Agencja interaktywna – co to jest i w czym może pomóc

agencja interaktywna

Twoje działania online nie przyciągają wystarczającej liczby klientów? Odczuwasz zmęczenie zgiełkiem promowania swojego biznesu w internecie? Rozmyślasz o współpracy z firmą zewnętrzną?

Agencja interaktywna, składa się z doświadczonego zespołu, który może zarządzać potrzebami Twojej firmy w zakresie marketingu online. Co to oznacza dla Ciebie? ​​Możesz skupić wszystkie swoje wysiłki na prowadzeniu i rozwijaniu swojej firmy. Interaktywna agencja reklamowa może być rozwiązaniem, którego pilnie potrzebujesz.

Spis treści:

Agencja interaktywna - co musisz wiedzieć

Rozpoczęcie działalności skierowanej do grupy odbiorców w internecie i prowadzenie działań online wymaga doświadczenia, cierpliwości i konsekwencji. Dlatego zatrudnienie odpowiedniej agencji interaktywnej może być najlepszą decyzją, jaką kiedykolwiek podejmiesz dla swojej firmy.

Skoro czytasz ten artykuł prawdopodobnie już wiesz, że w obecnych czasach działania z zakresu marketingu internetowego są jednym z najważniejszych czynników decydujących o sukcesie przedsiębiorstw. Ważne jest tutaj choćby posiadanie angażującej strony internetowej. Ale zanim przejdziemy do konkretnych korzyści, cofnijmy się o krok i dowiedzmy się, czym zajmuje się agencja interaktywna.

Czym zajmuje się agencja interaktywna?

Agencje interaktywne oferują kompleksowe usługi z zakresu marketingu online skierowane do sektora B2C oraz B2B, w różnych branżach. Głównym zadaniem jest świadczenie usług związanych z e-marketingiem. Agencja interaktywna może zajmować się:

  • Projektowanie i tworzenie stron internetowych, w tym sklepów internetowych
  • Optymalizacja strony, działania SEO
  • Pozycjonowanie stron internetowych
  • Kampanie reklamowe PPC np. Google Ads i Facebook Ads
  • Marketing w Social Mediach
  • Content marketing
  • E-mail marketing

Firmy zawierają umowy z agencjami marketingu cyfrowego, ponieważ przeważnie nie posiadają wewnętrznych zasobów wiedzy specjalistycznej oraz doświadczenia. Nie potrafią samodzielnie wykonać wszystkich zadań, aby osiągnąć cele związane z pozyskiwaniem klientów.

Możliwości agencji interaktywnych są ogromne. Profesjonalnie przygotowane strategie marketingowe, które są opracowane przez specjalistów i wdrażane zgodnie z planem pomogą Twojej firmie zdobyć nowych klientów i utrzymać dotychczasowych.

agencja interaktywna

W czym może pomóc agencja interaktywna - poznaj korzyści

  • Budowanie świadomości marki
  • Zwiększenie sprzedaży
  • Kierowanie ruchu na stronę internetową
  • Angażowanie klientów
  • Kształtowanie wizerunku firmy
  • Budowanie lojalności klientów

Jeśli myślisz poważnie o ugruntowaniu wizerunku swojej marki, aby Twoja firma była znana, działania marketingowe online są niezbędne. Wiele agencji interaktywnych jest zaprojektowanych właśnie do tego. Efektywnie zarządzając Twoim budżetem, mogą zapewnić optymalne wykorzystanie Twoich środków za pomocą najnowszych narzędzi, aby zmaksymalizować ich ogólny wpływ.

agencja interaktywna

Podczas współpracy z agencją interaktywną będziesz na bieżąco

Google nieustanie poprawia oraz zmienia swój algorytm używany do dostarczania aktualizacji w wyszukiwarkach internetowych, zmiany następują także w Social Mediach. Decydując się na zatrudnienie agencji interaktywnej będziesz współpracować ze specjalistami, którzy posiadają wymagane umiejętności oraz wiedzę. Ostatecznie nie musisz angażować się w sprawy związane w marketingiem internetowym, możesz zająć się zarządzaniem swoim biznesem.

Agencje interaktywne są na bieżąco ze wszystkimi zmianami w branży. Ten poziom wiedzy pozwala również w naturalny sposób zmieniać sposób prowadzenia kampanii, w zależności od wahań sezonowych i szeregu innych zmiennych czynników. Przykładami takich szczegółów technicznych są badania słów kluczowych, analiza konkurencji i różne narzędzia do automatyzacji w celu uproszczenia procesów, których potrzebują przede wszystkim sklepy internetowe.

agencja interaktywna

Dla kogo agencja interaktywna?

