzna, że witryna nie zapewnia wygody użytkownikom sieci.

Nie posiadasz strony lądowania?

Jeśli nie masz przygotowanej strony docelowej, możesz wykorzystać np. stronę główną. Niestety takie rozwiązanie może szybko wyczerpać Twój budżet, ponieważ odwiedzający chcą zobaczyć to, co obiecaliśmy im w swojej kampanii.

Aby reklama Google była bardziej skuteczna potrzebujesz przekonującej strony docelowej, którą użytkownik zobaczy po kliknięciu. Dobrze przygotowana strona lądowania, tzw. landing page, zmaksymalizuje wydatki na reklamę.

reklama google
Maksymalizacja ROI dzięki strategiom ustalania stawek

Przekonująca strona docelowa w celu uspokojenia Google nie jest jedyną rzeczą, która zmaksymalizuje zwrot z inwestycji w reklamę Google Ads. Aby  osiągnąć określone cele marketingowe, przy jak najmniejszym wykorzystaniu budżetu, należy przemyśleć strategię ustalania stawek. 

Określanie stawek CPC jest zalecane przez Google, jeśli Twoim celem jest zwiększenie ruchu w witrynie

Z kolei określanie stawek CPM, oznacza koszt za tysiąc widocznych wyświetleń, co jest zalecane przez Google, jeśli próbujesz budować świadomość marki. Dzięki tej strategii wybierasz kwotę, jaką chcesz zapłacić za 1000 osób. Określanie stawek CPA jest tym, co Google zaleca reklamodawcom, gdy skupiają się na konwersjach, takich jak zakupy lub np. rejestracja. Jest to koszt za określone działanie, jeśli Twoim celem jest działanie na dalszym etapie ścieżki, takie np. konwersja.

Kampanie lokalne

Reklama Google jest bardzo skuteczna, jeśli chodzi o wyszukiwanie lokalne. Twoja kampania może pojawić się w wynikach wyszukiwania dokładnie w momencie, gdy potencjalni nabywcy szukają produktów lub usług takich jak Twoje. Przygotuj się na większy ruch i sprzedaż dzięki usługom zarządzania kampaniami w sieci wyszukiwania Google.

reklama google

Dlaczego warto korzystać z Google Ads

Tak naprawdę Google może zaoferować coś dla firm każdej wielkości, z różnymi budżetami, różnymi celami reklamowymi i grupami docelowymi. Jeśli promujesz nowy produkt, usługę lub ofertę ograniczoną czasowo i chcesz, aby konkretna grupa odbiorców to zobaczyła, tak płatna reklama Google  będzie rozwiązaniem dla Ciebie. 

Kwestia wyboru

Uruchamianie reklam Google Ads (dawniej Google AdWords) płatnych za kliknięcie (PPC) pozwala wybrać, gdzie i kiedy Twoje kampanie będą wyświetlane. Np. w sieci wyszukiwania, czy też w sieci reklamowej, na podstawie różnych czynników, takich jak wybrane słowa kluczowe, lokalizacja, urządzenie, godzina, data i inne.

Jako agencja oferująca wdrożenie kampanii Google Ads gwarantujemy, że każda reklama, którą uruchamiamy dla Twojej firmy, będzie dostosowana do określonej grupy docelowej i dla konkretnej oferty.

Nasz proces

Z doświadczenia wiemy, że właściciele firm chcą wyłącznie pozytywnych wyników i chcą to osiągnąć szybko. Tak naprawdę po uruchomieniu witryny lub strony docelowej możesz natychmiast utworzyć pierwsze reklamy za pomocą Google Ads. Można ustawić wydatki, a następnie ruszyć z kampanią.

Szybko zauważysz wzrost ruchu w witrynie lub stronie docelowej. Jeśli poszukujesz pomocy w działaniach w tym zakresie skorzystaj z bezpłatnej konsultacji. Nasza agencja pomoże Ci to osiągnąć.

Na początku poznamy Twój biznes, Twoje cele, a następnie stworzymy i zaoferujemy strategię PPC, która będzie dla Ciebie odpowiednia. 

Identyfikacja możliwości słów kluczowych dla Twojej firmy

Zainwestuj na najbardziej opłacalne słowa kluczowe. Przeprowadzimy analizę słów kluczowych, aby znaleźć możliwości dla Twojej firmy.

