Kampanie SMS

Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz kampanii SMS w swojej strategii marketingowej, to za pewne tracisz wielu klientów. Z tej formy marketingu korzysta wiele marek i nie są to jednorazowe działania. Zastosowanie tego narzędzia w działaniach promocyjnych ma znaczący wpływ na współczesne prowadzenie biznesu. Wszystko po to, aby zwiększyć swoją sprzedaż. Zbuduj pozytywną świadomość marki i zyskaj klientów dzięki mobile marketing (marketing mobilny).

Co to jest kampania SMS

Kampanie SMS to potężne narzędzie, które może napędzać sprzedaż. Wiąże się to z masowym przesyłaniem materiałów promocyjnych, czy np. wiadomości informacyjnych za pośrednictwem wysyłki SMS lub MMS.

Kampania SMS może przybrać formę ofert sprzedaży, ofert promocyjnych, czy nagród lojalnościowych. Może to być również przypomnienie o webinarze lub zaproszenie do wypełnienia ankiety. Masowa wysyłka SMS jest skierowana do odbiorców, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie SMS-ów od Twojej firmy.

Jak widać, kampanie SMS przybierają różne formy, ale mają zawsze ten sam cel, jakim jest marketing i sprzedaż Twoich produktów lub usług.

Masowe wysyłki SMS - jak to działa

Krótko mówiąc, tworząc kampanie SMS wykorzystuje się usługę SMS na dedykowanej platformie, w celu komunikowania się z klientami i utrzymywania ich zaangażowania.

Jedna wiadomość SMS ma limit 160 znaków i jeśli przekroczymy ten limit, wiadomość zostanie wysłana w dwóch częściach. Dlatego ważne jest odpowiednie przygotowanie krótkiej, konkretnej wiadomości, czym zajmują się marketerzy/copywriterzy. Tworzą oni zwięzłą, atrakcyjną, zrozumiałą i przystępną formę wiadomości.

Wielkim plusem kampanii SMS-owych jest ich skuteczność oraz szybki i prosty sposób obsługi. Niemiej cały proces działań z zakresu mobile marketing wymaga jednak odpowiedniego przygotowania oraz bazy klientów.

kampanie sms

Czy kampanie SMS to dobre rozwiązanie dla Twojej firmy

Jako przedsiębiorca, prawdopodobnie zastanawiasz się, jak jeszcze możesz sprzedawać swoje produkty lub usługi oraz jak potencjalnych klientów zamienić w kupujących. Masowa wysyłka SMS może być dobrym rozwiązaniem. 

Twoi klienci regularnie otrzymują dużą ilość e-maili. Mogą zatem nie pamiętać e-maila o wyprzedaży w Twoim sklepie, który został im nadany w zeszłym tygodniu.

Kampanie SMS przypominają odbiorcy o wszelkich bieżących ofertach. Ponadto, zwięzłość treści w SMS-ie powoduje, że od razu wiadomo o co chodzi, co wpływa na skuteczność kampanii i lepsze wyniki sprzedaży.

Przykłady wykorzystania kampanii SMS 

Zastawiasz się jak kampanie SMS wykorzystywane są przez inne firmy? Oto kilka przykładów, w jaki sposób różne branże wykorzystują masową wysyłkę SMS.

Zdrowie i uroda

Właściciele salonów urody wykorzystują kampanie SMS do wysyłania powiadomień o wizytach. Ta opcja pozwala na skuteczne zadbanie o relacje z klientkami.

Hotelarstwo

Przedstawiciele firm w tej branży wykorzystują marketing oparty na geolokalizacji, aby wysyłać w ostatniej chwili rabaty hotelowe lub restauracyjne oraz oferty specjalne za pośrednictwem wiadomości SMS. Dzięki temu można dotrzeć do klientów.

Handel detaliczny

Firmy z branży e-commerce wysyłają swoim klientom nagrody lojalnościowe, specjalne oferty i rabaty za pośrednictwem informacji SMS. Skuteczność tych działań wpływa na znaczny wzrost sprzedaży.  

Biura podróży

W tej branży wysyłka SMS służy do potwierdzania lub aktualizowania rozkładów lotów, czy wysyłania kodów QR biletów podróżnych, powiadomień, informacji o najbliższym punkcie wynajmu samochodów i innych specjalnych usługach. Taką strategię mobile marketing cechuje niezwykła efektywność. 

Nieruchomości

Agenci nieruchomości wysyłają powiadomienia do potencjalnych klientów odnośnie ustalenia terminu na oglądanie mieszkania, domu, czy innej nieruchomości. Agenci wysyłają także masowe powiadomienia SMS z linkiem do nowej oferty. Taktyka mobile marketingu w branży nieruchomości pozwala na skuteczne utrzymanie pozytywnych relacji z klientami.

Kampanie SMS - korzyści dla biznesu

Marketing SMS stwarza szeroki zakres możliwości do wykorzystania. Poniżej przedstawiamy najważniejsze powody, dla których kampania SMS może być odpowiednia dla Twojej firmy. Dowiedz się, dlaczego warto zainwestować w uruchamianie kampanii marketingowych w formie SMS.

Wysokie wskaźniki otwarć

Wskaźniki otwartych wiadomości SMS mogą wynieść nawet 98% procent w ciągu 15 minut od doręczenia, dzięki czemu jest to opłacalny kanał marketingu bezpośredniego. Jest to ważne w przypadku wiadomości wymagających szybkiego dostarczenia. Badania pokazują, że odbiorcy docelowi prawdopodobnie przeczytają je niemal natychmiast, choćby z racji na małą ilość znaków.

kampanie sms
Zwrot z inwestycji (ROI)

Ponad 50% SMS-owych kampanii marketingowych generuje zadowalający zwrot z inwestycji po zestawieniu z innymi kanałami marketingowymi. Takimi jak media społecznościowe, czy usługi e-mail marketingu. 

Zaangażowanie klienta

Generalnie klienci cieszą się z otrzymania specjalnej oferty, a dobrze wykonana kampania SMS może sprawić, że poczują się rozpieszczeni. Kiedy konsumenci są zadowoleni z relacji z firmą, są nastawieni pozytywnie i skłonni do zakupów właśnie od tej marki.

Świadomość marki

Prawie połowa konsumentów odpowiada na wiadomości SMS od swojej ulubionej firmy. Jeśli jednak dopiero zaczynasz swój biznes, potrzebujesz zbudować świadomość marki. W tym przypadku możesz przyciągnąć uwagę odbiorców docelowych, uruchamiając odpowiednie kampanie SMS.

Lojalność wobec marki

Dobrze zaplanowana masowa wysyłka SMS zwiększa zaangażowanie klientów oraz ich lojalność wobec marki. Klienci nie chcą czytać ogólnych i nieistotnych treści, więc należy wiadomości odpowiednio spersonalizować. Można nawet wysłać specjalną wiadomość, np. w dniu urodzin swojego klienta.

Rozwój mediów społecznościowych

Wysyłka SMS może zostać wykorzystana w celu zwiększenia liczby obserwujących w Social Media, a nawet powiększyć ilość recenzji online. Dobrze opracowane kampanie SMS może zachęcić odbiorców do obserwowania profilu Twojej firmy w mediach społecznościowych lub do przesłania opinii o Twojej marce, produktach czy usługach.

kampanie sms
Monitoring danych

Monitorowanie, to niezbędna praktyka w marketingu, jeśli oczywiście chcesz ulepszyć i dostarczyć najlepsze kampanie SMS do swoich klientów. Mierzenie sukcesu masowych wysyłek marketingowych za pomocą SMS-ów jest całkiem proste, ponieważ odbiorcy mają przeważnie tylko parę możliwości, np. kliknąć w podane linki w wiadomości lub je zignorować. Jeśli większość klientów nie klika w sugerowanego przez Ciebie linka, istnieje wyraźna potrzeba zrewidowania strategii.

Jak stworzyć kampanie SMS

Zacznijmy od wyjaśnienia jak działa marketing SMS. Aby klienci mogli otrzymywać oferty marketingowe SMS-em, muszą wyrazić na to zgodę. Mogą to zrobić przez telefon, w Twoim sklepie stacjonarnym lub na Twojej stronie internetowej. Można to również zrobić, wysyłając informację na numer telefonu z prośbą o potwierdzenie, czy klient wyraża zgodę na dodanie go bazy.

Jak dostarczać wysokiej jakości kampanie SMS, które zapewnią zwrot z inwestycji (ROI)?

Odpowiedzią to pytanie jest marketing automation. Budowanie trwałych i dochodowych relacji z klientami wymaga konsekwencji. Kampanie marketingowe, w których wiadomości są automatycznie wysyłane do odbiorców i zgodnie z harmonogramem, pomagają utrzymać kontakt z obecnymi i potencjalnymi klientami.

Marketing automation jest powszechnie stosowany np. w e-mail marketingu, czy kampaniach SMS.

Aby odnieść sukces w kampanii masowego wysyłania SMS, należy zbudować i zarządzać bazą danych zawierającą dane kontaktowe Twoich klientów. Czy kojarzysz np. wyskakujące okienka na stronie www z prośbą o zarejestrowanie się? Jest to jeden ze sposobów, w jaki firma może zbudować bazę danych potencjalnych klientów do swoich kampanii marketingowych.

Oprogramowanie do kampanii SMS

Jeśli wolisz samodzielnie zarządzać kampanią marketingową swojej firmy, istnieją aplikacje do kampanii SMS, w które warto zainwestować oraz które mogą zautomatyzować wysyłanie SMS-ów. Jest naprawdę spory wybór takich aplikacji. Aplikacje do marketingu SMS są podobne do oprogramowania do e-mail marketingu, ale zaprojektowane do wysyłania zwięzłych SMS-ów, a nie większych treści.

Integracja z CRM

Oprogramowanie do masowej wysyłki informacji SMS i do marketingu e-mailowego umożliwiają dostosowywanie wiadomości i wysyłanie ich do wszystkich odbiorców w Twojej bazie danych za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Ponadto, programowanie do masowej wysyłki SMS można połączyć z systemem CRM.

Integracja umożliwia synchronizację kontaktów z CRM z oprogramowaniem do marketingu SMS i przesyłanie wszelkich danych zebranych z kampanii SMS do CRM. Takie rozwiązanie zdecydowanie oszczędza czas, zwiększa sprzedaż i optymalizuje działania marketingowe. Dostępnych jest kilka opcji oprogramowania do marketingu wiadomości tekstowych, więc warto wybrać taką aplikację do komunikacji SMS, która odpowiada Twoim potrzebom biznesowym.

Jak więc wykorzystać tę technologię i uzyskać dobre zyski? Potrzebujesz solidnego planu marketingowego SMS dla swojej firmy.

Kampanie SMS vs e-mail marketing

Usługi SMS marketing często porównywane są do usług marketingu e-mailowego, zatem omówmy ten temat.

Zarówno kampanie SMS, jak i e-mail marketing polegają na komunikacji z odbiorcami. Rola działań w tym zakresie jest zawsze oparta o komunikację z klientami. Dzięki e-mail marketingowi możesz wysyłać podobne informacje, tylko bez ograniczeń znakowych, jak w przypadku wiadomości SMS. W związku z tym e-mail marketing wykorzystuje się do wysyłania długich informacji, promocji, czy ofert sprzedażowych (np. w e-commerce). 

Ponadto, przy tworzeniu komunikacji w e-mail marketingu można dodać interaktywne treści, takie jak obrazy, filmy i GIF-y, w swoich wizualnych treściach promocyjnych, gdzie w przypadku kampanii SMS nie jest to możliwe. Jeśli chodzi o komunikację skierowaną na klienta, tak obydwa narzędzia dają wiele możliwości działań.

Który kanał marketingowy jest bardziej skuteczny 

Kampanie SMS i e-mail marketing mają swoje zalety i wady w komunikacji z odbiorcami. Dla przykładu, klient jest bardziej skłonny przeczytać przypomnienie o spotkaniu, czy szybkiej promocji wysłanej SMS-em, niż e-mailem. Niemniej, niektórzy klienci docenią także dokładnie napisane informacje, np. o produkcie, czy nowej ofercie, które można przesłać tylko pocztą elektroniczną. Dzięki tym narzędziom, oferującym zmasowaną wysyłkę, można dotrzeć do wielu różnych klientów ze stworzonej bazy.

Zatem, który kanał jest lepszy?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ dużo zależy od branży, od informacji, czy ustalonego celu marketingowego. Przede wszystkim, na początku należy określić budżet na działania marketingowe oraz wyznaczyć swoje cele,  oczekiwane wyniki i wówczas podjąć ostateczną decyzję. 

foto1-kampanie sms

Najlepsze praktyki kampanii SMS

Korzystanie z najlepszych praktyk marketingu SMS-owego pomaga cieszyć się znaczącymi i pozytywnymi wynikami komunikacji SMS. Przedstawiamy niektóre z praktyk SMS marketing, które wypada stosować.

Wysyłaj wiadomości we właściwym czasie

Masowa wysyłka SMS powinna być wysłana w dobrym momencie, np. gdy Twoi klienci prawdopodobnie są w momencie podejmowania decyzji o zakupie. Np., jeśli Twoja restauracja oferuje specjalne dania na lunch, możesz wysłać promocyjne wiadomości SMS w godzinach porannych.

Nie należy wysyłać wiadomości zbyt wcześnie (rano) ani zbyt późno (wieczorem). Mogą być po prostu zlekceważone z powodu złego wyczucia czasu. Czasami jednak wysyłanie kodów rabatowych w losowych momentach, pomaga zapamiętać Twoją markę.

Wysyłaj wiadomości o ofertach lub promocjach

Wysyłka SMS do klientów, powinna stanowić pewien bodziec do działania. Możesz stworzyć np. ograniczone czasowo oferty i rabaty, aby zachęcić klientów do szybkiej reakcji na komunikat, czyli zakupu Twoich produktów.

Powiadomienia i potwierdzenie spotkania

Wysyłaj smsy, aby przypominać klientom o zaplanowanych spotkaniach lub zaproś ich do umawiania się za pomocą linku umieszczonego w wiadomości SMS. Odbiorcy doceniają MOC istotnych powiadomień.

foto5-kampanie sms
Zachowaj profesjonalizm

Treść umieszczona w kampanii SMS powinna być przyjazna, zwięzła i prosta. Dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania SMS może pomóc zbliżyć Twoją firmę do obecnych i potencjalnych klientów. Oprócz promowania produktów i usług, może także zwiększyć zaangażowanie klientów i wzbudzić lojalność wobec marki.

Opcja rezygnacji

Daj swoim klientom z bazy swobodę rezygnacji w dowolnym momencie, jasno określając kroki, jak to zrobić. Na pewno zdarzą się sytuacje, w których klient nie będzie życzył sobie kolejnego kontaktu.

Geotargetowanie

Wykorzystaj marketing oparty na lokalizacji, aby zwiększyć ruch w Twoim sklepie, restauracji, pubie, czy kinie. Geotargetowanie umożliwia wysyłanie powiadomień SMS do osób, które znajdują się w pobliżu danego miejsca, np. restauracji, sklepu, kina, czy galerii handlowej. 

Planuj i monitoruj

Wykorzystaj technologię jaką dają oprogramowania do SMS marketing. Planuj smsy tekstowe i i monitoruj ich postęp, dzięki temu zoptymalizujesz swoje działania marketingowe. Konsekwentnie przestrzegaj praktyk marketingu SMS i koniecznie monitoruj swoje postępy.

Wykorzystuj e-mail i SMS równocześnie

Wzmocnij swój marketing SMS za pomocą e-mail marketingu. Efektywność marketingu oparta jest głównie na jego wielokanałowości. Multichannel Marketing jest rozsądną decyzją, dzięki temu wzmocnisz relację z klientami na wielu płaszczyznach, dotrzesz także do większej ilości osób z Twojej grupy docelowej.

Nie masz na to czasu?

Jeśli nie masz pewności co do prowadzenia zmasowanej wysyłki smsów do swojej bazy klientów, zatrudnij specjalistów, którzy dostarczą, zorientowane na rozwój Twojej firmy, konwertujące usługi marketingowe.

Dzięki współpracy z agencją zajmującą się marketingiem otrzymasz narzędzia, doświadczenie i wiedzę specjalistyczną, aby uruchomić rentową kampanię SMS, która odpowiada potrzebom, zarówno Twoim, jak i Twoich klientów.

Potrzebujesz pomocy w budowaniu wysokiej jakości kampanii SMS, które zwiększają świadomość marki i zaangażowanie klientów?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza bezpłatnej konsultacji. Omówimy i stwórzmy odpowiednią strategię mobile marketing, która pomoże Ci osiągnąć Twoje cele biznesowe.