Jeśli chcesz dostać się na szczyt i tam pozostać należy systematycznie poszerzać zasięg swojej firmy m.in. w przeglądarkach internetowych. Jest tak wiele możliwości aby promować usługi oraz produkty online – reklamy banerowe, PPC (reklamy płatne za kliknięcie), SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek), e-maile, media społecznościowe i wiele innych.

Powołując się na działanie agencji interaktywnych zasadniczo zlecasz pracę specjalistom od marketingu internetowego. Dzięki temu możesz skupić się na tym, co najważniejsze i na tym, co umiesz dobrze robić. 

Działania marketingowe online vs działania w tradycyjnych mediach

W przeciwieństwie do bardziej tradycyjnych form mediów, w których drukowanie lub publikowanie w magazynach branżowych jest dość kosztowną inwestycją, działania reklamowe online z agencją interaktywną są przystępne cenowo. Tradycyjna agencja reklamowa może okazać się niezbyt rentownym wyborem we współczesnym, zdigitalizowanym świecie.

Internet jest równym polem gry służącym do wdrażania tego, co większość użytkowników uważa za przydatne. Jeśli np. Twoja strona internetowa zawiera treści wysokiej jakości, możesz konkurować nawet z większymi firmami, które posiadają rozbudowane strony www.

agencja interaktywna

Pozycjonowanie stron internetowych

Jest to jeden z głównych powodów dlaczego content marketing oraz treści SEO są często wybieranymi usługami. Audyt SEO, optymalizacja i adekwatne treści dostarczają Google informacje z Twojej witryny do indeksowania. Wiele firm realizuje te działania za pomocą bloga.

Za każdym razem gdy artykuły, które umieszczasz na stronę www zostają rozpowszechnione i czytane, witryna zaczyna być w oczach Google autorytetem. Agencje interaktywne zajmują się działaniami online. Co z tego wynika? To może być równocześnie agencja SEO, na którą możesz liczyć jeśli w grę wchodzi także pozycjonowanie stron internetowych.

Sprawdź także: Outsourcing marketingu

Pozycjonowanie ma wiele zalet

Główną zaletą pozycjonowania jest zdolność do generowania ruchu organicznego (bezpłatnego). Zamiast płatnej reklamy, specjalista SEO zadba o to, aby Twoja strona internetowa wyświetlała się na frazy kluczowe, które powiązane są z Twoją ofertą np. przykład z produktami lub usługami.

Za każdym razem, gdy odbiorca wpisze wybrane słowo kluczowe pojawi się Twoja strona. To bardzo naturalna, nienachalna forma promocji, w której możesz połączyć się z osobami interesującymi się Twoją ofertą. Pozycjonowanie stron internetowych oznacza wzrost sprzedaży w internecie, to także wizytówka firmy i treści, które rozwijają relacje Twojej firmy z potencjalnymi klientami. Pozycjonowanie stron, w tym sklepów internetowych nie jest usługą, którą zajmie się tradycyjna agencja reklamowa. Agencje interaktywne skupiają się na działaniach w internecie.

agencja interaktywna

5 korzyści z zatrudniania agencji interaktywnej

Jeśli zastanawiasz się, jakie są korzyści z korzystania z agencji marketingu cyfrowego, ważne jest, aby zadać sobie kilka pytań.

Czy takie sprawy jak strony internetowe (w tym sklepy internetowe), pozycjonowanie stron, optymalizacja SEO, obsługa Social Media, czy kampanie pay per click mają dla Ciebie sens? Czy kiedykolwiek próbowałaś/próbowałeś stworzyć strategię marketingową w mediach społecznościowych? Czy masz pewność, że Twoja strategia online działa? Jeśli odpowiedź brzmi „nie”, zatrudnienie agencji interaktywnej może być dokładnie tym, czego potrzebujesz.

Oto korzyści płynących z posiadania doświadczonego zespołu zajmującego się Twoją strategią cyfrową.

1. Interaktywna agencja pomoże Ci rozwinąć Twój biznes w Internecie

Pandemia nauczyła przedsiębiorców ważnej rzeczy – jeśli nie skoncentrują się na działaniach marketingowych online, mogą pozostać daleko za konkurencją. Jeśli Twoja firma do tej pory działała głównie offline, budowanie swojej obecności w Internecie będzie wymagało sporej początkowej inwestycji czasowej.

Być może będzie potrzeba stworzenia strony internetowej, zacząć wyświetlać reklamy w mediach społecznościowych, czy wdrażać kampanie Google Ads i wysyłać e-maile do swoich subskrybentów. Lista jest działań z zakresu marketingu internetowego jest długa. Agencja marketingowa, która zajmuje się działaniami w internecie może zdjąć z Ciebie tę ciężką pracę, dzięki czemu będziesz mieć więcej czasu na zadania, które wykonujesz najlepiej.

agencja interaktywna

2. Agencja interaktywna przyniesie Ci więcej klientów

Kiedy robisz reklamy typu pay-per-click na platformach takich jak Facebook, Google, LinkedIn czy Instagram, musisz płacić tylko za przestrzeń reklamową. Natomiast podczas współpracy z agencją interaktywną płacisz również, aby Twoje reklamy wyglądały lepiej i docierały do ​​szerszej, docelowej grupy odbiorców.

Możesz pomyśleć, że to koszt, ale w rzeczywistości jest to także inwestycja. Zatrudnienie dobrej agencji interaktywnej daje gwarancję, że ​​Twoje reklamy będą się opłacać, generując zwrot z nakładów na reklamę.

3. Zatrudnienie agencji interaktywnej pozwoli Ci skupić się na tym, co robisz najlepiej

Twoje mocne strony to skarb, który wnosisz do firmy, a których konkurencja nie może zaoferować. Jesteś ekspertem w swojej branży, ale nie w marketingu cyfrowym? Czy uważasz, że możesz po prostu nauczyć się marketingu cyfrowego, rozważ to.

Aby stać się w czymś skutecznym, musimy próbować nowych rzeczy i wielokrotnie stosować to, czego się nauczyliśmy. Jeśli tylko masz czas i chęci, aby nauczyć się teorii, przeprowadzać eksperymenty i wypróbowywać wszystkie dostępne zaawansowane narzędzia digital marketingu, zrób to. Jeśli jednak to dla Ciebie zbyt długie, czasochłonne i nie do końca zrozumiałe zadanie pomyśl o powierzeniu działań online agencji marketingowej, która już wie, jak uzyskać najlepsze wyniki.

4. Agencja marketingowa ma dostęp do zasobów, których możesz nie mieć

Kiedy wciąż jesteś na wczesnym etapie i próbujesz rozwijać swoją firmę, możesz nie mieć budżetu na zatrudnienie pełnoetatowego marketera. Ale najpewniej możesz pozwolić sobie na zatrudnienie agencji marketingowej. Jasne, to będzie kosztować, ale wiele osób nie zdaje sobie sprawy, ile mogą zaoszczędzić, nie musząc płacić za wszystkie zasoby, do których agencje mają dostęp. Mamy na myśli tutaj choćby odpłatne narzędzia do: analityki, badania treści, śledzenia konkurencji, optymalizacji SEO itd.

Wszystkie te zasoby mają miesięczne ceny abonamentowe lub roczne jednorazowe opłaty. Nie oznacza to, że nie możesz samodzielnie prowadzić kampanii marketingowych. Ale oznacza to, że zrobienie tego samodzielnie zajmie znacznie więcej czasu i będzie kosztować więcej pieniędzy.

5. Możesz spać spokojnie, wiedząc, że wszystkim zajmują się specjaliści

Ustaliliśmy więc, że robienie wszystkiego samemu może być czasochłonne, a zatrudnienie pracownika na pełen etat będzie kosztować więcej niż utrzymanie agencji. Nawet jeśli zatrudnisz niedoświadczonego pracownika, nadal będziesz musiał go przeszkolić, co również się zajmie czas i wygeneruje wydatki. Ponadto, tradycyjna agencja reklamowa nie podejmie się działań online, w tym tworzenia stron www, a agencje interaktywne specjalizują się m.in. w projektowaniu stron internetowych.

Kiedy współpracujesz z agencją zajmującą się marketingiem internetowym, nie musisz się martwić o rekrutację odpowiedniej osoby, ponieważ agencje już zatrudniają specjalistów. Oszczędza to zarówno czas, jak i pieniądze, które możesz zainwestować w zwiększenie skali działań marketingowych.

Jak wybrać dobrą agencję interaktywną?

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić przed rozpoczęciem współpracy z agencją, jest zastanowienie się, jaki cel chcesz osiągnąć. Chcesz, aby Twoja marki była bardziej znana? Czy chcesz zwiększyć liczbę obserwujących w Social Media? Chcesz zwiększyć sprzedaż?

Cokolwiek chcesz osiągnąć dzięki marketingowi online, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to nakreślić swoje cele. Agencji interaktywnych nie brakuje. Mając na uwadze Twoje cele biznesowe, możesz ocenić wszystkie agencje, z którymi nawiążesz kontakt i szybko odfiltrować te poniżej normy.

Dla każdej agencji, którą bierzesz pod uwagę, spróbuj sprawdzić, czy osiągnęła podobne wyniki dla innych klientów. Zazwyczaj można to zobaczyć w sekcji case study czy portfolio na ich stronach internetowych.

Czy agencja interaktywna pomoże rozwinąć Twój biznes online

Zadaniem agencji interaktywnej jest m.in. zapewnienie dostępu do odpowiednich narzędzi marketingowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Agencja interaktywna już wie, co działa, także może uchronić Cię przed popełnianiem typowych błędów.

Marketing online może być skomplikowany. Istnieje wiele różnych kanałów, na które należy zwrócić uwagę. Niemniej, łatwo się zgubić lub przytłoczyć natłokiem informacji. Ale możesz spać spokojnie jeśli Twoja agencja interaktywna zajmuje się wszystkim co potrzeba. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, agencja interaktywna zadba o jego rozwój.

8 znaków, że czas zatrudnić agencję marketingu cyfrowego

Zatrudnienie agencji interaktywnej może być ogromnym krokiem. Wiele powodów uniemożliwia małym i średnim firmom zatrudnienie partnera do marketingu cyfrowego. Wszystko z obawy o zwiększenie wydatków oraz brak zaufania. Sprawdzona agencja interaktywna może stać się jednak zbawieniem dla Twojego biznesu. Poznaj 8 znaków dlaczego warto skorzystać usług digitalowych.

1. Starasz się zajmować wszystkim samodzielnie

Żonglowanie mediami społecznościowymi, płatnymi kampaniami, aktualizacje strony internetowej, marketing e-mailowy należą do Twoich priorytetów biznesowych może wskazywać, że narzucasz na siebie zbyt dużo obowiązków.

Czy jako ekspert w swojej branży, znawca jej produktów lub usług masz równie duże umiejętności w marketingu internetowym? Nie martw się, jeśli tak nie jest, nie każdy musi być najlepszy we wszystkim. Agencja interaktywna również posiada specjalistów w swojej branży właśnie i może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem.

Zarządzanie zmianami staje się obecnie coraz trudniejsze. Wszelkie platformy nieustannie rozwijają się. To samo dotyczy startupów, nowych produktów i usług, albo dostosowujących się do współczesnego świata dojrzałych marek, które chcą zwiększyć zaangażowanie i dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Próba zarządzania zbyt dużą ilością zadań może być wyczerpująca, więc skup się na swoich mocnych stronach, a agencja interaktywna niech zajmie się tym, w czym się specjalizuje.

2. Nie planujesz z wyprzedzeniem

Myślenie z miesięcznym wyprzedzeniem nie jest odpowiednie dla Twojej firmy. Myślenie krótkoterminowe powoduje niepowodzenie kampanii, a także brak udanych treści. Należy podejść do marketingu z myślą zarówno o krótkoterminowych, jak i o długoterminowych celach związanych z przychodami i budowaniem marki.

3. Następuje spadek sprzedaży Twoich produktów lub usług

Czy obroty w Twojej firmie spadły? Czy Twój sklep internetowy nie generuje zysków? Czy spadło zainteresowanie Twoimi usługami? Jeśli tak, być może nadszedł czas, aby zatrudnić agencję interaktywną, która pomogłaby Ci opracować odpowiednią strategię marketingu online.

Agencja interaktywna pomoże Ci stworzyć plan, który zintegruje Twój proces sprzedaży ze strategiami marketingowymi. Pozyskiwanie dobrej jakości leadów oszczędza czas i pozwala zwiększyć efektywność sprzedaży. Skuteczna reklama w sieci pomoże rozwinąć skrzydła Twojemu biznesowi.

agencja interaktywna

4. Twoja strona internetowa nie była aktualizowana od dawna

Jeśli na Twojej stronie internetowej nie zmieniło się nic od lat najpewniej potrzebujesz nowej strony www. Budowanie stron internetowych według panujących trendów jest ważne, jeśli chcesz zachować konkurencyjność. Google nadaje teraz preferencyjny ranking dla stron www, które są przyjazne dla urządzeń mobilnych, responsywne. W szczególności dotyczy to sklepu internetowego, który powinen działać sprawnie przed całą dobę, każdego dnia.

Oznacza to, że strony internetowe powinny dostosowywać się do ekranów komputerów stacjonarnych, tabletów i smartfonów, zapewniając bezproblemowe oglądanie na wszystkich urządzeniach. Jeśli Twoja witryna nie jest responsywna, tracisz — nie tylko algorytm rankingowy Google, ale także bazę konsumentów, która jest bardziej doświadczona cyfrowo niż kiedykolwiek. Dobrze zorganizowane strony internetowe są bardzo ważnym narzędziem do pozyskiwania klientów. Agencje interaktywne słyną z tego typu działań.

5. Nie śledzisz kluczowych wskaźników analitycznych

Jeśli nie mierzysz zaangażowania społecznościowego i analityki strony internetowej, tracisz ogromne możliwości zebrania informacji o swoich odbiorcach. Marketerzy testują, śledzą i analizują swoje wyniki, aby określić co działa a co nie.

Jeśli nie śledzisz regularnie i nie obserwujesz w jaki sposób potencjalni klienci docierają do Ciebie, może nadszedł czas, aby zatrudnić agencję interaktywną. Poświęcimy czas na ocenę Twoich wskaźników i opracowanie strategii dostosowanej do Twoich potrzeb biznesowych. Jako agencja SEO sprawdzamy także wyniki organiczne sklepów internetowych.

6. W Twojej firmie brakuje doświadczonego marketera

Ze względu na rozwój marketingu internetowego opracowanie strategii marketingowej wymaga uwzględnienia różnych elementów. Marketing cyfrowy wymaga wiedzy, doświadczenia i umiejętności. Mamy na myśli: SEO, prowadzenie kampanii (Google Ads, Facebook Ads), mediach społecznościowych, projektowaniu graficznym. Istotnym czynnikiem jest także tworzenie stron internetowych, które są niezbędne do odniesienia sukcesu przez firmy w erze cyfrowej.

Agencja interaktywna da Ci dostęp do doświadczenia oraz wiedzy. Niezależnie od tego, czy chodzi o badanie SEO i słów kluczowych w celu promowania Twojej marki, specjalizowanie się w marketingu w mediach społecznościowych, czy zaprojektowanie atrakcyjnej strony docelowej dla Twojej witryny.

Dedykowana agencja interaktywna oferuje zespół specjalistów z każdej dziedziny, którzy oceniają potrzeby Twojej firmy i budują spersonalizowany plan w oparciu o to, gdzie Twoja firma ma największy potencjał wzrostu.

7. Mały ruch na stronie internetowej i nieaktualne treści

Niekompletne lub nieudane działania marketingowe mogą skutkować małym ruchem na Twojej stronie. Nieaktualne i niedopracowane treści mogą zaszkodzić nie tylko w rankingu Google, ale także w mediach społecznościowych, gdzie zaangażowanie spada, gdy publikowanie jest dość rzadkie.

Należy tworzyć nowe treści dla mediów społecznościowych kilka razy w tygodniu i raz w tygodniu unikalne treści na profesjonalne strony www. Jeśli zauważysz spadek ruchu w swojej witrynie, rozważ zatrudnienie agencji interaktywnej. Zespół specjalistów zajmujący się marketingiem online, optymalizacją i celami rozwoju pomoże Ci uniknąć spadku ruchu na stronie www i w wynikach wyszukiwania Google.

8. Czas na świeże pomysły

Lepsze treści mogą zwiększyć ruch na stronie nawet o 2000%. Współpraca z naszą agencją interaktywną zapewni Ci dostęp do zespołu ludzi, którzy znają nowe technologie związane z marketingiem. Poświęcony czas specjalizację w tych tematach pozwala pozyskać nowych potencjalnych klientów dla naszych Klientów i zaangażować starych. Czy masz podobne założenia wobec przyszłości Twojej firmy?

Planujesz zmiany?

Aby wybrać dobrą agencję interaktywną należy poświęcić nieco czasu, ponieważ to poważna decyzja. Uwolnienie się od kontroli może być trudne, ale ostatecznie docenisz współpracę z odpowiednim partnerem.

Naszym zadaniem jest abyś Twoja firma wyglądała dobrze na tle konkurencji. Chcesz zatrudnić agencję interaktywną? Skontaktuj się z nami. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić!

Chcesz zatrudnić agencję marketingową?

Tylko od Ciebie zależy, czy zdecydujesz się na usługi agencji marketingowej dla swojej firmy. W większości przypadków zatrudnienie agencji marketingowej jest jedną z najmądrzejszych rzeczy, które przedsiębiorca może zrobić ze swoimi pieniędzmi.

Ponieważ profesjonalna agencja wie jak ważne jest indywidualne podejście do każdego klienta i wie jak skutecznie działać na korzyść marki. Jako agencja specjalizujemy się w marketingu w internecie. Już dzisiaj skorzystaj z bezpłatnej konsultacji marketingowej, skontaktuj się z nami, wypełnij formularz, i sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić. Działamy na terenie całej Polski.

Polecamy Raport Gemius: 77% internautów w Polsce kupuje online