Słowa kluczowe to wyszukiwane hasła, które ludzie wpisują w sieci wyszukiwania, szukając czegoś, co ich interesuje. Badamy te słowa kluczowe i mierzymy ruch w wyszukiwarce Google, konkurencję i związane z tym koszty, aby wybrać najlepsze rozwiązanie dla Twojej kampanii Google Ads. Wykluczymy również niepotrzebne słowa kluczowe, aby upewnić się, że nie marnujesz wydatków na reklamę na rzecz niekwalifikowanego ruchu.

Analiza konkurencji

Będziemy mieć oko na Twoich konkurentów. Jako Twoja agencja marketingowa ocenimy, co Twoi konkurenci robią w wyszukiwarce Google. Identyfikując mocne i słabe strony w ich działaniach reklamowych online, będziemy w stanie opracować konkurencyjne podejście do kampanii.

reklama google
Tworzenie reklam

Opracujemy skuteczne reklamy Google Ads (dawniej Google AdWords). Dla każdej kampanii piszemy nagłówki i teksty reklamy, projekty graficzne do kampanii graficznych (displayowych), tworzymy grupy reklam, wybieramy najlepsze frazy kluczowe i kierujemy kampanie do określonej grupy odbiorców. Dla sklepów internetowych dobrym rozwiązaniem może być wykorzystanie narzędzia Merchant Center w Google Ads.

Monitoring i optymalizacja

Skuteczna reklama Google nie może obejść się bez optymalizacji.

Identyfikujemy mało skuteczne obszary kampanii Google Ads. Nasza agencja będzie nadzorować Twoją kampanię. Jeśli wyniki zaczną spadać, natychmiast zareagujemy i wstrzymamy lub zmodyfikujemy reklamy o niskiej skuteczności. Ponadto, możemy uruchamiać nowe reklamy, aby utrzymać jak najlepsze wyniki Twoich reklam w Google.

Raportowanie i komunikacja

Dowiesz się, jak radzą sobie Twoje reklamy w wynikach wyszukiwania i np. w sieci reklamowej Google. Przygotujemy dla Ciebie miesięczne raporty do wglądu. Ponadto, zainstalujemy śledzenie konwersji w Twoich reklamach. Spowoduje to raportowanie liczby konwersji, które generujemy za pomocą naszych usług we współpracy w Google.

Reklama Google Ads - czy warto

Zacznijmy od tego, że Google zarabia gównie na sprzedaży kampanii Google, czyli na swoich reklamodawcach. Dlatego koncern musi zachować równowagę między zarabianiem pieniędzy na sprzedaży przestrzeni w swojej sieci wyszukiwania i sieci reklamowej Google bez szkody dla doświadczeń jej użytkowników. 

Tutaj właśnie wchodzisz Ty, nieustraszony, głodny sukcesu właściciel firmy

Najpewniej chcesz zaprojektować swoje reklamy Google Ads tak, aby sprzedały Twoje produkty lub usługi oraz aby zapewniały jak najlepsze wrażenia użytkownikom. To wszystko jednak musi być także z korzyścią także dla Google.

Według statystyk, ok.  75% konsumentów odwiedza lokalny sklep, jeśli znajdzie go w wynikach wyszukiwania Google. Wyobraź sobie, że taki odsetek potencjalnych klientów wejdzie do Twojego sklepu i zyskasz możliwość przekształcenia tych osób w rzeczywistych nabywców. Współpracując z Google  jest to bardzo możliwe.

Jak działa reklama Google

Codziennie odbywają się miliardy aukcji. Ale nie tego rodzaju aukcji, na których ludzie wstają i wykrzykują swoje oferty osobie prowadzącej. Te aukcje są niewidoczne i odbywają się automatycznie, za kulisami, a dokładnie w sieci reklamowej Google. Ogromne sumy pieniędzy w milionach nieustannie płyną w tysiącach różnych kierunków w internecie. To właśnie są aukcje w Google.

Słowa kluczowe

Reklama Google wykorzystuje przestrzeń reklamową online, która jest licytowana i sprzedawana przez wyszukiwarkę. Google Ads, wcześniej znany jako Google AdWords, to reklamy online oparte częściowo na frazach kluczowych.

Słowa kluczowe to wyszukiwane frazy lub hasła, które odnoszą się do produktów lub usług danej firmy. Stąd właśnie nazwa Google AdWords, słowa reklamowe. Słowa kluczowe (keywords), stanowią dużą część równania, zarówno pod względem sposobu prezentacji reklam, jak i tego, ile ostatecznie kosztują one reklamodawców.

Reklama Google - Co zyskasz

Zaczniesz przeskakiwać bezpłatne wyniki wyszukiwania i zdobywać kliknięcia i konwersje dzięki poprawnie ustawionym i optymalizowanym kampaniom Google Ads. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji. Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja!