Marketing salonu kosmetycznego w internecie – 5 sposobów

Marketing salonu kosmetycznego

Czy marketing salonu kosmetycznego lub kliniki medycznej jest tematem, który Cię interesuje? Jeśli tak, to pewnie wiesz, że obecność w internecie tej branży jest wręcz niezbędna. Z biznesowego punktu widzenia działania reklamowe online, to najszybszy sposób wykładniczego wzrostu każdego aspektu Twojej praktyki.

Jest to również niedrogi sposób na promocję salonu / kliniki medycyny estetycznej, którymi zarządzasz. Dzięki odpowiedniej strategii możesz dotrzeć z informacją dotyczącą Twoich usług kosmetycznych do wielu nowych klientów!

Marketing salonu kosmetycznego

Skuteczny marketing salonu kosmetycznego - narzędzia

Aby zwiększyć obecność Twojego salonu kosmetycznego w internecie, musisz zastosować wielokanałową strategię marketingu online. Im więcej kanałów, tym lepiej. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, że każde narzędzie wymaga nieco innej strategii.

Poniżej wymieniamy narzędzia e-marketingowe, jak i wybrane działania marketingowe, które przynoszą największe zyski w Twojej branży. Do wymienionych platform marketingowych dodaliśmy również wskazówki, jak sprawić aby zadziałały również dla Ciebie. Jeśli chcesz, aby Twoja klinika medyczna, czy też salon kosmetyczny rozwinął skrzydła, zapraszamy do lektury!

Jak już pewnie wiesz, pozycjonowanie stron jest procesem maksymalizacji ruchu w witrynie poprzez zwiększanie widoczności w wyszukiwarce Google. Optymalizacja SEO ma kluczowe znaczenie jeśli chcesz przyciągnąć grupę docelową na stronę internetową Twojego salonu kosmetycznego, która ostatecznie może stać się nowymi pacjentami.

Audyt SEO

Żeby zdobyć klientów należy podjąć odpowiednie środki. Przede wszystkim, Twój salon kosmetyczny musi posiadać witrynę, aby następnie przeprowadzić na niej niezbędny audyt SEO. Dzięki audytowi dowiesz się, czy na Twojej stronie nie widać przeciwskazań do pozycjonowania. Tak naprawdę im wcześniej przeprowadzisz audyt SEO, tym lepiej będzie pokierować pozycjonowanie, by szybciej poprawić widoczność strony.

Słowa kluczowe

Konkretne słowa kluczowe na stronie kliniki bądź salonu kosmetycznego, to ważny punkt w działaniach SEO. Odpowiednio dobrane i zoptymalizowane na stronie frazy kluczowe i angażujące treści, to klucz do generowania ruchu. Ważną rolę odgrywa tutaj content marketing dotyczący np. poszczególnych zabiegów, jak i treści z branży kosmetycznej.

Wyszukiwarka Google „czyta” każdą witrynę i ją ocenia, a te oceny wpływają na widoczność strony. Celem jest pojawienie się na jak najwyższej pozycji wyszukiwarki Google , aby użytkownicy mogli łatwo znaleźć Twój gabinet kosmetyczny.

Google Moja Firma

Obecnie większość salonów kosmetycznych posiada wizytówki Google. Jest bardzo ważnym narzędziem i świetnym pomysłem zwłaszcza dla biznesów lokalnych. Dzięki temu Twoja oferta może pojawić się w wynikach wyszukiwania, co ułatwi Ci pozyskiwanie nowych klientów z okolicy.

Pozycjonowanie lokalne dla branży beauty, wręcz nie może obejść się bez Google Moja Firma. To narzędzie przekłada się również na zdobywanie opinii.

Pozycjonowanie lokalne - korzyści

Korzyści płynące z pozycjonowania stron www i posiadania zoptymalizowanej wizytówki na Google Moja Firma są ogromne. Pozycjonowanie oznacza pozyskiwanie nowych klientów. Usługi SEO cechują się wysokim współczynnikiem konwersji, ponieważ klienci sami szukają informacji w wyszukiwarce i sami wchodzą na witrynę, która wzbudzi ich zainteresowanie.

Marketing salonu kosmetycznego

2. Profil firmowy na Social Media dla branży beauty

Wszystkie platformy mediów społecznościowych mają ogromny potencjał w pozyskiwaniu klientów oraz w utrzymaniu stałych klientów. Aby dotrzeć do lokalnej społeczności, która może przerodzić się pacjentów Twojego salonu kosmetycznego, warto zdecydować się na posiadanie profilu na Facebook i Instagram. Te platformy są świetne na początek ze względu na ich popularność.

Sprawdź także: reklama medycyny estetycznej po 1 stycznia 2023 roku

Budowanie wizerunku w Social Media

Jeśli chcesz, aby Twój salon kosmetyczny był popularny, tak trzeba działać. Obecność w social mediach to narzędzie do budowania wizerunku Twojej marki. W związku z tym, nazwa Twojego salonu kosmetycznego, logo, zdjęcia, jak i schemat kolorów powinny być wszechobecne na wszystkich kanałach marketingowych. Spójność komunikacji, to jedna z cech skutecznego marketingu.

Zdjęcia i relacje, które dodajesz powinny być atrakcyjne wizualnie dla docelowych odbiorców. Zwłaszcza w branży beauty jest to pierwsza rzecz, którą ludzie zobaczą i podejmą decyzję o tym, czy zdecydować się na zabieg w Twoim salonie kosmetycznym. Podczas tworzenia wartościowych treści do postów zadaj sobie pytanie, czy zdjęcie i copywrting będą zachęcające dla odbiorców.

Co ważne, filmy często osiągają lepsze wyniki w social media niż zdjęcia. Piękno marketingu na Facebooku i Instagramie polega na tym, że nie trzeba zatrudniać kamerzysty. Możesz używać swojego smartfona do tworzenia content marketingu w postaci wideo. Niezależnie od treści, które publikujesz, pamiętaj o aby Twoje posty miały spójną estetykę.

Marketing salonu kosmetycznego
Wrzucanie postów "przed i po"

Branża beauty stoi przed wyzwaniami. W formie organicznej możesz publikować zdjęcia „przed i po” dotyczące poszczególnych zabiegów, które mają duży potencjał reklamowy. Natomiast tworząc płatną reklamę salonu kosmetycznego w social mediach, nie można korzystać ze zdjęć przedstawiających pacjenta „przed i po”. Regulamin Facebooka oraz Instagrama tego zabrania.

Influencer marketing

Aby wzmocnić przekaz w mediach i dotrzeć do większej liczby chętnych osób na Twoje usługi, możesz wykorzystać narzędzie zwane influencer marketing. Mamy na myśli zaproszenie znanej osoby ze świata social media do Twojego salonu i wykonanie zabiegu, którym influencer pochwali się na łamach swojego profilu. O całym wydarzeniu możesz wspomnieć na swoich, firmowych kontach społecznościowych.

Sprawdź także: Marketing internetowy

Informacje o salonie kosmetycznym

Informacje o Twojej firmie oraz te dotyczące usług kosmetycznych lub medycznych powinny być konkretne i wciągające. Podaj nazwę swojego gabinetu, imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail i adres fizyczny potencjalnym klientom. Możesz dodać przycisk „wyślij wiadomość” w swoim bio, a także opcje „zadzwoń teraz”, „zarezerwuj” i wiele innych. Dobrze prosperujące salony kosmetyczne posiadają zautomatyzowany system umawiania wizyt online.

Marketing salonu kosmetycznego
Rozwijanie obecności w mediach społecznościowych - wskazówki
  • Zidentyfikuj swój rynek docelowy

  • Stwórz plan marketingowy w social media

  • Twórz miesięczny content plan

  • Buduj społeczność wokół swojego salonu kosmetycznego

  • Postaw na autentyczność

  • Analizuj najlepszy czas na publikację

3. Płatne narzędzie reklamowe - Facebook Ads, Instagram Ads

W branży beauty panuje zaciekła rywalizacja. Wykupienie reklamy dla salonu kosmetycznego w social media daje wiele możliwości. Płatne media społecznościowe, to potężne narzędzia jako kanały do pozyskiwania nowych klientów dla branży beauty.

Dobrze opracowana kampania może przyciągnąć zainteresowanych, którzy skorzystają z Twoich usług kosmetycznych. Dzieje się tak dlatego, że płatne reklamy umożliwiają wyświetlanie contentu w social media wybranej grupie docelowej.

Określenie grupy docelowej

W przypadku reklamy w omawianych mediach społecznościowych można zidentyfikować swoich odbiorców według wieku, płci, lokalizacji i zainteresowań. Jest także opcja tworzenia grupy podobnych odbiorców, którzy, jak nazwa wskazuje, wykazują podobne cechy jak osoby, które już weszły w interakcję z Twoją firmą. Jeśli dobrze opracujesz reklamę salonu kosmetycznego, tak zauważysz, że to świetne narzędzie służące pozyskiwaniu klientów.

Marketing salonu kosmetycznego
Płatne działania reklamowe w social media - korzyści
  • Podnoszenie świadomości marki

  • Zwiększanie zasięgu

  • Interakcje z grupą docelową

  • Strategiczne kierowanie do odbiorców

  • Inicjowanie działania za pomocą Call To Action (wezwanie do działania)

  • Zwiększanie przychodów

4. Reklamy Google Ads dla branży beauty

Kampanie w sieci reklamowej Google, to cenne narzędzie marketingu internetowego. Dzięki odpowiedniej formie reklamy dla salonu kosmetycznego możesz dotrzeć do użytkowników, którzy poszukują usług, które oferujesz.

Płatne reklamy Google Ads bazują na modelu płatności za kliknięcie. Oznacza to, że nie płacisz, dopóki ktoś nie kliknie w Twoją reklamę. Ostatecznym celem płatnych kampanii jest osiągnięcie wysokiego współczynnika klikalności (CTR), ponieważ ten wskaźnik wskazuje na sukces reklamowy i prowadzi do wyższych współczynników konwersji.

To narzędzie reklamowe może sprawić, że Twój salon kosmetyczny będzie mógł cieszyć się nowymi klientami w krótkim czasie.

Platne kampanie w sieci reklamowej Google - Korzyści
  • Kierowanie większej liczby potencjalnych klientów

  • Budowanie rozpoznawalności marki

  • Szybkie rezultaty

  • Przewaga konkurencyjna

  • Dostarczanie szczegółowych analiz

  • Wysoki współczynnik konwersji

Marketing salonu kosmetycznego

5. E-mail marketing salonu kosmetycznego

To narzędzie reklamowe, jest jedną z najstarszych form marketingu online i wciąż przynosi rezultaty. Jeśli chodzi o skuteczny marketing salonu kosmetycznego poprzez e-mail marketing, należy podejść do tematu strategicznie.

W związku z powyższym, należy skupić się na grupie odbiorców i na treściach jakie planujesz do nich wysłać. Treści powinny być ważne dla Twoich odbiorców, mogą np. dotyczyć informacji o aktualnych promocjach.

Marketing salonu kosmetycznego
Content marketing - marketing treści w branży kosmetycznej

Chociaż promocje i rabaty są najpopularniejszymi treściami w tej formie marketingu internetowego, tak nie muszą być Twoim jedynym celem. Marketing promocyjny zazwyczaj dociera do wcześniej pozyskanych klientów, do pacjentów, których masz w bazie. Ponieważ pacjenci czasami nie wracają, mailing pomaga podtrzymywać z nimi kontakt.

Z tego powodu możesz promować np. kwestie dotyczące zdrowia, Twoich nowych certyfikatów, pracowników, nowych usług, a nawet nowinki z branży kosmetycznej. Tutaj w grę wchodzi content marketing, który skupia się na tworzeniu i dystrybucji atrakcyjnych treści. Strategia mieszanego contentu jest najlepsza, ponieważ daje większe szanse na zaciekawienie klienta i pozostania z Tobą na dłużej.

E-mail marketing - wskazówki
  • Opracuj strategię

  • Twórz miesięczny content plan

  • Używaj wartościowych treści

  • Używaj Call To Action

  • Upewnij się, że e-maile są dostosowane do urządzeń mobilnych

  • Rób testy A/B tematów wiadomości

  • Sprawdzaj statystyki i wyciągaj wnioski

Marketing salonu kosmetycznego

Czy marketing internetowy w salonie kosmetycznym to dobry pomysł

Po pomyślnym uruchomieniu wyżej wymienionych kanałów Twój salon kosmetyczny, będzie działać w wielokanałowym modelu biznesowym. Innymi słowy, wszystkie Twoje indywidualne kanały będą działać wspólnie i synergicznie, będą przyciągać więcej pacjentów do Twojej praktyki.

Znasz swój rynek, branża beauty nie jest Ci obca, znasz także swoich pacjentów. Pozostań wierną osobą swojej marce, znaj swoją wartość i daj się poznać. Wiedz, że jako specjalistka / specjalista w branży kosmetycznej / medycznej, masz wszystko, czego potrzebujesz, aby stworzyć wyjątkową obecność w internecie.

Dlaczego działania marketingowe w internecie odgrywają ważną rolę w promowaniu usług kosmetycznych

Być może myślisz, że nie ma potrzeby wykorzystania marketingu online w celu promowania Twojego salonu, czy kliniki. Jednak sytuacja na świecie ukazuje coś innego. W związku z pandemią ludzie musieli priorytetowo potraktować swoje bezpieczeństwo i zdrowie, spędzając jak najwięcej czasu w domu. Dlatego też obecnie zapotrzebowanie na działania marketingowe w internecie jest większe niż kiedykolwiek.

Siła, tak bardzo skutecznego marketingu online m.in. medycynie estetycznej odgrywa obecnie dużą rolę. Intensyfikacja oferowania usług online ludziom, którzy ich potrzebują, nigdy nie było tak powszechne.

Marketing salonu kosmetycznego
Twoja szansa na dotarcie do większej liczby osób

To także zapewnienie usług i produktów, których oczekują Twoi pacjenci. Niezależnie od tego, czy prowadzisz klinikę medycyny estetycznej, praktykę dentystyczną, czy salon fryzjerski.

Zainwestowanie w choćby płatną reklamę dla Twojej kliniki estetycznej, czy salonu kosmetycznego ma moc powiększenia bazy klientów. Może to być np. okresowa kampania na bezpłatne konsultacje medyczne. Możesz mieć najczystszą, najbardziej przyjazną klinikę na świecie, z najszerszą możliwą gamą zabiegów, ale jeśli nie przyciągasz nowych klientów, Twojej firmie grozi stagnacja.

Nie obserwuj, jak konkurencja rośnie w siłę, podczas gdy Twój biznes istnieje wyłącznie dzięki utrzymywaniu lojalnych klientów.  Internet ma ogromny potencjał reklamowy, ma moc ujawnienia Twojej firmy nowym pacjentom i zwiększenia Twoich dochodów. 

Marketing salonu kosmetycznego

Skuteczna promocja kliniki medycznej lub salonu kosmetycznego

Spraw, aby Twoja firma była opcją dla potencjalnych klientów! Chcesz, aby potencjalny klient widział Twoją ofertę, gdy szuka usługi lub produktu w wyszukiwarce? Mimo sporej konkurencji, tak dobrze zorganizowana promocja salonu kosmetycznego lub kliniki medycyny estetycznej w internecie może przynieść duży rozgłos. W końcu klient nigdy nie podejdzie do twoich drzwi, jeśli nie będzie wiedział, że istniejesz.

Marketing, który przyciąga nowych klientów

Demonstruj atrakcyjne i autentyczne wyniki

Bardzo trudno jest przekonać kogoś zwykłymi słowami. To, co pacjenci chcą zobaczyć, jest wynikiem tego, co obiecujesz. W każdej formie biznesu ważny jest sprawdzony wynik od prawdziwego klienta. W każdej branży, również medycyny estetycznej, klienci lubią oglądać i czytać recenzje oraz doświadczenia innych klientów, którzy zetknęli się z Twoimi usługami.

Możesz opublikować realne zdjęcia przed i po skorzystaniu z jednego z oferowanych przez Ciebie zabiegów. Prawdą przecież jest, że obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Pokazanie ludziom, jak pomagasz innym, przekona większą liczbę odbiorców do Twojej oferty.

Marketing salonu kosmetycznego
Bądź autorytetem w branży beauty

W marketingu dla medycyny estetycznej, czy salonu kosmetycznego, sposób w jaki prezentujesz siebie jako praktyka i swoją firmę w internecie jest ważny. Istotne jest to, aby budować wizerunek oparty na zaufaniu klientów i, najprościej ujmując, bycia autorytetem w swojej branży.

Czy przekazujesz informacje o tym, jak profesjonalna jest Twoja klinika oraz lekarze? Czy Twoje opinie są widoczne? Czy pomagasz zdobyć informacje o Twojej praktyce w internecie, np. umieszczając na swojej stronie internetowej artykuły? Jeśli nie, należy to zmienić!

Marketing salonu kosmetycznego
Przekształć potencjalnych klientów w nowych klientów

Nieuchronna siła e-marketingu polega na tym, że może on przekonać użytkownika, który przebywa stronie salonu kosmetycznego lub kliniki, aby zaufać i wybrać Twoje usługi spośród innych. 

Jako specjalistka / specjalista w swojej dziedzinie możesz pomóc ludziom w poprawie ich wyglądu oraz samopoczucia. Kiedy potencjalni klienci wejdą na Twoją stronę internetową i pozyskają na niej informacje potwierdzające, że możesz pomóc, tak najpewniej pozyskasz niejednego klienta.

Informacje, które posiadasz na swojej stronie internetowej oraz jakość strony, jak i reklamy czy też posty w Social Media, to Twoja szansa na prezentację firmy. Potencjalni klienci będą mieć szasnę aby przyjrzeć się bliżej temu co robisz i podjąć decyzję.

Potrzebujesz wsparcia w e-marketingu dla Twojego salonu kosmetycznego lub kliniki medycyny estetycznej?

Marketing wymaga doświadczenia, kreatywności, ciężkiej pracy oraz czasu. Podobnie jak codzienna obsługa Twojego salonu lub kliniki jest wystarczająco czasochłonna i wymagająca, aby zajmować się dodatkowo e-marketingiem. Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu działań e-marketingowych skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić!

Polecamy Raport Gemius: 77% internautów w Polsce kupuje online